Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 19:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Daar is een reden voor.
De simpele reden is dat het niet rendabel is en te duur om te produceren.
Vanaf schaal 1:9 is het rendabel en functioneel te krijgen.
Je zal het zelf moeten gaan maken.
Zie het als uitdaging :mrgreen: .

Ik ken trouwens best wat mensen die heel veel konden maken op kleine schaal, maar niemand heeft zich hier ooit aan gewaagd.
En er zat toch een motorbouwer tussen die heel erg op kloppend detail was.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 20:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
En ik vind wel wat van Tamiya.
Is alleen voor de Honda RC166

https://www.1999.co.jp/eng/10098999

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Zou deze gebruikt kunnen worden:

https://www.hiroboy.com/Falcon_Scale_Models_Ducati_900_Mike_Hailwood_Replica_and_Ducati_900_SS_Tamiya_14019_14025_Chain_set--product--16557.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Nou ben ik niet bang van wat scratchwerk, en probeer ik graag eens iets uit, maar om een ketting te scratchen, lijkt me toch net iets boven mijn petje (op dit moment dan toch)

Citaat:
En ik vind wel wat van Tamiya.
Is alleen voor de Honda RC166

Die ketting assembly van Tamiya voor de RC166 (alsook de RC166) heb ik toevallig al liggen. Moest die nou geen €25 kosten had ik het met plezier eens uitgeprobeerd..

Citaat:
Zou deze gebruikt kunnen worden

Die ziet er wel goed uit ja! Gek dat ik die nog niet ben tegengekomen op internet, want kheb zelf ook best al wat afgeschuimd..
en voor die prijs, is het proberen zeker waard denk ik dan!

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 20:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Racefan, bedankt.

Eens zien wat dat is, want ik heb de 900SS nog boven liggen.
Alleen betwijfel ik of dit anders is als bij de kit.
Deze set is een 3D print.
https://www.spotmodel.com/product_info. ... s_id=57461

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2022 9:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
tankard schreef:
Racefan, bedankt.

Eens zien wat dat is, want ik heb de 900SS nog boven liggen.
Alleen betwijfel ik of dit anders is als bij de kit.
Deze set is een 3D print.
https://www.spotmodel.com/product_info. ... s_id=57461


Het is inderdaad een 3D print, maar zo op het oog lijkt het wel meer gedetailleerd dan de standaard ketting uit de kit.
Gezien de prijs misschien toch wel het proberen waard?

gr. Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2022 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Weer beetje verder geknutseld aan de Ducati..
Het upgrade kitje besteld van Falcon, wat in de posts hiervoor is gelinkt, en ik moet zeggen, tis zijn geld zeker wel waard! Heel mooie ketting, pre cut, en ready to paint! Wees er wel voorzichtig mee, want hij is heel erg breekbaar aangezien het resin is..

Wat komt er nou in het setje?
(kheb wel geen idee waarvoor de 4 boutkoppen dienen.. iemand?)
photo 569740
photo 569741
photo 569742
photo 569743
photo 569744

Ondertussen ook de achterbrug in elkaar gestoken
photo 569745
photo 569732
photo 569733

Waarna die ook gemonteerd werd aan de rest van het chassis
photo 569735
photo 569736

Ondertussen ook deel van het voorwerk in elkaar gestoken.
Omdat de voorvork altijd wel een irritante zichtbare moldline heeft, kheb alles volledig ontchroomd en gebruik gemaakt van chrome sticker, met dit als resultaat.
photo 569738
photo 569739

Zoals misschien al opgemerkt op vorige foto's, heb ik de remschijven uitgeboord met 0.4 boortje, en ook voorzien van wat scratches.. Ben je wel even zoet mee, en toen ik aan de laatste remschijf begon brak ik mijn boortje helaas in 2.. en dat was al mijn reserve boortje.. No biggie, heb ondertussen al nieuwtjes besteld.
photo 569734

Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2022 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Ketting ziet er goed uit, dat ga ik zeker onthouden!
Ook geen idee waar die boutkoppen voor dienen...

Mooie vorderingen weer!

gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2022 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Is alweer paar weken geleden, maar de NCR is intussen afgewerkt..
Kheb nog gevochten met de zilveren waterslide decals van het koetswerk, meer hierover hieronder bij de foto's.

Hier nog wat laatste wip foto's en de eindfoto's..

Ik heb nog wat lopen experimenteren om het juiste en gewenste effect te creëren op de half chrome deksels van de Ducati motor, en ben uitendelijk gesetteld bij aluminium onderlaag, waarna er GSW Airbrush Chrome vrij dik er werd over gespoten (in plaats van wat je normaal doet bij chrome - glanzende zwarte onderlaag, en dan chrome erover).
Best niet meer met de vingers aankomen, want dan maak je het chrome dof, en dat ziet er ook niet meer uit dan.. Dus de deksels zijn ook als 1 van de laatste dingen gemonteerd.
Resultaat is best goed vind ik dan, leuk contrast met het aluminium van het blok.
photo 571182
photo 571183

Verder nog de voorvork assembly gemonteerd, alsook het loodgieterswerk aangesloten, alsook de netjes voor de luchtinlaat naar de carburatoren. Der zaten er standaard in de kit, maar die worden volgens de bouwbeschrijving niet eens gebruikt.. Nouja, deze zaten in de upgrade kit van Falcon, dus kunnen we ze evengoed maar gebruiken ook!
Intussen de uitlaat semi gloss black gespoten en gemonteerd.
man wat hou ik toch van Tamiya Lacquers airbrushen, geeft zoooo mooi resultaat, en is gebruiksvriendelijk! (heeft ook nadelen hoor, zo is het bijvoorbeeld best wel een irriterend goedje om te airbrushen, vooral de geur is storend)
photo 571184
photo 571211

Dan was die bijna klaar.. nog enkele klein prul erop, en dan het koetswerk voorbereiden, airbrushen, stickeren en clearcoaten.
Echter bij stap 3 merkte ik op dat er problemen waren met de zilveren waterslide decals.. Het is normaal dat na gebruik van decal chemicals (setter en softner) de decals heel zacht worden en beetje 'shrinken'. In theorie lost zich dat zelf op na drogen, en volgt de decal de contouren van het model perfect! (Ik heb er nog nooit problemen mee gehad)
Ik weet niet waar het is misgelopen, heb ik te veel softner gebruikt denk ik dan, en dat in combinatie met 40j oude decals? Bon, het resultaat, zelfs na drogen van de softner, 1 kant van het koetswerk, mijn zilveren decals waren nog steeds 'geshrinked' waardoor je zo 'breuklijnen' ziet in de decals. Kheb ze nog geprobeerd te redden, maar het heeft niet mogen baten.. en om verdere schade te voorkomen, heb ik het maar zo gelaten.. De andere kant heb ik gedaan met veel meer geduld en minder decal softner, en is ook beter gelukt dan de 1e poging. Hoewel je nog her en der 'breuklijnen' ziet, is het een pak beter dan de andere kant..
Beetje een domper wel, aangezien de bouw van dit model zo goed ging.. Nouja, zoals de meeste onder jullie wel kunnen beamen, der is altijd wel iets met een model wat moet mislopen op een bepaald punt..

Ondanks de tegenslagen met de decals, ben ik heel tevreden met het bereikte resultaat! Het is een leuke kit, met veel detail en hij bouwt ook lekker vlot. Bedoel maar, tis een Ducati! Kan je niks mis mee doen toch?
Ik heb op de naad van het raampje, op de voorkap, ook 1.2mm boutjes erin geboord rondom rond. Der horen nog grotere bouten op het koetswerk zelf, maar daar ben ik nog naar opzoek, omdat de grootste die ik heb maar 1.2mm zijn.
Hier de einfoto's!
photo 571186
photo 571185
photo 571187
photo 571188
photo 571189
photo 571190
photo 571191
photo 571192
photo 571193

Hier nog even de Ducati tussen de rest van mijn gebouwde 1/12 2 wielers
photo 571194

Opmerking: Ik heb best veel onderdelen over na het bouwen van dit model, waarschijnlijk voor de straat legale versie van de 900 NCR.

Op naar een volgend project! Hou de vrachtwagen sectie in de gaten, want ik heb al een leuke klaarliggen om te bouwen! (ben er stiekem al aan begonnen ook :oops: )
1 der komende dagen komt er een verslag online.

Bedankt voor de tips en tricks bij deze bouw <3
En hoewel ik geen sikkepit geef om de feestdagen, en deze commerce van mij gestolen mag worden, wil ik jullie allemaal toch alvast een fijne kerst en een goed eindejaar wensen.
Nou dat achter de rug is, op naar de vrachtwagen sectie! :brouw:

Dit was het dan voor de Ducati 900 NCR.
Kevin out! 8)

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2022 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Mooi resultaat :brouw:

En wat die zilverkleurige decals betreft: ik vind het niet storend als ik zo naar het geheel kijk.
Eigenlijk best knap dat je 40 jaar oude decals er toch nagenoeg perfect op gekregen hebt.

gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement