Goedemiddag brouwvrienden !!
Eindelijk maar weer is sirieus met een project bezig , tussen het spuiten van de Rossi replica helm en de Audi R8-R door had ik tog zin om met deze Suzuki GSX-R1000 K6 te beginnen , het is een dicast van Maisto , en aangezien ik dicast´s alleen koop om te verbouwen en het detail niveau van de fiets triest te noemen is gaat er weer een hele hoop gebeuren !!
Het word namelijk een replica van de uber bekende Lucky strike Suzuki van Kevin Schwantz waar mee Suzuki reed van 89´tot 98´ , het word het kleuren schema van de machine uit Schwantz' laatste jaar 1995 met de complete rode kont.
Er komen waar mogelijk alleen maar apparte onderdelen op te zitten , dus wel aarig wat P.E en veel speciaal voor dit project gegoten onderdelen van GP machines .
Zo komt er een open koppeling op te zitten zo als dit meestal alleen op een Duc. te zien is ,ook de vork en swing arm gaan er aan.
Hier al vast wat fototjes!!!
Zo is hij dus orrigineel uit de doos , niet echt heel spannend.........
En zo gaat zijn toekomst er uit zien
Het orrigineel uit 1995
En hier mee moet het onderandere gaan gebeuren , de dacals zijn eigenlijk van Itoh´s NSR500 van Suzuka 1996 maar Lucky strike behoort gewoon aan een Suzuki!!!!
en uiteraard word het start nummer 36 nog verandert in magic 34
Hier liggen nog de orriginele voorvork en en complete stuur bij , alles gaat vervangen worden , en gaat uit meerdere onderdelen bestaan.
Bandje is al mooi glad
Swingarm , frame en voor+achter spatbord (achter spatbord komt van een Yamaha YZR500) alles word nog grondig onderhanden genomen zo als te zien is , swingarm word overigens alluminium kleur en de voorvork komt van een Kawa ZX-RR MotoGP . Het frame krijgt zo´n mooie carbon cover , dus ook nu zullen de carbon decals er weer door heen vliegen
Nieuw gemaakt rem/schakel setje , word uiteraard nog verbeterd en zwart gespoten.
Open koppeling ,die ik persoonlijk zeer goed geslaagd vind, heb er ook al bescherm beugels voor gemaakt ala Ducati.........
En toen kwam de ketting , ik was al een heel stuk lekker op weg met een p.e ketting in elkaar te zetten van de Yamaha M1 , e ntoen kwam ik er plots achter dat dit hoe dan ook niet netjes pas te maken was op de Suzuki , dus besloten om de ketting van de dicast Kawa ZX10-R 06´ van Newray (die qua detail 100keer beter zijn ) te gebruiken , en de Ninja dan de P.E ketting van de M1 te geven , want ook de Kawa blijft niet stock
Tot zover de foto´s , ik heb alle hoop dat het een zeer geslaagde fiets word , en ben benieuwt wat jullie er van vinden!!!
Groeten Martijn [/b]
_________________
Groetjes Martijn
Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >>
www.youtube.com/scuderiagiancarlo Ciao Marco #58