Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 5:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2022 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zo! Als je dacht dat mijn Martinair A320 er lang over heeft gedaan om afgebouwd te worden, dan heb ik hier een projectje wat de kroon spant... :oops:

Maar nu de A320 klaar is, kan ik me op deze dame richten. Vorige week een bestelling in Duitsland gedaan. Die kwam vanmiddag binnen.

photo 569908

Ja ja, een nieuw potje grijze verf. Ik moet nog een paar stukjes bijwerken, maar helaas was de verf uitgedroogd. Dus kon ik op zoek naar een nieuw potje. Bij de LHS en Flash hadden ze 'm niet meer dus bij gebrek aan andere bronnen van XtraColor in Nederland, ben ik maar naar het buitenland uitgeweken. Gelukkig hadden ze er nog wat andere kleuren die ik ook kon gebruiken. En ook bijvoorbeeld een uitlaat voor mijn nog te bouwen Mirage.

Wat moet er nou nog geschilderd worden? Nou, de bevestiging van de motoren moet ook in de kleur grijs van de buik van het vliegtuig. Echter niet alles. En aangezien je op de meeste foto's het slecht kan zien door uitgeklapte slats en flaps en de schaduw van de vleugel zelf was het lang zoeken naar wat goede foto's. Maar op airliners.net heb ik toch wat kunnen vinden die het e.e.a. verduidelijkt.

photo 569911

photo 569909

Dus dat wordt een leuk klusje met afplakken...

Binnenkort meer. Hoewel ik er geen haastklus van wil maken, wil ik het model graag dit jaar afmaken.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2022 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Leuk dat je deze weer oppakt! Ik ben benieuwd hoe zo'n zwaarbewapende A321 met afterburners eruit ziet :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2022 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Ja, heel leuk dat dit draadje weer een vervolg krijgt! Prachtig toestel met (toen) een van de mooiste kleurenschema's.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2022 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Leuk dat je hem gaat proberen dit jaar nog af te maken. Beetje schoon schip maken de laatste tijd? :lol:

Ja dat schilderwerk van de pylons bij Airbus is altijd een hele klus. Om tijd (en frustratie) te besparen probeer ik vaak een deel met metallic decals op te lossen.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2022 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Leuk dat je deze weer oppakt! Ik ben benieuwd hoe zo'n zwaarbewapende A321 met afterburners eruit ziet :mrgreen:


Haha, dat zou wel een mooie What-if zijn ja! En dan met opgeklapte vleugels voor operaties van vliegdekschepen.

Vintage Jet schreef:
Ja, heel leuk dat dit draadje weer een vervolg krijgt! Prachtig toestel met (toen) een van de mooiste kleurenschema's.

:brouw: VJ


Ja ik wil 'm af krijgen. Zeker een van de mooiere kleurenschema's van eind jaren 90. Ik vond het destijds een behoorlijke upgrade qua capaciteit van een 737-400 naar een A321.

malair schreef:
Leuk dat je hem gaat proberen dit jaar nog af te maken. Beetje schoon schip maken de laatste tijd? :lol:

Ja dat schilderwerk van de pylons bij Airbus is altijd een hele klus. Om tijd (en frustratie) te besparen probeer ik vaak een deel met metallic decals op te lossen.


Klopt, ik heb zo'n 30 kits in diverse stadia van de bouw. Aan sommige ben ik nog in mijn jeugd begonnen. Het wordt toch tijd om die modellen afte maken en een mooi plekje te geven.

Voor wat betreft de pylons wilde ik ook de decals gebruiken. Maar ja, als ik goed naar de decal kijk die ervoor bedoeld is en dan naar de vorm van de motor, dan gaat die niet passen. Zie de decals links en rechts van de cockpitraamdecal. Aan de onderkant zit een soort van haakje. De IAE motoren lopen gewoon helemaal af en van de "hot section" is eigenlijk van de zijkant niks te zien.

photo 570422

Gelukkig zitten de juiste decals ook op het decalsetje dat ik voor de spinners had gekocht. Dus daar kan ik nu mee verder.

photo 570424

Daar is duidelijk op te zien dat decals 16 en 17 behoorlijk anders qua vorm zijn dan 18 en 19. Die laatste zijn zo'n beetje hetzelfde als die op de Liveries Unlimited decal sheet zitten en zijn bedoeld voor de door CFM motoren aangedreven A320 serie. Maar die had British Midland niet (tot de overname van British Mediterranean Airways althans). Dat zal dus wel een foutje zijn van de ontwerpen die doorgaan toch wel goed op de hoogte is. Nou ja, ik kom er wel uit.

Inmiddels staat de dame op haar pootjes, zei het met enigszins knikkende knieën. Daarmee bedoel ik dat niet alle vier de wielen van het landingsgestel netjes de grond raken. Daar moet ik dus ook nog even wat aandacht aan schenken.

photo 570421

Ik ben blij dat het model nu uit de tape is. Alleen de APU uitlaat moet ik nog schilderen/airbrushen en dan kunnen de decals erop. Wish me luck!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement