Vintage Jet schreef:
Auw! Dat is pijnlijk om te zien. Humbrol Clear is wateroplosbaar, maar beval acrylaten die kunnen reageren met de ondergrond. Vallejo moet echt goed droog zijn wil het dit geweld aankunnen... Allemaal achteraf.
@VJ, ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Dus ik heb wat meer geduld betracht met het spuiten.
Na de eerste natte schuuractie heb ik verder airbrush cleaner gebruikt om de boel wat te schonen. En het is uiteindelijk wel aardig gelukt. Er zitten nog wel wat butsen in. Maar het resultaat was acceptabel. Dus de laag rood weer in orde gebracht:
En toen ruim de tijd gelaten om alles uit te laten harden. Daarna een paar voorzichtige laagjes Humbrol Clear (ja, toch) erop. Ook hier weer aardig wat tijd genomen tussen de spuitsessies. Uiteindelijk zag het er goed genoeg uit om met de decals aan het werk te gaan. Die waren best lekker te verwerken. Die lange streep over de romp is wel een drama om te hanteren, overigens. En het deelnemersnummer op de staart is een tikkie aan de grote kant en moest een beetje bijgepunt worden.
En nu zitten de decals ingesloten met nog een laagje Clear.
Een laatste stap die ik toch nog wil nemen is om over het uiteinde van de streep (boven het registratienummer op de romp) wat rood te spuiten. In werkelijkheid eindigt deze lijn namelijk als de oplossende staart van een komeet (immers DH
Comet ). Als dat gelukt is, dan is het een kwestie van afbouwen en nog iets aan weathering doen. De finish komt in zicht.
Cheers allemaal,
Jan