Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov, 2006 16:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
nguwland schreef:
Knap hoor, welke schaal is dit nu ongeveer?


Ongeveer 1:160 tenminste als ik de schaalcalculator mag geloven :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov, 2006 16:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ok. Mooie schaal. kun je evt. wat N schaal autotjes op de parkeerplaats beneden zetten, en preiser heeft ook mensjes in deze schaal.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov, 2006 16:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
nguwland schreef:
Ok. Mooie schaal. kun je evt. wat N schaal autotjes op de parkeerplaats beneden zetten, en preiser heeft ook mensjes in deze schaal.


Is wel een leuk idee maar eerst zorgen dat het klaar komt. Er kan nog van alles mis gaan. Soms wil je iets maken en kom je halverwege erachter dat het niet gaat zoals je het uit gedacht had en dan moet je weer opnieuw beginnen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2006 14:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Na vele uren geklooi een trapje gemaakt van de twee die er moeten komen. Ik ben er niet zo tevreden over :( ik krijg die treetjes niet recht en heb al veel methode en hulpstukjes geprobeerd. Ik vraag me nu af hoe je dit soort trapjes in PE in mekaar zet, volgens mij toch ook koud in elkaar gelijmd?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2006 17:39 pm 
De enige tree die me eigenlijk een beetje stoort is de zesde van boven, Verder een gaaf trapje toch? Even die tree aanpassen en klaar!
Of anders even opnieuw beginnen en gewoon uitmeten en aftekenen op de beide zijdelen?

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2006 17:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Je zou een helft van de ladder plat kunnen leggen,op zijn zijkant.

Teken dan vanaf een kant een rechte lijn met de potlood over zijn volle lengte.En dan dus(afhankelijk van de breedte)dit lijntje een stukje van de voorkant af.Lijm dan een trede in zijn juiste hoek(dus niet haaks)op de zijkant.En dan maak je van piepschuim kleine plaatjes met de dikte van de ruimte tussen de tredes.

Steek nu een piepschuimplaatje tegen de reeds gelijmde trede.En lijm dan de volgende trede hiertegen aan.
Dan heb je automatisch dezelfde hoek als het eerste plaatje,en zet hem gelijk aan tegen het getekende lijntje vanaf de voorkant.
En zo werk je alle tredes af.

En dan lijm je pas de andere drager er bovenop.

Afbeelding

Althans zo zou ik het doen.
Je moet wel de beide zijkanten in de juiste hoek zagen/snijden,voor de schuine stand van de ladder.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2006 18:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
@ Wilko: Dat treetje is wel te herstellen maar in het echt zie je dat er meerdere treetjes niet goed zitten en daar kan ik niet zo goed tegen :wink:

@ Ron: Zo heb ik een van de eersten ook gedaan alleen geen piepschuim maar plastic strips voor de afstand. Toen ik de tweede trapboom er op lijmde kwam er toch een verschil in. De treetjes en de trapbomen zijn vrij dun en hebben veel ondersteuning nodig, vooral op deze manier. Nu probeer ik het om met een zaagsnede in een plankje en daarin een stripje onder de juiste hoek en dikte als afstand houder te proberen. Voordeel is dat je de trapbomen dan plat kunt leggen en dan de treetjes er tussen in onder de juiste hoek. Ik zal ook nog eens jou methode proberen, kijken of ik zo dun piepschuim ergens heb liggen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2006 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Een kleine zaagsnede in de drager,ter dikte van de tredes,zou misschien nog beter werken,in combinatie.Piepschuim is er ideaal voor,omdat het licht en vrij stevig is voor deze klus.Maar natuurlijk kun je er ook ander opvulmateriaal voor gebruiken,als je er maar de juiste dikte in hebt.

Laat het opvulmateriaal er ook beter inzitten als je de andere drager erop monteerd.Geeft extra stevigheid tijdens de lijmsessie.

En ik zou ook werken met secondelijm,dan staat het sneller wat stabiel.

Het is al met al geen gemakkelijke klus,zeker als je het echt recht wilt hebben.Maar daarvoor is het hobby.En hebben we er het geduld voor.

Je bent in ieder geval goed bezig.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2006 20:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
@ Ron: Die zaagsnede ga ik ook even proberen en ik dacht zelf nog om stripjes te lijmen om op deze manier de zaaglijnen te krijgen.

Bedankt, Ron en Wilko, ik kan weer een aantal uurtjes verder :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2006 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 maart, 2006 17:12 pm
Berichten: 1083
Woonplaats: Striekenburg
Ziet er goed uit Antonin.

Gr Daniël

_________________
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/8466/swedischpr7.png[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement