Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2006 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Even een dryfit gedaan om te zien of het buizenframe nog onder de Body past.. gelukkig... het past.. :)
Afbeelding

en hier is te zien waar je als rijder je voeten moest laten..
Afbeelding

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2006 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding
(bron:http://www.automotive-art.com)
Soms... heeel soms... kom je op internet iets tegen waarvan je denkt.. Dat had ik eerder moeten hebben.. ach... de BCC is nog niet ten einde.. dus hij is net optijd.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2007 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
vanavond nog wat buizenwerk aan het frame gelijmd, die laat ik een nachtje doorharden, eer ik verder ga met de bovenste buizen, die straks een deel van de Upper wishbones moeten dragen..

Als alles in elkaar zit, dan gaat de spuit erop.. de bodemplaat Grijs, en het buizenframe zwart...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2007 9:16 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik ben benieuwd hoe dat er dan uitziet. Hoewel ik het in het echt niet echt mooi vind, geeft een buizen frame het een model wel wat extra's.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2007 23:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Ik vind dat je goed bezig bent! Het is vooral mooi om te zien dat je iedere keer weer iets tegen komt dat je toch weer wil verbeteren, echt zo'n model waar je straks een grens moet trekken waar je gaat stoppen met detaileren.

Ga je het eind van de BCC redden?

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2007 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
of ik het eind ga redden?.. ik zou't niet weten.. mischien maak ik weer net zo'n eindspurt als met de Biber in de vorige.. :)

er is nog wel het nodige te doen.. ik ga in elk geval voor een strakke paintjob, met mooie decals, en daarmee ben ik al aardig op weg al zeg ik't zelf.. :)

Revell Aquacolor heeft zich wat mij betreft in elk geval al als prima alternatief voor Enamels bewezen.. da's ook heel wat waard..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 20:05 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Belgie
Arie Kabaalstra schreef:
Hier liggen messing onderdeeltjes klaar op de vuurvaste soldeerplaat, gefixeerd door spelden..

Een poosje klooien later... 4 wishbones!.. de Uprights van de kit zijn aangepast.. de naaf tussen upright is ingekort zodat de Upright IN het wiel valt inplaats van ernaast.
Afbeelding
Op deze manier krijg ik dus eindelijk de ruimte voor een paar mooie wishbones..

Eventjes ter verduidelijking, kan je de messingbuis gewoon aan elkaar solderen met tin en soldeerbout :?: of vlammenwerper (minitoorts op gas) :?: ...

_________________
Weer een nieuwe start??
www.monoconnection.nl
www.bloggen.be/muzskorpion/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Met een bout moet ook wel lukken denk ik.. eigenlijk niet geprobeerd.. maarja.. zilver doe ik ook met de vlam.. macht der gewoontje dus.. :)

de methode die ik doorgaans bezig: Ik heb een vuurvaste plaat van een vezelachtig materiaal, 't lijkt op spaanplaat, maar het brand dus niet..
daar zet ik mijn onderdelen met spelden en kruispincetten op vast, dan doe ik een klein beetje vloeimiddel op de soldeernaden, en leg daar met een pincetje een stukje tin op.. dan met de vlam voorzichtig erover, en Hops.. de boel vloeit keurig in elkaar.. ( maar dan moet ik wel toegeven dat ik tamelijk handig ben in allerlei soldeerprocessen.. )

Over de BCC: .. ik hoop er in de komende weken nog even een eindsprint aan te geven.. in elk geval het spuitwerk af te ronden.. jammer dat er zoveel deelnemers er vroegtijdig de brui aan gegeven hebben... eindelijk een onderwerp waar je alle kanten mee op kan, en dan dit... jammer.. gewoon jammer..

Ik kan het model denk ik wel afbouwen voor 1 maart.. later kan ik em altijd nog verder detailleren.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2007 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik sta momenteel even zwaar in dubio.. op mijn werk heb ik het niet echt meer naar't zin en dat vreet energie.. daardoor ben ik overal aan het rondneuzen voor ander werk.. mijn hoofd staat momenteel niet echt naar Brouwen... aan de andere kant kan het wel eens lekker ontspannend werken en moet ik eigenlijk gewoon niet mauwen, maar Brouwen... 'k heb tenslotte nog 2 weken om er iets toonbaars van te maken.. en ik herriner me een BCC waarin Thegs in een paar dagen!! een Hele Dixie uit de hoge hoed toverde...

Roep me even een paar bemoedigende woorden toe jongens.. ik heb ze even nodig! :).. afhaken is niet mijn stijl tenslotte... dat heb ik met de Biber ook niet gedaan...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2007 10:07 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik ken Arie als een bijterrrr, iemand die zich vastbijt in een project en het niet meer loslaat. "Quit" staat bij hem niet in het woordenboek, Arie is immers een van die zeldzame brouwers die schijnbaar 28 uur per dag hebben. Arie verenigd het beste van Kuifje, Jerommekke, John Doorzon, Guus Flater (uitvinder!), Lowietje en Inspector Gadget in zich, het zou mij dus zwaar verbazen als Arie dit project dat zo voortvarend liep niet gereed zou krijgen.

Arie slaapt de komende twee weken dus een uurtje minder per dag, en besteedt dat uurtje dus om zijn BCC project af te krijgen.


Go Afbeelding Arie AfbeeldingGo Blow them away AfbeeldingArie Afbeelding


AfbeeldingARIE KABAALSTRA Afbeelding




Groetjes Robert (we rekenen later wel weer af Arie :mrgreen: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement