De uitlaat voorzien van twee korte stukjes messing buis van 1,8 mm diameter.
En drooggepast op de motor, die met Kristal Klear tijdelijk op de gondel gelijmd was:
Het rechter uitlaatjes is inmiddels iets meer gebogen om er betere symmetrie in te krijgen.
De propeller is net zo gemaakt als ik al voor mijn eigen F.VIII had gedaan: Uit bladen 0,5 mm styreen sheet, evenals vier schijfjes van 5 mm diameter voor de naaf. Een as van 1,2 mm styreen staf en als bouten schijfejes van 0,5 mm staf.
Even op de motor gezet:
De laatste onderdeeltjes dan. Twee Venturi buizen gevijld uit 1,2 mm staf met een steeltje van 0,25 x 1.0 mm strip. De bouwer mag zelf verzinnen waar hij ze wil plaatsen. Bij sommige vliegtuigen zaten er twee boven elkaar links op de neus, bij andere een op de neus en de tweede op de horizentale stijl tussen romp en motorgondel, en waarschijnlijk zijn er nog meer variaties.
De staartslof uit verschillende stukjes strip en plaat. En de oliekoeler uit stukjes 2 x 4 mm plaat van 0,25 mm dik gescheiden door stukjes 1 x 2 mm plaat (eigenlijk meer folie) van 0,13 mm dik. Daar komen nog twee stukje messing staf van 0,5 mm in om ze onder de gondel te plaatsen. De dunne pootjes van de koeler mag de bouwer zelf maken van dun metaaldraad.
Voort de master voor de door de stroming aangedreven lucht pomp or generator gebruik ik gewoon een exemplaar wat over is van de Koolhoven F.K.49 productie.
Totaal zullen er 31 masters zijn voor 47 resin onderdelen van de kit. Nu nog alle masters nalopen en een overzichtsfoto maken. Dan is het wachten op de vacuform kits.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.