Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 sep, 2021 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Goed om te zien dat je progressie maakt met de decals. In het begin altijd een leuk karwei, maar ik moet toegeven dat bij de motivatie halverwege ook altijd wat gezakt. Maar houd vol! ik hoop dat de rimpels weg gaan. Ze zien er wel mooi dun uit.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2021 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Auw........... :cry: :cry:
Decals bleven erg gerimpeld en werden met geen mogelijkheid beter. Dus nu eraf halen en spuiten.
Met dat ik ze er dus afhaal, kwam ik er achter dat ik ze misschien met nog meer geduld en micro set ze misschien compleet los had kunnen weken en ze opnieuw positioneren...... (edit)Nee toch niet, ze waren al op een aantal plaatsen gescheurd enzo. :cry:

photo 543840

photo 543839

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2021 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Dan afplakken maar. Hopelijk van de week spuiten.

photo 543841

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2021 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ai, dat is jammer. Nu is spuiten wel mooier. XtraColor heeft er een speciale verf voor. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2021 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Dat wegtrekken van de verf heb ik ook ervaren bij het spuiten van Vallejo op een Hoogglans onderlaag.
De baan die ik verfde trok helemaal "hol" tijdens het drogen.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2021 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Zonde van de decals! Vreemd dat de rimpels er niet uit trokken. Die coroguard decals waren niet van PAS toch, of wel?

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik die paneellijnen op deze manier niet geslaagd vind. Zou een extra laagje wit echt niet helpen om het wat af te zwakken? Kan me ook voorstellen dat je het zelf juist wel mooi vindt staan hoor, zo'n vlakke gladde witte romp is ook al snel saai, dus als dat het geval is trek je dan vooral niets van mij aan. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2021 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
@fokkerfan: thx, helaas is de xtracolor bij luchtvaart hobbyshop uitverkocht. Denk dat ik ga mengen. Beetje alu en grijs.

@Deef: ik had het wel opgeschuurd en ontvet........ nou ja zit er nu aardig op.

@theflyingdutchman: ja snap er ook niets van van die decals. Nou ja nu maar spuiten zit niets anders op. Geen zin in om weer nieuwe decals te bestellen. Ze waren niet van PAS, maar van Liveries Unlimited.

Ik weet dat de panellines te diep zijn. Was mijn eerste keer rescriben. Maar na 5 jaar ben ik eigenlijk wel klaar met dit middel en wil ik iets nieuws beginnen :roll: :wink:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2021 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Aarrghhhh :? :?
Wordt gek van dit model.
Eerst maar even het goede nieuws :lol:
Eindelijk weer even verder met het model. Corogard is aardig gelukt al zeg ik zelf incl walkway lijnen. Deze waren rescribed dus kon ik vol laten lopen met tamiya panelline. Nog een klein beetje oppoetsen hier en daar

photo 544861

Daarna weer verder gegaan aan de decals. Deze zijn van PAS. De linkerkant wilde er gewoon niet lekker op dus dat zie je ook. Richting de staart kruipt hij omhoog. Dit kon niet anders. Officieel gaat hij recht met de panelline mee. Deed ik dat dan ontstond er een grote rimpel erin. Dus maar zo gelaten. Ook het Welcom onder Bienvenue hoor met een K te zijn, want, Nederlands.
Goed dit overleef ik nog wel dan na de foto het volgende:

photo 544860

Naar de rechterkant. O ja dit zijn zeg maar de grondlaagdecals. Hieroverheen komen de kleurdecals :roll:
Goed de ster...... die klopt niet. Ze hebben hem niet gespiegeld. Zucht. Die kant zet ik dan maar naar de niet zicht kant.
Die decal ernaast is van de A330 en klopt niet i.c.m. met de andere decals van de A330 i.c.m. weer met een A310. Snappen jullie hem nog :mrgreen: De ster overigens klopt weer wel.

photo 544859

Nou ja ik sluit af en ga de decals even laten drogen en binnenkort weer verder met de rest.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt, 2021 6:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Door dit soort decalmakers haken de grotere gerenommeerde namen in de decal-business af! Teveel mensen die matige of slechte kwaliteit uit hun laserprintertjes laten rollen en de markt daarmee verzadigen. Doodzonde en daar ben jij als bouwer vervolgens de dupe van. Deze rant komt overigens ook voort uit het feit dat ik de beheerder van PAS een enorm klantontvriendelijke l*l vind.

Gespiegelde decals die niet gelaagd zijn geprint kun je overigens goed achterstevoren aanbrengen. lukt met de ster misschien ook nog wel als je hem voorzichtig losweekt met set!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt, 2021 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Tis ontzettend jammer dat inderdaad dit soort mensen de markt verzieken. Ik kan helaas de ster niet omkeren. Er komt een blauwe ster bovenop en ik denk dat die blauwe niet omgedraaid kan worden.
Ik zag dat Eastern express ook een A310 heeft uitgeven met air transat decals dus die heb ik meerdere keren al gemaild maar tot op heden nog geen respons :cry: A8decs had ik nog gevraagd of hij de A330 nog kan terugscalen naar de A310, ook daar geen antwoord op helaas.

Net nog een x eastern gemaild. Kijken of ze nu wel reageren en anders ga ik gewoon verder met dit 'misbaksel'.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement