Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2010 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo peoples,

Zoals beloofd de foto's van de huidige stand van zaken. Ik denk dat dit het beste resultaat is wat ik behaald heb met de XtraColor verf. Maar desondanks ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Dus dat wordt binnenkort weer even langs de LHS voor een nieuw potje (de derde al :roll: ) om het af te maken, want nu heb ik niet genoeg verf meer. Anyway hier zijn de kiekjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een licht schuurbeurtje is dus nog nodig en dan een nieuw likje verf. Hopelijk ben ik dan klaar met het blauwe deel.

markjobse schreef:
Hoi Ingmar, leuk om te zien dat je ook met deze weer verder gaat. Mooie manier heb je met de regengoten. Laatst probeerde ik ze ook te maken, alleen steeds zijn ze te dik. Dit is een goeie manier om het nog eens te proberen. Dat probleem met de verf van Xtracolor had ik bij de Aer Lingus ook. Elke keer lukte het niet om de verf strak te krijgen, terwijl dat met de Xtracolor van Easyjet wel lukte. Die had ik met helemaal niks gemengd, maar zo uit het potje. Het zal wel aan mn nieuwe airbrush liggen ofzo. :roll: Met eenmaal de blanke lak erover zag je het bij mij niet echt meer, maar ik zou het eens 50/50 proberen op een oud model. Succes!


Het probleem is een beetje dat ik geen oud model heb, daarom gebruik maar een oud plastic cola glas. Maar wat daar soms mooi strak op lijkt, wordt op het model een lelijke sinaasappel... Ik denk nu wel een goede verhouding gevonden te hebben, nog ietsjes verder verdunnen en dan is 't OK. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Wat betreft die regengoten zou ik gewoon eens wat ijzerdraadjes uit diverse kabels proberen. Je vindt vast wel ergens een draadje dat dun genoeg is. Voor mijn idee zijn ze zo goed.

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jul, 2014 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Na 3 jaar en 10 maanden, althans volgens het berichtje dat tevoorschijn kwam toen ik een nieuwe reactie wilde plaatsen, ga ik toch maar weer eens een update plaatsen in dit bouwverslag. Inmiddels heeft het model al twee verhuizingen overleefd. Omdat ik ook nog een A318 en A320 aan het bouwen ben kan ik mooi een aantal zaken in serie maken. Dus langzaamaan ga ik verder met dit project en hopelijk heb ik binnenkort 3 vliegtuigen uit de de A320 familie op de plank staan.

Wat ik voor dit model niet had gemaakt, is een cockpit. De cockpit die ik gemaakt had voor de A318 paste ook in de A321 dus die vormen heb ik overgenomen en dit is het resultaat.

Afbeelding

Het kostte alleen wat moeite om 'm dan helemaal voorin de cockpit te plaatsen omdat ie via de opening bij de vleugels erin moest. Maar uiteindelijk is dat gelukt.

Afbeelding

Vervolgens was het de uitdaging om het cockpitje vast te lijmen. Met gewone modelbouwlijm was ik bang dat het door zou lopen tot over de binnenkant van het cockpitraam. Dat risico heb ik dus maar niet genomen. Met de tube secondelijm kon ik er niet bij dus heb ik mijn toevlucht maar gezocht in de Alabastine plamuur. Wat klodders lands de kant gesmeerd en dat nu maar laten drogen. Morgen maar inspecteren wat het resultaat is geworden.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 aug, 2017 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zodra de Aero L-39 af is, wil ik dit project weer oppakken. Het afgelopen jaar heb ik 'm zo nu en dan wel eens uit de kast gehaald en wat kleine aanpassingen gedaan. Zo heb ik de raampjes opnieuw afgeplakt met tape. Omdat de ramen op het transparante onderdeel te klein zjin, had ik deze er al moedwillig af geschuurd. Het tape had ik op maat gesneden met de decal voor de cockpitramen als voorbeeld. Gelukkig is dat kabuki tape redelijk doorzichtig dus dat is prima te doen. Ook had ik al een nieuw laagje blauwe lak gespoten, maar helaas weer het oude resultaat.

photo 419381

photo 419384

Omdat het plastic en plamuur achter cockpitraampjes toch nog wat bij geschuurd moet worden is het niet zo'n ramp. Maar ik blijf toch de onvoorspelbaarheid van deze verf bijzonder vinden...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2017 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Zo beginpost uit 2008 :lol:
Hij ziet er goed uit. Die oude livery van midland vind ik echt de mooiste. Jammer dat ze die niet meer hebben. Die tip voor waterafvoergootje is mooie reminder voor míj. Succes ermee.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2017 15:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Beter ooit afmaken, dan nooit afmaken. Succes met de verdere bouw!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 0:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nog bedankt voor de aanmoedigingen heren. Nu de L-39 af is, kan ik me weer bezig houden met andere (oude) projecten zoals deze. Dus eerst maar orde op zaken stellen en de neus bijwerken. Wat kan je nu beter bij een nosejob gebruiken dan Mr. Surfacer? Sur = op en face = gezicht dus daar hoefde ik niet lang over na te denken :wink:

photo 427649

Verder ben ik niet tevreden met de vorm en maat van de singlets die Revell bij deze kit gedaan heeft. Dus daar moest maar eens wat anders voor in de plaats gescratcht worden. Ze zijn nu nog wat grof, maar na een schuur- en vijlbehandeling zullen ze er een stuk beter uit zien.

photo 427647

Tot slot wil ik nog met jullie delen dat de vleugelranden en de motorinlaten een laagje model master metallizer aluminium hebben gekregen.

photo 427648

Tot zover. Welterusten allemaal!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 15:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Ziet er goed uit! Wat was precies het probleem met de winglets van Revell? Kun je eens een vergelijk posten met je scratch?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Revell varianten zijn te klein en qua vorm ook niet echt accuraat. Vergelijk was ik van plan zodra ze geschuurd enzo zijn.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Wow, leuk dat je deze blijft voortzetten. Bijna een 10 jarig bouwjubileum! Net zoals de Caravelle waar ik nu mee bezig ben (ook al heb ik een tijdje gedacht dat deze af was), want die stamt ook uit 2008. Leuk dat je nu diverse details aanpakt die je in 2008 waarschijnlijk minder belangrijk had gevonden.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Haha, bedankt VJ. Ja, al die tijd heb ik al problemen met de verf gehad en ook vandaag ben ik nog niet helemaal tevreden met het voorlopige resultaat. Foto's daarvan hopelijk morgen met daglicht. Daarnaast heeft het al twee verhuizingen achter de rug waardoor de romp en vleugels weer van elkaar gescheiden zijn. Het positieve hiervan is dat ik vervolgens wel nog een cockpitje er in kon maken en dat in deze 9 jaar mijn vaardigheden wel beter geworden zijn. Nu staat ie weer vooraan in de rij met modellen om afgemaakt te worden dus hopelijk kan ie binnenkort in de vitrine, die ik overigens ook nog aan het verbouwen ben.

Vandaag heb ik voor de GP de nodige voorbereidingen genomen om de romp weer van een laagje British Midland-blauw te voorzien. Dus eerst de Mr. Surfacer vlak geschuurd en vervolgens de boel afgewassen zodat mijn vette vingerafdrukken er weer vanaf zijn. Ook de losse motor netjes afgeplakt, zodat ik ook het grijs eens uit kan proberen.

photo 427747

Overigens moet ik "mijn" hobbyzolder nu delen met mijn vriendin, die haar eigen kleding wil vermaken. Wel gezellig dus meteen maar lekker een biertje erbij en de rest van de zondagmiddag op zolder gespenderd!

photo 427748

En op verzoek van malair nog even een kiekje van de winglets. Links de revell-versie, in het midden mijn fabrikaat (met de Zvezda-versie als voorbeeld) en links de Zvezda-uitgave. Aangezien er op diverse fora kritiek op de Revell-versie is en de Zvezda-kit als een hele accurate weergave van de A320 wordt genoemd, ga ik er gemakshalve maar van uit dat die van Zvezda goed is.

photo 427749

Morgen hopelijk de volgende update.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement