Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Airbus A310-222 Sabena
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
De DC10 wordt gestaag afgewerkt maar bereikt stilaan de eindfase. Vandaar dit nieuwe project.
Mijn keuze is terug gevallen op een kit van Authentic Airliners, ditmaal de Airbus A310. Zoals Malair in al zijn verslagen zet is ook hier de kwaliteit weer superieur.
Waarom nu de keuze op de A310? In realiteit een pracht van een toestel en in mijn ogen een in elkaar gedrukt 'dikzakje' maar toch o zoveel power.
En natuurlijk hier ook een livery in de Sabena kleuren, geen witte fleurige kleuren maar de livery uit de jaren 80.
Het toestel met de registratie OO-SCC is in Belgische loondienst gekomen in het jaar 1987 en heeft tot en met 1997 gevlogen voor Sabena.
Daarna is het toestel naar Passaredo gegaan en in 2010 stond hij opgeslagen in Sudan.

Het eindresultaat waar ik op hoop :
photo 372555

De kit en de kopie van decals die ik aan het aanpassen ben voor de A310
photo 372556
photo 372557
photo 372558

Voorlopig nog allemaal dryfit!


Laatst bijgewerkt door Veleno op zo 08 sep, 2019 18:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Veleno schreef:
En natuurlijk hier ook een livery in de Sabena kleuren, geen witte fleurige kleuren maar de livery uit de jaren 80.

Make my day; prachtige klassieke livery! Leuk.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Heel erg leuk Veleno! Een prachtige kit van een mooi vliegtuig. Leuke keuze voor de livery!

Ik ben vooral benieuwd in hoeverre de kit beter is dan de A310 van Revell. Ik ga hem weer met plezier volgen.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
malair schreef:
Heel erg leuk Veleno! Een prachtige kit van een mooi vliegtuig. Leuke keuze voor de livery!

Ik ben vooral benieuwd in hoeverre de kit beter is dan de A310 van Revell. Ik ga hem weer met plezier volgen.


Ik kan wel een vergelijking geven met de A300, deze romp is tenminste recht :lol:
Enig minpuntje dat ik kan opsommen zijn de motoren, hier is de pasvorm iets minder.Dit gaat toch enig schuur en plamuurwerk vragen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 14:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Kan er mij iemand helpen met de kleuren die op het toestel zitten? Voor het blauwe op de staart komt volgens mij het French Blue van Tamiya er heel kort bij.
In de plaatselijke modelbouwshop konden ze mij over de onderkant van de romp eigenlijk geen kleur aanraden in spuitbus.
Iemand enig idee hierover?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 11:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Na een vrij lange zoektocht denk ik in de Tamiya AS spuitbussen de goede kleur gevonden te hebben.
Iemand al enige ervaring met de Tamiya aircraft colors VS Tamiya TS spuitbussen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Die AS heb ik nog nooit gebruikt. TS wel. Dat is echt super om te gebruiken. Zullen toch wel zelfde gebruiksgemak hebben toch?

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 15:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
subbuster schreef:
Die AS heb ik nog nooit gebruikt. TS wel. Dat is echt super om te gebruiken. Zullen toch wel zelfde gebruiksgemak hebben toch?


De TS-bussen gebruik ik ook en ben er heel tevreden van. Tamiya heeft verschillende uitvoeringen die geschikt zijn voor verschillende materialen.
Echter omdat ik bij de TS-serie geen passende kleur vindt voor de kleur aan de onderkant van het toestel ben ik verder gaan kijken wat er nog bijzit qua kleuren in spuitbusvorm.
De TS-serie is echt geschikt voor plastic modelbouw en de AS-serie wordt omschreven als aircraft colors maar ik vind niet meteen terug of dit ook te gebruiken valt voor deze modelbouw...Omdat ik geen met airbrush geen ervaring heb ga ik toch eens proberen met deze AS-spuitbusjes...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Die AS serie zal vast ook wel goed zijn Veleno. Biedt het www geen antwoord? Misschien dat ze op een andere basis zijn. Ik heb ook wat bussen TS en die stinken lekker, misschien dat dat met de AS-serie anders is. Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst de X(F)-serie verven gebruikt, hoewel die qua kleuren voor airliners misschien niet helemaal ideaal zijn, airbrusht het perfect. Wat ik ermee wilde zeggen is dat de Tamiya verven erg fijn werken en ik geen reden kan bedenken waarom de AS-serie daar een uitzondering op is.

Waar heb je trouwens de decals vandaan?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 maart, 2017 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
FokkerFan schreef:
Die AS serie zal vast ook wel goed zijn Veleno. Biedt het www geen antwoord? Misschien dat ze op een andere basis zijn. Ik heb ook wat bussen TS en die stinken lekker, misschien dat dat met de AS-serie anders is. Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst de X(F)-serie verven gebruikt, hoewel die qua kleuren voor airliners misschien niet helemaal ideaal zijn, airbrusht het perfect. Wat ik ermee wilde zeggen is dat de Tamiya verven erg fijn werken en ik geen reden kan bedenken waarom de AS-serie daar een uitzondering op is.

Waar heb je trouwens de decals vandaan?

Ik heb al veel gegoogled maar niet echt meer info gevonden buiten dat deze verf eigenlijk voor modellen op 1/48 en 1/72 wordt gebruikt... Toch het proberen waard denk ik.

De decals heb ik hier op het forum op de kop getikt;-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement