Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 nov, 2008 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Hoi Ingmar,

Ai dat is niet echt leuk om te horen natuurlijk. Mijn easyjet is ook met Xtracolor gespoten en dat heb ik in ieder geval niet 50/50 verdunt. Een paar drupjes terpetine oid is genoeg. Spuiten en je hebt een glanzende laklaag aangezien Xtracolor ook nog eens extra glimt. :D

Succes :!:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 nov, 2008 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Mark!

Bedankt voor je reactie. Maar jij hebt dus ook terpentine gebruikt begrijp ik. Ik heb nog gezocht naar een ander middel maar kon dat neit echt vinden. Tja, thinner, maar dat zal niet een heel ander resultaat geven denk ik. Naja, hopelijk is dit nog allemaal te verhelpen en komt het goed.

Ciao!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op ma 17 nov, 2008 22:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 nov, 2008 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
FokkerFan schreef:
Hoi Jelle!


Hoi! :lol:

Zoals Mark :wink: :D al zei, is 50/50 redelijk dun. Ik doe zelf meestal hooguit 10 a 20 procent terpentine, maar volgens mij zit ik meestal onder de 10 procent. Ik heb liever dat de verf iets te dik is dan te dun, want als hij te dun is vormt het sneller zakkers. Als hij te dik is vormt hij misschien een beetje een sinaasappelhuidje, maar bij mij trekt dat vaak weg tijdens het drogen (moet je het niet te zwaar hebben natuurlijk)

Succes nog verder, nooit leuk maar door schade en schande leert men :P (zoals ik maar al te goed weet door mijn A310 :? )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 nov, 2008 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Jelle,

Tja, ik schreef net Jelle, maar bedoelde Mark :? Maar ook jij bedankt natuurlijk voor je reactie. Ik was eigenlijk bang dat de verf anders te dik zou zijn, maar jij en Mark hebben daar dus geen problemen mee. Nou ja, dan zal ik het de volgende keer maar wat minder verdunnen.

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo iedereen! Daar ben ik weer met een kleine update!

Er is veel gebeurd maar eigenlijk weinig veranderd. Hoe komt dat? Nou, door het fiasco met de vorige airbrushjob kon ik weer van voor af aan beginnen.

Dus de afgelopen week heb ik eerst een hoop verf eraf geschuurd en natuurlijk zijn daarbij wat static dischargers afgebroken. Daarna weer wat met de plamuur gekliederd, want die was uit een hoop voegen verdwenen. Waardoor dat kwam weet ik niet, het zal of door muscle gekomen zijn of door revell airbrush clean die ik ook gebruikt heb om de overtollige verf te verwijderen.

Nadat de plamuur droog was heb ik weer lekker een paar uur geschuurd. Dus zoals jullie begrijpen hebben mijn "poezelige" vingertjes hebben aardig te lijden gehad de afgelopen week :wink:

Vervolgens heb ik vandaag een uurtje besteedt aan het opnieuw aanbrengen van de static dischargers. Een ongeloofelijk gepriegel, maar het is toch gelukt.

Hierna was het eindelijk weer tijd om een laag primer aan te brengen. En dat brengt me op het punt waar ik zo'n beetje was. Dus hier een plaatje van oe het er nu voor staat. Hetzelfde dus als een aantal posts geleden...

Afbeelding

Helaas zitten er nog steeds wat kieren in die nog een keer behandeld moeten worden. Dat moet deze week maar gebeuren zodat ik volgend weekend weer een afspraakje kan maken met mijn vriend XtraColor X336!

Tot dan. Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Wauw..dat cockpitraampje ziet er strak uit! Mooi werk! :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 dec, 2008 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nou jullie begrijpen het wel, mijn project is nog niet klaar. Een week of twee geleden heb ik er ee nieuwe laag blauw opgelegd, maar het is nog steeds geen gladde laag. Wat mij betreft mag dit verslag naar het algemene deel voor de civiele brouwers. Dan kan ik alles op mijn gemak afmaken. Succes iedereen met de afronding van zijn project.

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jan, 2009 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Hey Ingmar,

Hoe is het hier met je Airbus A321? Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Heb het namelijk altijd wel een mooie kist gevonden.

Succes verder.

Gr. Jordy 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jan, 2009 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Jordy en anderen,

Het is een beetje rustig rond dit project op het forum. Maar er is wel wat gebeurd hoor. Ik heb nogal even met de paintjob in mijn maag gezeten. Zoals ik al had beschreven heb ik voor het vliegtuig XtraColor British Midland blauw en grijs aangeschaft. Die wilde niet echt lekker spuiten, een beetje een sinaasappelhuidje had ik als gevolg.

Destijds had ik de verf met standaard terpentine van de gamma verdund, maar nu las ik laatst dat de Model Master verdunning voor de airbrush prima is voor XtraColor verven. Dus heb ik dat vorige week maar even geprobeerd. Het is al iets beter, maar nog niet zoals ik het eigenlijk wil hebben.

Afbeelding
Op de rechterkant van het toestel had ik de verf iets te veel verdund. Op een paar plekken begon de verf te scheuren, maar dat is nog wel op te lossen.

Afbeelding
Op de linkerkant is het iets beter gegaan. Nog steeds wel last van het sinaasappelhuid effect helaas. Ik probeer een beetje uit te zoeken waar het nu aan ligt. Er zit nog een beetje terpentine in de verf, dat zou ermee te maken kunnen hebben. Of misschien ligt het gewoon aan de samenstelling van de verf. Aan mijn airbrush kan het bijna niet lukken, want wanneer ik bijvoorbeeld grijs van Revell spuit heb ik daar niet echt een probleem mee.

Goed, zoals je ziet is er nog steeds leven in de brouwerij. De verf droogt echter erg langzaam. Ik wilde afgelopen weekend de probleempjes al aanpakken, maar dat plakte de verf nog te veel voor. In de tussentijd ben ik mezelf een nieuwe bekwaamheid aan het aanleren, namelijk het scratchen van paneellijnen op mijn Eva Air 767. Daar heb ik geen verslag van, want dat is al een 10 jaar oud project. Maar ik zal de foto's wel een keer plaatsen wanneer die klaar is. Ik denk dat het een toppertje gat worden, maar dat denk ik van al mijn projecten totdat ik moet gaan airbrushen...

Groet, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jan, 2009 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Hey Ingmar,

Ik vindt het er toch al goed uit zien hoor :wink:
Je moet het ook niet overhaasten, beter dat je er iets langer over doet en dat hij helemaal naar wens is, dan dat je het snel doet en later spijt hebt dat je er toch niet wat meer tijd aan hebt besteed.

Maar goed, Ik ben inderdaad erg benieuwd naar je Eva -Air 767, dus snel foto's plaatsen :lol: 8)

succes!

Gr. Jordy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement