Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 15:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 293 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2005 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding
Afbeelding

Medebrouwers.. Omdat het met de Bugatti 35B niet echt wil vlotten (pasvorm) pak ik "even " iets heel anders..

Met gepaste trots presenteer ik u:
de Britten V 1000, een motorfiets gebouwd door een team enthousiaste vrienden in Nieuw Zeeland onder bezielende leiding van de helaas te vroeg overleden John Britten, met maar één doel, het winnen van de Sound of Thunder races in Daytona.
Specs van het origineel: 166 Pk, topsnelheid 303 Km/h (1998)

Sit back and enjoy the ride..:)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Laatst bijgewerkt door Arie Kabaalstra op di 16 jan, 2007 23:06 pm, in totaal 16 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2005 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding
De eerste stapjes.. het pasmaken van de helften van de Tank-kuip-zit kombinatie, de Plamuur is een Experimentje.. PU Resin met Micro-balloons ( lichtgewicht Vulstof ) Hard uit in pak em beet 30 Minuutjes.. dan eens even kijken hoe het te vijlen/schuren is..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2005 17:55 pm 
Apart, Arie!

White metal neem ik aan?
En zo te zien zitten er in die zakjes ook nog aardig wat onderdelen!

Succes! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2005 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Klopt als een Bus... Inderdaad zitten er nog een aantal losse onderdeeltjes van het uitlaatsysteem, en de vering in die zakjes.. tevens nog een paar Decals, en een zeer uitgebreide bouwbeschrijving..

't experimentje met resin-plamuur lijkt aardig uit te pakken.. 't moet alleen goed doorharden, anders brokkelen de randjes af, maar het oppervlak glimt na het schuren net zo als het metaal..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2005 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Gaaf project Arie,

Hopelijk heeft deze een betere pasvorm als die bugatti :D
Ik vind het altijd al een stoere motor zeker als je de vormen vergelijkt met die andere motoren uit dat jaar. Toen was het nog gewoon de 500cc toch? Geloof van wel.

Nou succes met dit monster.

Kris

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2005 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Toen was er nog gewoon 500cc ja, maar dat klassement was deze machine niet voor gebouwd, hij moest het tegen de Ducati's en andere exotische 2 Cilindermachines opnemen in de Battle of the Twins..
Momenteel zit ik mijn vingers grijs te schuren op de tank-zit combi.. 't past beter dan je mag verwachten van een handgemaakt model, en de Rubber bandjes hebben zelfs een versleten uiterlijk.. Ik denk dat het een Diootje gaat worden, ik maak wel een Resin Kopie van dat Tamiya poppetje.. kan ik meteen mijn eigen laarzen eraan boetseren, en een paar Knee-sliders, want die hadden ze toen die mal van dat poppetje werd gemaakt nog niet

De stand van zaken tot nu toe:
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan inmiddels mijn naam op een papier schrijven zonder potlood. jee wat geeft die zooi af zeg.. :evil:

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2005 16:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Hey Arie,

Dit ziet er heel goed uit. Wordt een prachtig modelletje. Ik blijf 'm met plezier volgen.

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2005 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12250
Woonplaats: Eibergen
Pittig klusje Arie maar met jouw kennis op metalen gebied komt dit best wel voor mekaar.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2005 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Thanks.. inmiddels ben ik er ook achter dat Resin/microballoons "plamuur" wel werkt in naadjes, die ziten keurig dicht, oneffenheden wegplamuren gaat niet met deze mix, 't resin hecht niet goed genoeg aan't metaal.. de rest is dan maar geplamuurd met mijn " vertrouwde " Compound: Cyaan-acrylaatlijm, met Micro balloons.. binnen 5 minuten Knijter (of is het Kneiter?) hard, en prima te schuren.. Inmiddels zijn ook de tijdelijke steunen tussen kuip en tank verdwenen, en is het hele zaakje geschuurd.. en kan ik het dashboardje en het motorblok met achterframe pas gaan maken.. Foto's komen na het eten.. ik draai momenteel even met Debian Linux, mijn windhoos XP is weer eens kreupel dus die moet ik even " revalideren " Linux herkent helaas mijn cameraatje niet..ehhh.. herstel.. Map /dev/sda1.. Jawel!..
Afbeelding
Ook maar even met een Freesje de Luchtinlaatjes doorgeprikt
Afbeelding
De bovenkant met dashboard, 't is hier goed te zien dat het nog te hoog ligt..
Afbeelding
't hele ding geschuurd en wel...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2005 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding
Afbeelding
De eerste Dry-fits zijn een Feit.. de steunen aan de kuip, waar het motorblok invalt moesten een iets verbogen worden, en er moest een klein randje afgevijld worden.. de Nokkenas aandrijving zit tegen de kuip aan, daar moet een haartje vanaf, om er voor te zorgen dat de Verf straks niet beschadigd bij montage. Voor de rest past alles eigenlijk voortreffelijk

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 293 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement