Bedankt voor het meedenken, heren.
Voor het spaken van de wielen heb ik inderdaad een aantal verslagen gelezen hier op het forum. Waarom het wiel uitvinden als andere dat al gedaan hebben.

Mijn wiel heeft de band er al op wat het allemaal net iets moeilijker maakt. Voor mij dan. En de spaken worden gestoken net als op een fiets, wat het eigenlijk ook nog een beetje is.
Ik denk dat als ik eenmaal de eerste uitgerekend heb de rest wel gaat lukken. Maar die eerste he………. Als je daar nog een tip voor hebt Ronald, graag.

Dit is de referentie motor die ik gebruik en daar zag ik in eerste instantie niet die bobbels. Maar na jullie opmerkingen ben ik nog eens gaan kijken en zag dat er inderdaad een verdikking zit. Niet zo groot als wat ik weggehaald heb maar er ze zitten er wel.
Foutje van mijn kant dus. Ik hoop dat met het lijmen en verven er weer een beetje van terug komt.
Ik moet beter opletten dus.
De spaken verhitten heb ik geprobeerd maar dat werkte ook niet. Of ik heb het niet lang genoeg gedaan. Ze waren ook veel harder om te knippen dan de vervanging van Albion. Die waren zo geknipt en gebogen, gelukkig.
Esther.