Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 1:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 113
Woonplaats: Amerongen
Ik vind 'm er heel strak uitzien Veleno, complimenten :brouw:!

Ik had ook al aardig moeite met het aanbrengen van de raam-decals op mijn 1/72 Ed Force One.. Dat komt omdat je op een groot wit rond gebogen vlak werkt, met bijna geen referentie.
Wat ik deed is dan de decals na aanbrengen lekker nat houden met een kwast, en veel langs de romp opkijken om te checken hoe recht het er uit ziet.
Ik gebruik tegenwoordig ook steeds vaker de laser-waterpas voor de grote rompen waarmee ik werk :wink:
Hier een voorbeeld laatst nog, om te checken of de staart van mijn Antonov 124 wel recht verlijmd was:
photo 502386

photo 502384

De A-310 blijft een prachtige kist vind ik persoonlijk! En in jouw Sabena outfit erg imposant. Netjes hoor!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2020 13:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Kleine tegenslag. Om een of andere reden was er een vuiltje onder de azuurblauwe letter A gekropen. Ik heb geprobeerd om deze te verwijderen maar hierdoor heb ik de letter beschadigd. Geen probleem dacht ik, ik gebruik een setje van de 767...helaas zijn die letters donkerder.
Dus optie 1 : ik vraag aan een kennis of hij nog het setje had liggen van overlaatst. Optie 2 : ik gebruik de letters van de 767 volledig maar die zijn ook iets groter. Verdorie, heb ik gevloekt zeg! :evil: :evil: :evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2020 19:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
En ik heb geluk, mijn kennis heeft nog een setje liggen :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Na een tijdje terug de draad opgepikt. Momenteel ben ik het landingsgestel aan het assembleren wat ook niet volgens een leien dakje loopt. De landingsgestellen van Authentic Airliners zijn immers zo fragiel en soms moeilijk in elkaar te krijgen.
Zo is er in het begin een van de main bougies afgebroken, welke ik gelijmd heb en waar ook waarschijnlijk een klein verschilletje gaat op zitten in hoek.
Het neuswiel is immers door een iets te bruuske beweging ook al gebroken geweest en dit heb ik verstevigd met 2 kleine stukjes 0,8mm ijzerdraad.
Daar zou men toch iets moeten op vinden :D

Landingsgestellen en ik...het blijft een moeilijke combinatie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 17:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Na een lange periode van inactiviteit door nogmaals sukkelen met de gezondheid terug verder gewerkt.
Bij AA had ik nieuw landingsgestellen gekocht voor de A310, ditmaal in metaal.
Erg om te zeggen maar deze trekken helemaal op niets, neuswiel is scheef geplooid, het hoofdlandingsgestel staat ook scheef...met andere woorden hier kan je ook niks mee.
Iemand enige oplossing hiervoor? De A310 zelf is nogal een zwaar beestje en het is raar om steeds maar naar Kurt een mailtje te sturen voor een nieuw landingsgestel...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 maart, 2021 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Hoi Veleno,

Een mogelijkheid is om ze wat te versterken met ijzerdraad. Zie ook: http://cs.finescale.com/fsm/modeling_su ... 64820.aspx

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 maart, 2021 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Tja, lastig. Ik zou denken dat je het metaal nog enigszins recht kan buigen. Anders zit er niks anders op dan toch nieuwe te bestellen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement