@ markie: De kit is, zoals de meeste short run kits, redelijk. De kwaliteit plastic is goed , niet te hard, niet te zacht. Alle onderdelen hebben wat flash, dus de meeste naden zullen geplamuurd moeten worden. Voor zover ik het nu kan bekijken is de schaal goed. Zoals uit de foto's blijkt is de inhoud van de doos dik in orde. De spanwijdte van de F.VIIa/3m was hetzelfde als van de F.VIIa: 19,30 meter, in 1/72 268,1 mm. De spanwijdte van de vleugel in de doos is 301,4 mm.
Terug naar het werk. Eerst de vleugel onder handen genomen. Zoals uit bovenstaande maten volgt, moet dus aan elke kant naast de romp 16,7 mm weggehaald worden. Dat heb ik met potlood aangegeven op de vleugelachterrand. Ook de ophangpunten van de motor moeten dus met die afstand naar buiten verplaatst worden. Ik heb de ophangpunten aangegeven met een stukje 0,13 mm dik styreen van 4 x 6 mm met een 1 mm gaatje in het midden.
Daarna langs de zaaglijnen tape geplakt. Boven en onder, want bij vorige zaagpartijen heb ik gemerkt dat ik niet zo recht zaag.
Na het zagen bleek ik toch weer scheef gegaan te zijn. Dat heb ik gecorrigeerd met wat dunne stukjes styreen.
Dat er nu splten tussen de stukken vleugel zitten is correct, want de bovenkant van de vleugelliigers zijn recht. Dat was bij de Fokkers voldoende als V-stelling. Zo ziet het er al beter uit.
Helemaal zonder putty zal ik het niet redden. Ik heb inmiddels de oude ophangpunten van de motoren weggehaald, en de vleugel ligt nu te drogen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.