Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 jun, 2017 23:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Gut, Hans en Cornelis! War zijn jullie al ver. Ik moet de weeflijnen nog afmaken. Knoopjes, knoopjes en nog eens knoopjes. Als ik het zo bekijk, moet ik nog steeds minstens een half jaar er aan werken om de boot af te krijgen.
We zien wel. Jullie in ieder geval gefeliciteerd met de klus!
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 10:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Hoi Luuk, ben je al wat opgeschoten met het knopen, niet de moet verliezen Afbeelding. Weet dat het een behoorlijke klus is met al die touwen, heb het ook gedaan Afbeelding. Maar het is nu gebeurt de zeilen en touwen zitten er op en ook de 97 trossen op de korvijnagels. Nu verder met deel 132, nog een paar delen en de klus zit erop.

Vraagje; we hebben in deel 95 zeepaartjes gemonteerd en moesten we een zeepaartje PN30 bewaren voor latere brouw sessies ook aan de andere zijde. Heb de laatste delen bekeken maar er wordt daar geen woord over gesproken. Heb ik wat gemist :!: :!: :!: of moeten we dat zelf maar invullen :?: :?: :?: :?: Ik heb geen decoraties ontvangen voor het zwarte gat tussen de zeepaartjes.

photo 415638 photo 415637
photo 415640 photo 415639

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 12:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Klopt Hans. Ik heb daar ook een leeg gat. Ik heb het idee dat men dat deed omdat daar ook de ankers worden vastgesjord. Ik heb ook nog een zeepaardje over, maar eveneens ook geen ornament wat er tussen in zou horen. Nou ja, hindert niet. Ik laat het ook maar open. Ik begin nu net met de touwen naar de tweede mars. Dus nog een hele boel te doen. Ik gok op december.... :(
Ik bleef achter iets haken vanmorgen, en toen brak de hele mars met mastje van de boegspriet af. Was me al eens eerder gebeurd, maar het ziet er deze keer niet zo ernstig uit....
Voorlopig even geen gebrouw hier op de werf. We gaan oppassen op wat honden in Goes (en op het huis), daarna één weekje thuis, dan twee en een halve week weer oppassen in Breda, ook op een groot huis en twee honden en 2 katten. Heerlijk!
Overigens, je hebt die zeilen opgerold. Ik weet dat bij ons op de "Bounty" de bootsman ("Dan" was zijn naam) zich altijd vreselijk opwond als de zeilen niet goed waren vastgebonden met de daarvoor gebruikte touwen. De zeilen waren dan heel strak tegen de ra's vastgebonden, zodat er geen lossere stukken konden gaan wapperen. De ra's zelf moesten allemaal in de zelfde hoek met het schip worden gezet, zodat ze allemaal perfect evenwijdig aan elkaar waren. Een "Pietje Precies", die man.Zie mijn foto van de grote mast van de Bounty in de haven van Edinburgh, waar we later van boord gingen om terug te vliegen naar Nederland. Hier kun je op zien, hoe strak ze werden vastgebonden!
Groetjes,
Luuk

photo 415642


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeeldingbrouwers,

Leuk voor jullie prettige vakantie.
Ga vanmiddag Helga (DeAgostini) bellen hoe dat zit met dat zwarte gat.
Plak er anders nog een decoratie in die bij een extra bestelling zat.

Afbeelding

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ben benieuwd naar haar antwoord. Ik hoor het wel..
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 15:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Hoi Luuk, Helma gebeld ze vroeg om een mailtje met foto, heb ik gedaan kreeg meteen antwoord.

Mail:
Beste Helma,

Schiet al aardig op met het brouwen van de Sovereign of the Seas zie bijlage. Ben nu met deel 132 bezig.

Heb een vraag je over decoraties, zie bijlage foto met cirkel.

We hebben in deel 95 zeepaartjes gemonteerd en moesten we een zeepaartje PN30 bewaren voor latere brouw sessies ook aan de andere zijde.

Heb de laatste delen bekeken maar er wordt daar geen woord over gesproken. Heb ik wat gemist!!! of moeten we dat zelf maar invullen?
Er hoort toch een decoratie tussen de zeepaartjes te zitten, dat is ook bij de andere zeepaartjes het geval.

Ik heb geen decoraties ontvangen voor het zwarte gat tussen de zeepaartjes.
Kunt u mij daar uitleg over geven?

Of is het mogelijk dat u mij een deel stuurt met decoraties die ik er tussen kan monteren.
Mogelijk deel 115, 114 of 112 een deel is genoeg.

Bij voorbaat bedankt,

Antwoord.
Geachte heer van der Heijden,

Het is voor mij zeer duidelijk dat er inderdaad een decoratie hoort te zitten ik zal u kosteloos deel 112 toezenden.

We hebben dit probleem gelukkig nog niet eerder vernomen misschien dat er bij u iets mis is gegaan.


Met vriendelijke groet,

Helma,

Klantenservice Sovereign of the Seas – NL

Dus Luuk er hoort toch een decoratie tussen, gewoon bellen (uitlegen en vragen naar deel 112) daar zitten twee decoratie PD25 in.
Volgens mij zijn dat de beste decoraties voor het zwarte gat.
Ze sturen je het deel gratis op.
Succes.

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jul, 2017 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hans. Sorry, maar ik ben het niet eens met het antwoord van Helma. Kijk zelf eens goed naar het oude nummer 112: daar zitten een stel van die grotere decoraties in, welke alleen maar gebruikt worden boven de rij van "het Zwarte Gat". Die kun je daar dus niet gebruiken. Verder zitten er de bekende en al gebruikte ornamenten in. Die kun je moeilijk herhalen. Haar oplossing is dus niet de goede. Oude ornamenten 2 keer gebruiken zal direct opvallen. Ik laat het er maar bij, dus ik laat het gat open. Tenzij ze zelf komen met een hele nieuwe soort decoratie. Anders heeft het volgens mij geen zin.
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jul, 2017 21:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding Brouwers

Hoi Luuk, het klopt dat het ouder decoraties zien, volgens mijn zijn ze de decoraties voor het zwart gat gewoon vergeten. Wouw eerst de grote decoraties monteren vandaar deel 112.
Maar heb toch besloten om in de onderste lijn verder te gaan, de decoraties met de kroontjes. Deze decoraties (kroontje PD21 ronde gezicht PD26) vind ik een goede oplossing voor het zwarte gat.
Het gezichtje wordt meerdere keren gebruikt net als de groote decoraties.

Maar Luuk je moet het zelf weten of je het doet, zelf vind ik wel dat er een decoratie tussen de twee zeepaartjes hoort te zitten.
photo 416386

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 mei, 2015 12:58 pm
Berichten: 33
Ik loop heel wat achter op jullie. 2 keer vader geworden en dergelijke... maar ik zit dus met onderstaand probleem. Wie weet hoe dit op te lossen?

https://afbeelding.im/9h0RFhz5
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Sorry, ChristofP.
Ik begrijp je foto niet. Wat is je vraag precies?

Hans: Ik heb het "Zwarte gat" ook opgevuld met een decoratie welke ik dubbel had en daarboven een kroontje geplaatst, zoals alle anderen op die rij. Ziet er goed uit. De decoratie is een gevleugeld wapenveld. Het zit ongeveer in de buurt van de bovenste galerij achteraan het schip. Dan valt het niet zo op. Bij die uitgave heb ik toen ook 4 kroontjes gehad. Dus had ik er zat!
Ik zit op dit moment voor twee weken in Breda, dus kan je geen foto geven. Komt wel. Maar je hebt nog een zwart gat vergeten. Dat zit ook in de buurt van het achterschip aan de zijkant. Ik maak er een foto van als ik weer thuis ben. Mogelijk deze week nog.
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement