Nou lieve kijkbuiskinders, daar zijn we weer! Even een paar dagen zonder internet en telefoon gezeten dus dat was afkicken van Modelbrouwers.nl. Zo te zien heeft niemand die oude DD set nog liggen of willen ze er niet van af
. Dont wurrie, ai wil faint sumsing.
Maar we hebben niet stilgezeten. Gelukkig had ik wat referentiefoto's en tekeningen van het web geplukt en kon ik die ook off-line begluren.
Zoals beloofd zou ik verder gaan met het kraswerk en daar ben ik aan begonnen. Van een tekening de vleugels geprint op een paar adresstickers en deez op de vleugels geplakt (van 'ne Zweed, jawel) en met het mes over de belangrijkste lijnen heengejaagd:
De diagonale lijn loopt niet helemaal lekker (te ver naar rechts) en is inmiddels gecorrigeerd. Ook maar alvast begonnen met wat wandjes plaatsen voor de wielbakken van het hoofdlandingsgestel. Anders tuur je door de luchtinlaat zo weer naar buiten en dan kan niet kloppen. Bovendien is er plek zat voor wat leiding- en contructiewerk (en zoals ge ziet, we benne d'r nog niet, maar het is een begin):
Had ik de vorige keer gezegd dat het kantoor in de verf kon, inmiddels ben ik daar op teruggekomen. Het dashboard zou door Matchbox worden weergegeven door een stickert en dat was wel erg karig. Bovendien vond ik het een beetje slordig om de wielbakken van het MLG wel aan te pakken maar de boel voor het neuswiel zo te laten. In de vorige post zag je dat er errug weinig plek was om het neuswiel in het eggie in de wielbak te krijgen. Nu niet dat ik dat van plan was maar realistisch is anders dus, zodoende hak en breek....de vloerplaat weer uit de cockpit gesloopt en de wielbak opengesneden. Vervolgens een langere vloerplaat gemonteerd en zie:
Nou past het wiel er eigenlijk nog niet in, maar meer ruimte had ik niet
die vloerplaat hè.... ik laat het zo en zal later eens kijken of er nog wat leidingen e.d. in geprutst moeten/kunnen worden. De oplettende lezertjes hadden het zeker al gezien: op de linkerfoto zie je dat de neus een amputatie heeft gehad. Ik ga toch voor de sprietversie en hoop dat de mannen van het NLR museum mij behulpzaam kunnen zijn. Moet ik nog een maandje op wachten
. Het neuswiel zelf heeft ook een kleine operatie ondergaan. Ik zag op foto's dat de velg niet dicht is, maar zoals het een goeie ouwe engelse sportauto (?
) betaamd had ie spaakwielen. De 0,6mm boor gepakt en 5 gaten openboren. Met de 0,35mm boor nog even linksboven een gaatje gemaakt. Ik had tandarts moeten worden!
. De braampies worden nog weggehaald.
.
Back to the office! Ook hier was ik niet tevreden met het vorige resultaat. Even een plaatje 0,5mm styreen gechopt en geboord en dan krijg je zoiets:
Als je met een vijltje door de gaten heendraait krijg je een mooi opstaand randje. Goh... wat goed van mij zeg! Lekker laten zitten zo. Kleurtje d'r op, Humbrol Clearfix in de gaatjes smeren en hij kan zo over de sticker heen. Ook maar wat zijpaneeltjes, voetpedalen en controls (sticks) gefabriekt, de boel in een mix grijs en zwart gespoten en aanelkaar gehangen:
Blast! Zien jullie de zijpanelen? Ik niet. Even een nieuw fotooke trekken zoals onze Belgische vrienden zeggen
. Koffie en peukenpauze!
Ja je moet er wat voor doen om je eigen gefröbel met anderen te kunnen delen. Hebbes:
Hier en daar een kleurtje gegeven en wat gesmeerd met grijs en zilver om de vloer een afgetrapt effect te geven (het was een tweedehandsje nietwaar?). Best wel veel werk zo, want als de kap er straks op gaat zie je er verrekte weinig van. Dus vrienden....straks een polletje maken. Kap open of kap dicht? Jullie mogen het zeggen. Dan ga ik ondertussen verder met de ploefstoelen. Ik heb daar een paar handles op geplakt en een paar basiskleuren overheen gejaagd, maar zoals je ziet... ze zijn nog niet af:
Ciao, Peter