racedees schreef:
Is die 767 van Revell?
Zo ja, Hoe is de pasvorm e.d. ?
Ik wil er binnenkort 1 gaan maken in een persoonlijke livery en 1 in de Martinair retrokleuren. Ik neem er 2 over van 747freak (Waarvoor dank)
Het is inderdaad de Revell 767, er zijn (nog) geen andere op de markt. De pasvorm is erg goed. De vleugels steken makkelijk in elkaar en de kit bestaat uit niet al te veel onderdelen, wat het bouwen erg makkelijk maakt. Ik kan me alleen herinneren dat je de twee romphelften goed tegen elkaar aan moet lijmen. Een paar minpunten alleen aan deze kit:
- Het cockpitraampje past niet heel makkelijk in de opening waardoor die nog wel eens breekt;
- De motoren zijn vreemd qua vorm, het is een mengeling van GE en PW. De PW behuizing en de GE exhaust lijkt het wel. Dus wil je een natuurgetrouwe kist bouwen, dan ontkom je niet aan resinonderdelen (tenzij je er een hebt met RR-motoren)
- Het neuswiel moet je vanaf het begin af aan al inbouwen waardoor het meestal afbreekt. (dit is mijn tweede 767 en ook de tweede keer dat ik het neuswiel heb afgebroken)
- De vrachtdeuren komen niet overeen met de werkelijke grootte van de meeste zoniet alle 767's
- De deurconfiguratie van de 767 bestaat uit 3 varianten. Hierdoor ben je vaak min of meer gedwongen om de raampjes dicht te metselen en decals te gebruiken (wat voor mij zoiets als vloeken in de kerk is
)
Zelf heb ik nog de KLM 767 en Martinair 767 oude kleuren te bouwen, maar dat retrokleurenschema vind ik ook erg mooi dus misschien wil ik die ook nog wel eens brouwen.
Groet, Ingmar