Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2020 12:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 08 feb, 2020 12:57 pm
Berichten: 13
Woonplaats: België
Eindelijk! Mijn allereerste kit!
Het zal een revell Embraer Erj-195 met Dolomiti-beschildering worden.

Over het vliegtuig:
Dit vliegtuig deed haar eerste vlucht op 12 maart 2004. De meeste mensen zullen het vliegtuig kennen van de vloot van KLM Cityhopper, waar het dagelijks naar vele steden in Europa vliegt, of in België bij Jetairfly (Tui), als je op vakantie vertrekt. Embraer is van oorsprong een Braziliaans bedrijf en maakte vroeger vooral landbouw- en propellervliegtuigen. Later kwamen daar ook businessjets en de ERJ-serie bij. Die laatste kwam er omdat vele luchtvaartmaatschappijen nood hadden aan een degelijk, regionaal vliegtuig, voor 100-120 passagiers. Op dit moment heeft Embraer de 170,175,190,195 en de E2 serie in de catalogussen staan. Afbeelding

Over de kit:
Revell bracht in 2017 deze kit op de markt, met dolomiti-beschildering. later kwam er ook een model-set bij (die ik nu in m'n handen heb). Ook zijn er met de nieuwe en de oude Lufthansa-liveries.Afbeelding
Als je opmerken hebt, laat het dan gerust weten!

Groeten, JetFreak

_________________
Geweldige Bouwer in wording...

Mijn Brouwverslagen:
"The best is yet to come!" :D
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2020 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Super leuk onderwerp JetFreak!

Mijn tip: neem de tijd. Kijk bij elke stap goed naar referentiefoto's. Een airliner brouwen lijkt misschien niet zo moeilijk, maar de duivel zit in de details. Hoe meer rust je neemt, hoe beter het eindresultaat zal zijn. Wees tegelijk ook niet bang om fouten te maken. Zoals je aangeeft sta je aan het begin van een mooie brouwcarrière, dus zal je veel 'leermomenten' tegenkomen. No problem, want alleen zo kan je inderdaad ooit een 'Geweldige Brouwer' worden!
Veel succes!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2020 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Genoeg bouwers hier om je te helpen. Ga niet te snel. Loop je tegen een probleem aan? Post het hier, evt. met foto's en laat je adviseren voordat je verder gaat en je onderdelen 'onherstelbaar' moet repareren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb, 2020 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Knoop goed in je oren wat Vintage Jet zegt...voldoende rust nemen en niet te vlug willen gaan! Kan dit alleen maar bevestigen;-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart, 2020 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Welkom, en leuk onderwerp! Zoals VJ al zegt, wees niet te bang om fouten te maken. Houd in gedachten dat je hierna waarschijnlijk een beter model gaat neerzetten met alle ervaringen die je hebt opgedaan :)

JetFreak schreef:
Die laatste kwam er omdat vele luchtvaartmaatschappijen nood hadden aan een degelijk, regionaal vliegtuig, voor 100-120 passagiers. Op dit moment heeft Embraer de 170,175,190,195 en de E2 serie in de catalogussen staan.

Een beetje zoals de Fokker 70 en 100 dus. Apart dat die het niet hebben gered terwijl de ERJ 175-195's nu als warme broodjes over de toonbank vliegen...

Succes met deze brouw!

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart, 2020 13:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 08 feb, 2020 12:57 pm
Berichten: 13
Woonplaats: België
Heb de laatste drie weken niet veel geüpload en foto's genomen, zo gefocust was ik met de bouw!
De vleugels , de staartvleugels en de motoren zij helemaal geverfd, geplakt en 'bestickerd'...
Wel een klein nadeel... Omdat dit mijn eerste kit is, heb ik geen airbrush. Dus ging ik maar met een borsteltje aan de slag... De aquaverf van Revell wilde maar niet zonder strepen op de romp, aangezien dit zo groot is. Gisteren even naar de action gefietst, busje spuitverf gekocht. eenmaal thuis zet ik de romp in de primer. Nu werd ik vanmorgen wakker, bleek heel de verf vol met schubben te staan;
mijn vader zei dat dit kwam doordat ik een acrylprimer over verf op waterbasis heb gespoten :( ... heeft iemand een manier om deze ver er mooi glad te krijgen?
Alvast bedankt, Jetferak

_________________
Geweldige Bouwer in wording...

Mijn Brouwverslagen:
"The best is yet to come!" :D
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart, 2020 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Dat kan inderdaad fout gaan, als je verf van verschillende samenstellingen zomaar over elkaar heen doet. Ik heb die fout ook al eens gemaakt, maar dan met blanke lak over een net afgewerkte Dakota waar ik zo trots op was...

Schuur de boel weer goed kaal en hou je even bij 1 verfsoort. Action primer en witte lak zijn, mits goed gebruikt, helemaal niet slecht. Hou voldoende afstand en probeer vooral het wit niet meteen dekkend te krijgen. Beter is het om het op te bouwen in verschillende hele dunne mistlagen met een kwartier tussentijdse droogtijd.
Als het wit er eenmaal naar tevredenheid op zit en goed is uitgehard kun je daarna prima weer details aanbrengen met de Aqua van Revell. Spuitverf over de verkeerde verfsoort is vaak wat het 'schubben' veroorzaakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2020 11:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ik zweer bij Tamiya verf in spuitbusvorm. Een vroegere poging met airbrush is me niet zo goed bekomen, al zou ik het dolgraag kunnen. De lak in spuitbussen kan je ook mooi strak krijgen alleen geeft een airbrush op het laatste een mooier effect.

Wat betreft Embraer...hele mooie toestellen die de laatste tijd aan een flinke opmars bezig zijn. Prijs/kwaliteit zullen deze niet moeten onderdoen voor Boeing of Airbus denk ik.
Binter Canarias heeft recent ook enkele Embraers in dienst genomen en ze zijn werkelijk prachtig!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr, 2020 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 08 feb, 2020 12:57 pm
Berichten: 13
Woonplaats: België
Hoi,
Na een aantal weken toch even een update.
Nu ik de verf er af gehaald heb, ga ik toch eens beginnen met het spuiten van de romp.
Hier zijn een aantal fotootjes van de bouw...
De Vleugels:Afbeelding
De kleine vleugeltjesAfbeelding
Het landingsgestelAfbeelding
en de geschuurde romp Afbeelding
De volgende update zal waarschijnlijk niet meer zo lang op zich laten wachten.
Groeten, JetFreak

_________________
Geweldige Bouwer in wording...

Mijn Brouwverslagen:
"The best is yet to come!" :D
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr, 2020 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Je foto's zijn helaas niet zichtbaar, je zal denk ik iets in de instellingen van je album moeten omzetten zodat de foto's openbaar zijn. Of gewoon de Modelbrouwers albums gebruiken natuurlijk!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement