Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Cockpit kap open of dicht?
Poll eindigt op vr 05 maart, 2010 17:12 pm
Kap open 68%  68%  [ 15 ]
Kap dicht 32%  32%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 22
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
Het begint al een mooie kleurrijke Hunter te worden.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
En dan ben je lekker bezig om al het kleine grut aan te brengen.... en om te voorkomen dat ik tijdens het aanbrengen iets aanraak dat vervolgens afbreekt en foetsie raakt probeer ik dat in een volgorde te doen om dat te voorkomen. Tanks eronder, neuswiel eronder, alle wieldeuren erop, plofstoelen en sticks erin, intake covers erop (iets wat ik gaande weg bedacht had en mij wel leuk leek), dat rare ding aande rechterkant (waarvan ik vermoed dat het een spiegel is), beugeltjes aan het landingsgestel en dan die buis op z'n snufferd en de canopy bewaren als laatste items. So far so good.

Effe een rondje doen:
photo 538565

photo 538567

photo 538568

photo 538569

Hé!!!! Ga nog eens terug naar die eerste foto! Wat sien ik?

Gloeiende...even wat dichterbij...

photo 538566

... ja hoor! Deze kloothommel heeft dus toch met zijn dikke tengels een handgreep foetsie gemaakt. Toch vervelend dat zo'n handgreep zo snel afbreekt. Zullen ze in het echt ook niet gewaardeerd hebben. :D Nah, heb wat te herstellen geloof ik. De mazzel....

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mooi dat deze uiteindelijk toch af gaat komen. Had het missende handgreepje op de foto overigens niet opgemerkt, maar als je zelf iets bouwt weet je ook wat er allemaal fout ging :mrgreen: .
Wat is trouwens de reden dat deze burger kist met het 325 squadron wapen op de droptanks rondvliegt?

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een heerlijk frisse kleurtjes. Gaaf geworden zeg deze Huntert.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 sep, 2021 16:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nadat dan de verdwenen handgreep opnieuw in productie gegaan is en de canopy van wat summier sluitwerk is voorzien houd ik het voor gezien. Canopy geplaatst, inletcovers geplaatst (waarbij ik de eerder aangebrachte tape heb vervangen door geschilderde stripjes gewalst lood) en een RBF streamer op de pitotbuis aan de linkervleugel gehangen en, last but not least, een geweldige 'spriet' op de snufferd gezet.

Omdat ik met mijn duffe kop nogal eens wat dingen vergeet heb ik een paar maanden geleden een 'to-do lijstje' gemaakt, om te voorkomen dat ik achteraf nog met wat spullen op de proppen zou komen van 'verhip, had dat niet bij de Hunter gemoeten'? Live after corona heeft zo wel zijn nadelen.

photo 543234

De dame is klaar in mijn ogen, oftewel ik heb er genoeg van want er wachten nog zovele modellen om verzaagd, geplakt, bespoten en behangen te worden. :lol:

Ga er maar voor zitten, want ik heb een paar fotootjes van het 'gerede product' gemaakt. Komme ze:

photo 543215

photo 543216

photo 543217

photo 543218

photo 543219

photo 543220

photo 543221

photo 543222

photo 543223

photo 543224

photo 543225

photo 543226

photo 543227

photo 543228

photo 543229

photo 543230

photo 543231

photo 543233

Het heeft effe geduurd, maar dan heb je ook wat nietwaar? Alvast bedankt voor het kijken en het commentaar.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 12:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Goed dat je doorgezet hebt met deze, Peter. Al met al staat hier een prima resultaat van een uitvoering waar bijna niemand zich aan waagt.
Misschien nog even kijken naar de stand van de hoofdwielen? Die lijken wat scheef te staan.
Grappig dat je met zo'n checklist werkt, dat doe ik ook altijd. Handig om overzicht te houden bij langlopende projecten.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gaaf model geworden zeg. Ik vind die checklist ook geweldig. Als ie nu maar niet ready for take off is :wink: Je hebt er een hoop details op aangebracht, dat maakt het een heel interessant exemplaar om goed te bekijken.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
@Paul: die hoofdwielen, dat is wel een puntje. Omdat het 'airframe' nogal is verzwaard om een tail sitter te voorkomen, is het eigenlijk allemaal te zwaar voor het landingsgestel. Die hoofdwielen had ik er recht onder gezet, maar omdat er wat speling is buigt het boeltje een beetje door. Ik krijg dat niet weg. Bummer!

Die checklist heb ik nu voor het eerst gemaakt en bevalt mij goed. Ik ben de laatste tijd nogal wat vergeetachtig met het korte termijn geheugen en om te voorkomen dat ik stappen oversla schrijf ik ze op. Ik ga dat vanaf nu wel vaker doen. Bert van der Maat had ooit al eens een onderschrift gemaakt: 'Proper planning prevents poor performance' en daar zit wel wat in.

@Shake: die squadron badge had er eigenlijk niet op gemoeten. In de eerste fase van haar diensttijd bij het NLR is deze kist denk ik onderhouden door technisch personeel van 325 squadron; misschien zelfs gevlogen door piloten van dat squadron. Het toestel had toen echter de normale neus. Later is die 'puntneus' gekomen en van die uitvoering heb ik geen foto's gevonden met de badge op de tanks. Afijn, het staat leuk ook al is het waarschijnlijk hysterisch niet correct.

Bedankt voor de complimenten.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wellicht heb ik het eerder ook al geschreven, maar wat een heerlijke kleurstelling dit. Het duurt even, maar dan heb je ook wat.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement