Start van het onderstel. Oleo-stijlen van 2 mm aluminium
Oleo-stijlen van 2 mm aluminium buis, onderaan uitgeboord tot 1,35 mm, het onderste stuk van de pootjes polystyreen buisje van 1,3 mm uitwendig, opgevuld met 0,7 mm staf om plat knijpen te voorkomen, evenals de asjes (gat in de wielen was ook 1,3 mm). Bruggetjes uit een stripje 2 mm plastic, de halfronde openingen er in gevijld tot ze 4,5 mm breed waren. In de kromme tandkrans delen 0,4 mm gaatjes geboord (dat zijn eigenlijk de holle asjes, die als "tanden" dienen, maar de gaatjes geven wel het goede aanzien). Dan zijn er nog de kleine 2 x 0,5 mm stripjes waarmee het landingsgestel staks vastgelijmd wordt tegen de voorkant van de gondel. Tenslotte schijfjes 2,4 mm buis, gaatjes opgeboord tot 1,35 mm, waar de assen doorheen moeten komen.
Daarna samengebouwd.
Metaal-plastic gelijmd met dikke secondelijm, plastic op plastic met Revell Contacta, maar ook gezekerd met een drupje dikke secondelijm (tenslotte komt straks het hele gewicht van het model er op te rusten).
Intussen zijnde wielen voorzien van een rem (schijfje 0,25 mm plastic, hol gedrukt met een knikker), en zijn de velgen (zonder banden) licht grijs geschilderd. Staartwiel is ook geschilderd en even een hoofdwiel drooggepast.
Het juk is 9,5 mm breed.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.