Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 11:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2009 20:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Heel erg geslaagt model.
Vind het zowiezo een mooie motor, had er twaalf jaar geleden bijna 1 in het echt gekocht :cry: .

Ik heb 1 klein puntje. En dat is de koplamp, die staat richting hemel 8) .

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2009 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Heel gaaf. Als ik deze kit tegenkom moet ik hem ook zeker hebben zodat ik die van me pa (van vroeger) kan nabouwen.

Mijn vader en zijn broer waren de eerste eigenaren van de eerste 2 Laverda 750 SF's in Nederland toendertijd. Was ook de eerste motor die me vader nieuw kocht en binnen een half jaar al verkocht vanwege al het chroomwerk wat telkens roeste :)

Anyway, een paar grotere foto's zouden wel wat beter kijken. Wordt de volgende kit weer zo'n classic bike?

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Thnx
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 14:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 nov, 2007 12:18 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
denman en Kris,

Bedankt voor jullie reactie. Het was me inderdaad ook opgevallen dat de koplamp een beetje omhoog stond. wel handig voor de vliegtuigen :)

Is inmiddels al aangepast.

tja een Laverda....gelukkig mag ik zeggen dat ik er eentje heb heeft wel één cilinder meer :lol: . Helaas is daar nooit een echt schaalmodel van gemaakt. :( . Of de 6 cilinder..maar nu draaf ik door :cry:

Ik heb nog zo een Heller Laverda alleen mis ik daar nog wat onderdelen voor :( . Die is helaas ook al deels gebouwd.

Mare Kris heeft je vader er achteraf niet een beetje spijt van gehad dat hij de motor verkocht had? Ik moet er niet echt aan denken om die van mij te verkopen (alhoewel een 750SFC of 750 America zou me wel aan het twijfelen brengen).

De volgende kit wordt in ieder geval weer een klassieker (ik heb alleen maar klassiekers). Met op verzoek groter foto's. Het wordt trouwens waarschijnlijk de MV Agusta 3 cilinder van Protar.

Gr
J


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Hallo Jack, erg mooi model heb je neergezet, ben zelf ook liefhebber van dit soort motoren.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Protar, ik ben nu zelf ook met een Protar kit bezig en kwa passing en afwerking valt het me zeker niet tegen.

Groeten,

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Thnx
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Jack schreef:
Mare Kris heeft je vader er achteraf niet een beetje spijt van gehad dat hij de motor verkocht had? Ik moet er niet echt aan denken om die van mij te verkopen (alhoewel een 750SFC of 750 America zou me wel aan het twijfelen brengen).


Gr
J


Ja daar heeft mijn vader heel erg spijt van. Maarja toendertijd was het gewoon tijd voor een andere motor. Hij heeft bijvoorbeeld in een half jaar tijd 4 chrome spatborden via garantie gekregen en sommige hadden al roest toen ze uit de verpakking kwamen. Ook de vorkpoten zaten continu vol roest waardoor het afbladderende chroom voor lekkage van de keerringen zorgde :D Kortom hij zag er leuk uit maar was kwalitatief niks.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Leuk modelletje geworden!!

Afgelopen zomer in Achterveld op de classic caferacerdag in echt mogen aanschouwen.


Ik hoop deze kit zelf nog eens aan te schaffen.

Groet,
Eddy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Mooi geworden Jack. Heel mooi. En ook voor mij een motor uit de betere periode.

Wat jij verteld over Laverda zie je ook terug bij anderen. De Engelse motorfietsen trilden en vielen in de showroom al uit elkaar. Harley-s en Indians konden alleen maar recht uit en waren lek of kapot en ga zo maar door.
De moderne motoren zijn vele malen beterder en betrouwbaarderder dan de alllerbeste klassiekert ooit. Maar toch. De herinnering blijft. En de vervelende zaken vervagen. 't Was toch wel gaaf. 't Is toch nog steeds wel gaaf.

En vat keburen? Diverse merken brengen een "klassiek" type uit. En das nie zomaar. Daar is vraag naar.
En vat keburen nog meer? De waardering voor de klassieke motorfiets neemt toe. En lees van mijn part voor klassiek, het woord simpel en dan is het balletje rond. Suck Squeeze Bang Blow. Meer is het niet.

Ik ben benieuwd wat de volgende eye-opener gaat worden. Wellicht een tip voor modelbouwdozenfabrikanten :wink: :Gooi die ouwe dozen in een herproduktie maar dan van (Tamiya) kwaliteit. Ik denk dat je die dozen niet aangesleept kunt krijgen. Knip Vijl Plak Verf. Meer is het niet.

Graag nog zo een.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2009 10:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 nov, 2007 12:18 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
FoxbaT schreef:
Hallo Jack, erg mooi model heb je neergezet, ben zelf ook liefhebber van dit soort motoren.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Protar, ik ben nu zelf ook met een Protar kit bezig en kwa passing en afwerking valt het me zeker niet tegen.

Groeten,

Karel

Hoi Karel,

Ik heb diverse modellen van Protar (Guzzi V8/Bianchi/Laverda) gemaakt en ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Tja ik bouw graag de meer klassieke modellen dus Tamiya heb ik niet echt veel gebouwd behalve dan een koningsasser van Mike Hailwood. Wel zag ik dan Tamiya misschien wel "het licht" gezien. Er komt de Honda 6 cilinder binnenkort. volgens mij dezelfde als die van Protar maar in een kleinere schaal.

Met welke ben je dan nu bezig?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2009 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Jack schreef:
FoxbaT schreef:
Hallo Jack, erg mooi model heb je neergezet, ben zelf ook liefhebber van dit soort motoren.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Protar, ik ben nu zelf ook met een Protar kit bezig en kwa passing en afwerking valt het me zeker niet tegen.

Groeten,

Karel

Hoi Karel,

Ik heb diverse modellen van Protar (Guzzi V8/Bianchi/Laverda) gemaakt en ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Tja ik bouw graag de meer klassieke modellen dus Tamiya heb ik niet echt veel gebouwd behalve dan een koningsasser van Mike Hailwood. Wel zag ik dan Tamiya misschien wel "het licht" gezien. Er komt de Honda 6 cilinder binnenkort. volgens mij dezelfde als die van Protar maar in een kleinere schaal.

Met welke ben je dan nu bezig?


Ik ben nu bezig met een BMW, http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 301afaa05e

Ik ben eigenlijk van plan om hierna een reeks racers (Manx, AJS, Matchless en BMW rennsport) van protar te gaan bouwen.
Vooral de BMW rennsport racer van Protar zou ik erg graag willen bouwen maar die is nogal moeilijk te vinden geloof ik.
Jammer trouwens dat Tamiya niet wat meer uitbrengt op een grotere schaal, maar goed die Hailwood Honda is in ieder geval een goed begin :wink:

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2009 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 nov, 2007 12:18 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
Karel

Ik las net je bouwverslag over de BMW. Ik wist niet dat Protar behalve voor de Bianchi nog meer modellen het met losse koelribben. De Heller Laverda had trouwes ook losse koelribben.

Maar zo te horen wil je je ook de meer klassieke modellen van Protar gaan bouwen. Het blijft een zoekwerk om die te vinden, tegen een schappelijke prijs. De Manx kun je ook krijgen van (ik dacht) Italeri, wat kwaliteit betreft heb ik geen idee. Maar dat zullen forumleden hier wel hebben.

Wel mooi dat de GS herspaakt is, daar heb ik mij nog niet aan gewaagd. Alhoewel de Bianchi dat van huis uit wel al heeft. Lijkt me een behoorlijk geduldig karweitje.

Gr
Jack


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement