Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vintage Jet schreef:
Hoi Ben, Mag ik je wat tips en tops geven?

    Tip;
    - Werk projectmatig. Een of twee modellen op hetzelfde moment. Nu heb je er tig door elkaar. Dat lijkt mij ook als brouwer veel onrust geven, terwijl het doel van deze hobby juist is...rust in je bovenkamer (althans voor mij is dat zo).
    - Post regelmatig een update van je werk. Dit draadje heb je 4 jaar geen aandacht geven en eerlijk gezegd was ik het alweer vergeten. Voor volgers is het leuk als er af en toe een update komt, zo om de een of twee weken of zo.
    - Post foto's. Nu zie ik vaak alleen een bestellijstje voorbij komen. Natuurlijk mag je delen wat je wilt, maar ik zelf ben visueel ingesteld: ik wil plaatjes zien van modellen!

    Top;
    - Je brouwt heel netjes! Je hebt er echt talent voor en je producten zijn zeer de moeite waard.
    - Je laat ook regelmatig je technieken zien. Dat inspireert mij omdat ik ook altijd op zoek ben naar nieuwe methodes.
    - Je onderwerpen zijn origineel. De keuze voor exoten als de Nord Noratlas kan ik zeer appreciëren.


Kortom; ga zo door. Voor mij ben je een gewaardeerd forumlid.

:brouw: VJ

Veleno schreef:
Dat probeer ik ook te doen, maximum 2 modellen. Dat is momenteel de MD11 en A310. De CRJ's blijven mooie toestellen maar ik raak meer en meer verkocht aan de Embraer-toestellen.
Keep the good work going!


Heren, bedankt voor de tips

In de komende maanden ga ik de lopende projecten zo ver als het kan afbouwen en geen nieuwe projecten starten, de komende brouw-updates van de lopende projecten zullen iets anders aangepakt worden. Van dit model zal ik eerst wat foto's opsparen en in word een kleine bouwdagboek bijhouden, en als ik klaar ben zal ik een update geven, dit kan dus helaas wel weer betekenen dat je van dit verslag in de komende 2 of 3 maanden geen update krijgt te zien. Ik probeer het lopende zo snel mogelijk af te ronden, en hoop in 2021 met een schone lei te kunnen beginnen.

Het bouw verslag '1:72 Sikorsky S-51, PH-HAA (NEDERLAND'S EERSTE HELICOPTER)' wou ik eigenlijk bewaren tot ik klaar was met het lopende, deze had ik willen doen in een nieuwe hopelijk overzichtelijker manier van brouwverslag met een intro zoals je nu ziet en de uiteindelijke bouw waardoor ik het verslag in twee of drie andwoorden klaar heb. Wat ik dus eigenlijk ga doe voor toekomstige nieuwe projecten is eerst het project bouwen en daarna pas het verslag voor het forum maken vanuit de notities van mijn bouwdagboek.

Heren bouwers heb geduld met mij. :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Goede dingen kosten tijd! Dat is de essentie van onze hobby, toch?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun, 2020 7:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Zo'n eerste strakke laklaag geeft altijd meteen een heel ander aanzicht aan een model. Ziet er erg goed uit!

Ik voel toch nog even de behoefte om aan te haken bij de discussie. Ik snap alle tips die gegeven zijn m.b.t. het maximaal twee modellen per keer bouwen, maar vind dat nogal gedacht vanuit de volgers, en niet de bouwers.
Ik weet van mezelf dat ik grote moeite heb met het doorzetten van projecten zodra het werk saai en repetitief wordt, en dan is de verleiding om een nieuw projectje te starten héél groot, en dit slaat bij lange na niet alleen op modelbouw. Ja, dat is een probleem als je dat op je werk doet, maar een hobby dient ter ontspanning dus laten we daar lekker onze eigen manieren in vinden.
Als je gaat graven in de bouwverslagen die ik hier heb geopend zal misschien tweederde een afrondende post met eindfoto's bevatten, soms jaren na de openingspost. Anderen lopen misschien al tien jaar, maar liggen nog altijd in de kast om afgemaakt te worden. Irritant voor de volgers, dat zeker, maar zodra er aan mijn hobby een deadline vast zit (zoals bij online bouwwedstrijden) is de lol er bij mij bijzonder snel af. :brouw:

Wat ik ook nog weleens doe: een model bouwen en foto's maken van het proces, en het geheel dan als bouwverslag op het forum zetten zodra het klaar is. Die foto's moet ik dan soms van drie verschillende smartphones bij elkaar gaan scharrelen omdat ik er ongemerkt weer jaren mee bezig ben geweest.

De manier waarop we elkaar hier als bouwers maar ook als personen steeds een stapje hoger helpen krijgen toont voor mij wel weer aan wat een waardevol forum we op dit moment hebben. Ik hang hier al 15 jaar rond en het is echt weleens anders geweest!

groetjes!
Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2020 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Ik ben het helemaal met je eens Jelle! Mede forumlid Bert Takken heeft als motto: "Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?". En dat is waar; je doet het in eerste instantie voor jezelf. Mijn tips gingen vooral in op de door Ben benoemde irritatie als gevolg van weinig reacties op en interesse voor zijn verslagen. Maar als je voor lief neemt dat je volgers net zo trouw zijn als de regelmaat van je verslagen, dan is natuurlijk alles welkom. Ik probeer de meeste draadjes te lezen, ook al komen sommige nooit af. En we hebben een mooi forum hier. Iedereen is opbouwend en steunt elkaar en dat geeft mij in elk geval een extra motivatie er wat fraais van te maken.

OT; De CRJ200 ziet er strak uit! Gewoon lekker mee verdergaan als het jou uitkomt.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement