Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2017 14:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ziet er netjes uit, Carel. Perfecte oplossing. Ikzelf had ooit een reden om juist die aflevering een kopie aan te vragen. De reden daarvoor was allang toegepast en alweer vergeten, maar daardoor had ik die ornamentjes over had. Ze zitten er du al op. Die foto's zijn goed genoeg te zien!
Ikzelf ben eindelijk z.g.a. klaar met de klimwanten. Eindelijk verlost van al die rotknoopjes maken!
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 12:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 jan, 2016 14:05 pm
Berichten: 18
Hallo allemaal. nou ja allemaal keek nog even op het forum en zag dat er nog mensen waren.
Zelf ben ik na de SOS deze winter begonnen aan de HALVE MAAN , een roeiboot vergeleken bij de SOS maar met wel alles er op en er aan . De replica van dit schip licht in Hoorn er leuk om te bezoeken , en je ziet meteen waar de bouw doos afwijkt dus een mengsel aan het bouwen. Foto volgt .
Iedereen een goed en gezond bouw jaar gewenst. (dat bouwen is een verslaving) .
Groeten Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Cornelis. Dus jij hebt hem ook al klaar... Wat ben ik dan langzaam....
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 21:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 jan, 2015 21:11 pm
Berichten: 2
ik ben nog langzamer. Ik heb nu pas de tweede beplanking erop zitten :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2018 0:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 04 apr, 2013 21:23 pm
Berichten: 144
En ik reken me zelf ook maar tot de slakken onder de bouwers. Ben nu bezig met afl. 78. En wat dat verslavende betreft, daar hoor ik ook al bij. Heb nu al een doos klaar liggen van de Nuestra Señora del Pilar, uitgegeven door de Spaanse fabrikant Occre. En daarnaast wil ik ook nog wel eens een zgn admiralty model proberen te bouwen, van tekening en daarbij dus zelf alle spanten en andere onderdelen gaan zagen. Maar eerst de SoS. Binnenkort weer een paar plaatjes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 12:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 aug, 2007 16:51 pm
Berichten: 486
Woonplaats: ridderkerk
hallo Brouwers van de SOS.
Ik ben blij verrast,toen ik in Dec. 2016 117 delen van de Hms Sovereign kon overnemen.Ik ben toen gelijk begonnen met het brouwen en daar jullie een voorsprong hadden ,heb ik toch dingen overgenomen met de kennis die jullie hadden met het bouwen van de SOS
Als ervaren modelbouwer vond ik het leuk ,toen ik in april 2017 de laatste delen had, om de het schip volledig getuigd te bouwen.Ik zag op de site alleen schepen voorbij komen waarvan de zeilen aan de ra`s bevestigd waren en gezien de Amerigo Vespucci van D`Aegostini die heb ik 2x gebouwd ,eenmaal met en eenmaal zonder de zeilen,en met zeilen vond ik het geheel beter overkomen.
Ik zal proberen de foto`s te plaatsen,succes Cor
photo 394759
photo 433342
photo 433347
photo 433346
photo 433345
photo 433344
photo 433341
photo 433343

_________________
op de helling: Lancia Armato 1803
Galerij:Stademaeght,Grandbanks,DDR raderboot Württemberg ,Radarboot Hohentwiel,Aeronaut Forelle,HMS Sovereign of the Seas,Riva Ariston RC 1,25 mtr., WASA 1820,Riva Aquarama .,2x Bounty van Del Prado,Dannebrog,1x Riva model Ferrari,Galjoen De Eendracht van D`Aegostini 3x, Danmark ,Bluenose 2,Cutty Sark,3 x Amerigo Vespucci[2x zeilen en 1x zonder],Zuiderzeebotter,2xChris Craft RunaBout, Silhouet,WASA,Halifax,Enterprise,Radarboot de Dresden, ss Rotterdam


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
MOOI...... :brouw: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2018 8:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Wat een fraai schip. Daar kan ik best jaloers op worden.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 feb, 2018 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 mei, 2015 12:58 pm
Berichten: 33
Hallo,

Zoals je ziet kom ik een stukje te kort van de beplanking bij het voorkasteel, en vanboven sluit deze niet mooi aan. Ik heb vrij veel speling bovenaan.
Hoe zouden jullie dit oplossen?

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 feb, 2018 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 aug, 2007 16:51 pm
Berichten: 486
Woonplaats: ridderkerk
Hallo ,eerst een foto uplaoden,die we kunnen zien,Cor

_________________
op de helling: Lancia Armato 1803
Galerij:Stademaeght,Grandbanks,DDR raderboot Württemberg ,Radarboot Hohentwiel,Aeronaut Forelle,HMS Sovereign of the Seas,Riva Ariston RC 1,25 mtr., WASA 1820,Riva Aquarama .,2x Bounty van Del Prado,Dannebrog,1x Riva model Ferrari,Galjoen De Eendracht van D`Aegostini 3x, Danmark ,Bluenose 2,Cutty Sark,3 x Amerigo Vespucci[2x zeilen en 1x zonder],Zuiderzeebotter,2xChris Craft RunaBout, Silhouet,WASA,Halifax,Enterprise,Radarboot de Dresden, ss Rotterdam


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement