Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 jul, 2009 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Goedemiddag brouwvrienden !!
Eindelijk maar weer is sirieus met een project bezig , tussen het spuiten van de Rossi replica helm en de Audi R8-R door had ik tog zin om met deze Suzuki GSX-R1000 K6 te beginnen , het is een dicast van Maisto , en aangezien ik dicast´s alleen koop om te verbouwen en het detail niveau van de fiets triest te noemen is gaat er weer een hele hoop gebeuren !!
Het word namelijk een replica van de uber bekende Lucky strike Suzuki van Kevin Schwantz waar mee Suzuki reed van 89´tot 98´ , het word het kleuren schema van de machine uit Schwantz' laatste jaar 1995 met de complete rode kont.

Er komen waar mogelijk alleen maar apparte onderdelen op te zitten , dus wel aarig wat P.E en veel speciaal voor dit project gegoten onderdelen van GP machines .

Zo komt er een open koppeling op te zitten zo als dit meestal alleen op een Duc. te zien is ,ook de vork en swing arm gaan er aan.

Hier al vast wat fototjes!!!


Zo is hij dus orrigineel uit de doos , niet echt heel spannend.........

Afbeelding


En zo gaat zijn toekomst er uit zien :D

Afbeelding

Het orrigineel uit 1995

Afbeelding

En hier mee moet het onderandere gaan gebeuren , de dacals zijn eigenlijk van Itoh´s NSR500 van Suzuka 1996 maar Lucky strike behoort gewoon aan een Suzuki!!!! :P en uiteraard word het start nummer 36 nog verandert in magic 34 :)
Hier liggen nog de orriginele voorvork en en complete stuur bij , alles gaat vervangen worden , en gaat uit meerdere onderdelen bestaan.

Afbeelding

Bandje is al mooi glad :lol: :P

Afbeelding

Swingarm , frame en voor+achter spatbord (achter spatbord komt van een Yamaha YZR500) alles word nog grondig onderhanden genomen zo als te zien is , swingarm word overigens alluminium kleur en de voorvork komt van een Kawa ZX-RR MotoGP . Het frame krijgt zo´n mooie carbon cover , dus ook nu zullen de carbon decals er weer door heen vliegen :wink:

Afbeelding

Nieuw gemaakt rem/schakel setje , word uiteraard nog verbeterd en zwart gespoten.

Afbeelding

Afbeelding


Open koppeling ,die ik persoonlijk zeer goed geslaagd vind, heb er ook al bescherm beugels voor gemaakt ala Ducati......... :P

Afbeelding

En toen kwam de ketting , ik was al een heel stuk lekker op weg met een p.e ketting in elkaar te zetten van de Yamaha M1 , e ntoen kwam ik er plots achter dat dit hoe dan ook niet netjes pas te maken was op de Suzuki , dus besloten om de ketting van de dicast Kawa ZX10-R 06´ van Newray (die qua detail 100keer beter zijn ) te gebruiken , en de Ninja dan de P.E ketting van de M1 te geven , want ook de Kawa blijft niet stock :P :D

Afbeelding


Tot zover de foto´s , ik heb alle hoop dat het een zeer geslaagde fiets word , en ben benieuwt wat jullie er van vinden!!!

Groeten Martijn [/b]

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Laatst bijgewerkt door schumi op ma 15 feb, 2010 19:34 pm, in totaal 20 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2009 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 mei, 2009 16:40 pm
Berichten: 943
Woonplaats: Culemborg
Hey Martijn,

Leuk project, ik ga hem volgen. :wink:
Ik neem aan dat de HRC decals niet op jouw Suzuki komen..? :P

Groeten, Sjoerd

_________________
Bezig met:
-Mercedes Actros MegaSpace (weathering)
-Iveco 190.38 Bakwagen
-Restauratie Fuel Tank Trailer (tijdelijk gestopt)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2009 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Nee dat HRC spul gaat er allemaal mooi af , hij wordt echt op en top Suzuki , ik wil uiteraard het imago van de Gixxer geen schade aanbrengen he :wink:

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2009 15:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Na van een heerlijke zomer te hebben genoten was het vrij rustig aan met de Suz. maaaaaar we gaan weer verder !!!
Op het moment ben ik bezig met de lak en decals op de kuip en kont, niet alles liep even lekker wat spuiten betreft , een rare reactie tussen de witte glans laag en de primer zorgde voor de eerste vertraging in het project, daarna was ik niet geheel tevreden met de manier waar op het startnummer 34 op de kont zat , dus weer kaal met het ding , en gewoon overnieuw............

Afbeelding

Hier dus het 'bijten' van de grondlak en de witte glans lak .

Afbeelding

Afbeelding

De standaart 3 spaaks velgen onder de GSX ginge ner onder uit , en worden vervangen door BBS'ers , de oplettende brouwer :lol: ziet dat dit de velgen zijn die onder de telefonica RGV500 van Roberts uit 2000 zitten , en dat klopt , ik heb ze overgegoten , en daarna de helften ''spaak om spaak'' aan elkaar gelijmd.

Afbeelding

Inmiddels ben ik ook bezig me tde achterbrug , hier heb ik het achterste gedeelte waar het wiel in bevestigd zat afgezaagd , en hier voor een nieuwe wiel naaf gesoldeert , die tevens dienst gaat doen als bok drager.

Afbeelding

Afbeelding

Zo zat het nummer 34 er dus op , maar ik vond het te groot , en gewoon niet goed , het ding compleet kaal geschuurd en inmiddels op nieuw geprimerd en rood gespoten.


Afbeelding


Voor zo ver was dit het weer even , wanneer de komplete kuip gespoten en bestickerd is zal ik hier de foto's van posten .

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2009 23:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
hoi Martijn

Leuk project heb je .

ook erg leuk je tijdens de brouwerdag te ontmoeten en je projeten te mogen zien

Groet,
Ard

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2009 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Lekker bezig zo.
Jammer van de problemen met de lak / decals. Kost toch weer tijd / moeite om het te herstellen. Het zal vast wel goed komen.

Ik moet zeggen die GSX-R 600 of 750 K6/K7 in de Lucky Strike kleuren ziet er echt gaaf uit, een echte blikvanger.
Doet me denken aan mijn Yamaha RD350 die ik destijds in de Marlboro kleuren had laten spuiten, was ook een opvallende verschijning.

Wat een nostalgie... :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2009 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
@ Ard , bedankt , ja de brouwersdag was absoluut geslaagd hoor !!!!! :wink:


@ Racefan , maar nostalgie leeft de hele sport tog eigenlijk op , ik bedoel wat is het heden zonder het verleden .........
Maar heb nog meer van dit soort gelijke projecten klaar liggen met als volgt.

-1:12 Fireblade 2005 in Lawson 87' Rothmans kleuren .
-1:12 R1 2006 in intercolor zo als Rossi m in Laguna 2006 had , en Robberts sr. in 79' reed .


en ook worden er nog 2 ZX10-R'ren ( 04' en 07' ) tot superbike of isle of man machines omgebouwt , + 1 Aprilia RSV mille 06' en 4 Duc's ( 3x 999 en 1 1098 )

Dus heb voorlopig nog werk zat :D
Maar eerst rustig verder met de Gixxer , mischien vanavond nog even verder met de startnummers, en dan zien we wel hoe het verder gaat!!!

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2009 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Is die Suz. op de foto trouwens van jou racefan ??? 600 K7 of ni ???? Absoluut super mooie fiets !!!

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2009 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
schumi schreef:
Is die Suz. op de foto trouwens van jou racefan ??? 600 K7 of ni ???? Absoluut super mooie fiets !!!

Groeten Martijn



Is inderdaad mijn motor en ik ben het helemaal met je eens: ik vind het ook een super mooie fiets (anders had ik hem echt niet gekocht... :wink: ).

Het is inderdaad een 600 K7.
Ziet er niet alleen goed uit, maar rijdt ook fantastisch. Een beetje kenner hoef ik dat natuurlijk niet te vertellen :!:

BTW een collega van mee heeft precies zo´n 1000 als die jij voor dit project gebruikt, wat een kanon is dat met 180pk...

Maar goed, genoeg off-topic gemekkerd. Ben benieuwd naar je volgende update.
Succes in ieder geval :!:

gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 sep, 2009 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Zeker een super mooie fiets , heb eerlijk gezegd nog nooit met een nieuwe generatie Gixxer gereden , m'n pa heeft tot n jaar of 3 geleden een 1000 K2 gehad , ook echt geen verkeerde fiets , maar vergeleken met de modellen van af pak weg K5 is het echt wel en verschil , ik hoop volgend jaar z'n huidige ZX10R 08' over te kunnen nemen , meneer word wat ouder dus moet maar op een ZZR1400 :P , zit alleen nog met dat 25kw geneuzel , nog geen 23 he....... maar goed kijken wat daar in de late beun uurtjes nog aan te verbouwen is .......... :twisted: :twisted:
( trouwens voor de genen die zondag wegmisbruikers hebben gekeken , die vent is een held , heerlijk om die kl..tz..kk.n zoek te rijden :wink: )

Maar goed , dat even als off-topic, ik ben weer verder gegaan met het startnummer , inmiddels zit het deels zo als ik het wil hebben , dus met een fijne zwarte lijn . en gevuld met wit , mijn opzet was om hem er niet al te 'clean' op te krijgen , dus een beetje met een rouw en wild effect ( alá GSX-R :D )

Afbeelding

Ik heb de dunne lijntjes gemaakt door eerste het 34 dik met zwart te schilderen , en daarna alles af te wassen met water en zeep , hier door blijven alleen dr buitenste lijntjes zitten , nooit geweten , maar zo leer je nog is wat...........

Afbeelding


Afbeelding

En zo is hij dus met wit , uiteraard nog niet geheel zo als ik hem wil , waarschijnlijk worden er nog wat effecten met fluo geel gemaakt , ik ben altijd wel een liefhebber van dat kleurtje, schreeuwt wel lekker met dat rood en wit :P :P

Dit was hem weer voor nu , en de rest volgt spoedig !!!

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement