Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2009 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Inmiddels is de top kuip voor 90% bestickerd , het grote lucky strike logo moet je heel goed insollen , maar dan zit het er best netjes op........
Ook zijn de gouden randen op de tank al 'grof'' aangebracht in afwachting van de decals die het zaakje strak maakt , en zijn de Ram-Air intake lucht happers voorzien van carbon , ook heb ik de zwarte belijning voor het start nummer ook op de rechter kant van de kont aangebracht.......

Afbeelding

Zo als te zien , zitten er nog een aantal zichtbare randen onder de decals waar de witte lak overloopt in het rood , maar dit word allemaal nog keurig weggewerkt uiteraard........want zo als Tony van ooyen van Motorpaint alphen altijd zegt : het gaat pas weg als ik er tevreden mee ben .................

Afbeelding

Afbeelding

Nu verder met alle decals aanbrengen , de kuip 100% strak maken, en daarna de blanke lak ...........

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2009 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Dat ziet er toch wel heel gaaf uit zeg :!:
Vooral het bovenste deel van de kuip is schitterend :!:

Ben nu toch wel heel benieuwd hoe dat er als geheel uit gaat zien.


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2009 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
En weer zijn we een stukje verder gekomen , dit keer ben ik begonnen met het spuitklaar maken van de velgen , en heb ik een klein begin gemaakt met het uitlaat systeem , ik wilde eerst kiezen voor een Arrow systeem , zoals dat ook op de Alstare SBK machine zit , maar uiteindelijk heb ik gekozen voor het Yoshimura RS-3 Stainless systeem , ( een kenner als racefan weet dat de K6 nog geen 4-1-2 systeem had , dus met dubbele demper . Dit kwam pas vanaf de K7 , maar ik vind het dermate mooi dat deze het tog krijgt........ )

( Luister hier naar , sluit je ogen , en je krijgt een beeld hoe het spulletje er bij komt te staan :lol: :lol: :twisted: :wink: )

http://www.youtube.com/watch?v=fyeTzu8M ... r_embedded

Dit is het set demper wat ik ga bouwen voor de GSX , beetje bling ( past zéker bij een 1000 K9 :lol: :lol: ) , maar wel héél kek . :P

Afbeelding

Mijn versie word alleen met dubbele trompetjes , als op een van Suzuki's mooiste racers ,de ''Suzuki GSX-R 1000 with Jomo ' (mond vol :) ) uit de 8 uren van Suzuka.

Afbeelding

Heel goed oppoetsen en beetje spuitwerk , komt t vast goed met m........

Afbeelding

Dan de velgen........

Bij het gieten van het linkse deel uit de achtervelg is er een deel van de naaf niet mooi mee gekomen , waardoor het als geheel niet mooi aansloot , ik heb de oude naaf er uit gehaald , een alluminium ringetje geslepen als vulling , en daarna een nieuwe velg naaf gegoten .


Hier heb ik het oude hart er al uit liggen.
Afbeelding


Dit is de nieuw gegoten versie.

Afbeelding

En als vulling tussen de twee kanten een alluminium ringetje wat ik hier voor heb geslepen, waar het nieuwe hart op komt , en pas word gemaakt met de spaken.

Afbeelding

Voor zo ver was dit het weer even , reacties / commentaar ( positief of negatief ) is welkom.

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2009 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
De ene update staat er nog niet of de andere is er al weer............. :lol:

Heb vast even een kleine dry-fit gedaan , en ik ben zeker niet ontevreden tot nu toe , uiteraard word het kuipwerk verder nog afgewerkt en gespoten, en moeten alle technische ' upgrades ' zo als de Gsx Jomo die heeft er nog op gebouwt worden , maar het eerste beeld is er ..........

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende!!!

Groeten Martijn 8)

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2009 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 mei, 2009 16:40 pm
Berichten: 943
Woonplaats: Culemborg
Netjes gedaan! Ziet er keurig uit, ga zo door! :wink:

Sjoerd

_________________
Bezig met:
-Mercedes Actros MegaSpace (weathering)
-Iveco 190.38 Bakwagen
-Restauratie Fuel Tank Trailer (tijdelijk gestopt)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2009 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Gaaf hoor, wordt echt een uniek model. Ik blijf het volgen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2009 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Na een behoorlijke k*t dag ben ik maar weer is met de suz. verder gegaan , mijn vriendin en ik zijn gisteravond uit elkaar gegaan , en dan voel je je gewoon echt zo mega beroerd , dus als afleiding maar eventjes met frisse tegenzin verder gegaan met de Yoshi's........

Hier eventjes de foto's, het spul word verder nog netjes gemaakt , maar dat komt in de volgende update wel............

Afbeelding

Stickertje moet nog even goed drogen..

Afbeelding

Ook de achterbrug maar even helemaal dicht gemaakt , ziet er bij de sbk machine's altijd wel aardig uit.

Volgende update komt weer met wat meer uitleg , en hopelijk een beter humeur , dus neem mij even niet kwalijk voor het kort af zijn........

Groeten Martijn.

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2009 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Kan me voorstellen dat je ff wat anders aan je hoofd hebt, geen leuk bericht. Sterkte de komende tijd :!:


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2009 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Na twee weekjes weer is een update , ik moet zeggen dat k tog wel redelijk aardig op heb kunnen schieten met de Suz.
De concentratie was dr niet altijd helemaal bij ( zucht :cry: ) maar we gaan weer verder met het beest , en ik ben best tevreden over het werk :)

Het gesoldeerde uitlaat systeem werd weer vervangen aangezien het me tog niet lekker genoeg op z'n plek zat , dus inmiddels al weer compleet nieuw materiaal gemaakt , en inmiddels gespoten en wel......
Afgelopen weekend heb ik in Francorchamps bij de ( zeer tegenvallende ) superbike legends , tog nog wat kleine inspiratie bronnen gekregen :lol: .........


Uitlaat

Ik heb het nieuw gesoldeerde systeem eerst geprimerd , daarna zilver gespoten , toen met het ''make-up doosje '' wat burnt orange aangebracht , en daarna dun gspoten met Tamiya Metallic bleu , en als ''finishing touche '' op een aantal delen bespoten met Tamiya clear purple ( overgespoten van uit een spuitbus in een potje ) , voor het hitte effect......

Afbeelding

Afbeelding

Velgen

De velg heb ik compleet dicht gespoten met primer waardoor er helemaal geen naden meer te zien zijn op de punten waar de twee helfden aan elkaar zitten , maar toen...................

Ik wilde na het wit spuiten van de velgen , rode biezen over de randen zetten , deze zaten heel erg netjes vond ik zelf , tot ik de motip blanke lak ging spuiten , en het Revell rood bleek hier wat minder tegen bestand te zijn .......... dus deze er af gehaald , en inmiddels nieuwe er op gezet , ik zat te twijfelen om er oranje bies decals over heen te zetten , aangezien ik nog een extra decal setje voor de RCV 211 02' van Vale heb liggen , maar vond rood tog mooier ..............




Afbeelding

Afbeelding


Achterbrug


De swingarm heb ik inmiddels ook gespoten , eerst een laagje of twee primer , daarna heb ik gekozen om hem met Motip Chrome te spuiten , maar ik vond dit net iets té veel glimmen , dus daarna heel dun met modelmaster antraciet gespoten ( modelmaster is echt super verf voor in je airbrush !!! )
Toen vond ik het op zig wel een cool effect geven , je ziet die schittering van het chrome heel mooi door dat lichte antraciet heen , helaas is het op de foto niet echt goed te zien .........


Afbeelding


Frame

Het frame heb ik helemaal vol gehangen met carbonnen en kevlar covers , ik heb een poosje geleden bij Suzuki tuner Hoegee in Giessen de Gsx-R1000 Yoshimura zien staan , en die had ook z'n hele frame er mee vol hangen , leek me wel mooi!! daarna netjes met matte blanke lag gespoten , en ik was er niet ontevreden over..........oordeel zelf :wink:

Afbeelding


Helaas is de ze foto wat wazig , inmiddels zijn er ook al een aantal kleine boutjes en moertjes ingezet zo als te zien..............
Afbeelding


Kontje


Het kontje heeft z'n laatste decals gekregen , en als de laatste ook op de tank zijn aangebracht kan de hele zooi gespoten worden .

Afbeelding
Langzamerhand komt voor steeds meer onderdelen het einde in zicht , je ziet er al bijna een echte motor in :P

Motor


Afbeelding


Het super simpele stuk plastic wat voor motor door moet gaan heb ik ook maar van wat kleur voorzien , ik ga er verder niet bar veel aandacht aan besteden , aangzien je heir tog geen fatsoenlijk blok van kan maken , maar het is tog niet de bedoeling dat er onder de kuip word gekeken , dus buiten alle bekabeling en ecu's word er aan de motor verder niks gedaan.

Dit was m voor nu weer even , tot brouws :brouw:


Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2009 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Hé Martijn, dat gaat nog steeds lekker zo :!:

Volgende update klaar :?:



gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement