Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 04 apr, 2013 21:23 pm
Berichten: 144
Ik krijg stellig het idee dat dit forum is uitgestorven. Zijn de mij bekende bouwers allemaal al klaar met hun schip? Of is er, net als in mijn geval, een bouwpauze ingelast. Kan ook natuurlijk.
Ik ben inmiddels druk doende met het leggen van het laatste dek en het aanbrengen van de verschansingen.
In de grote lantaarn op het achterdek had ik een led-lampje ingebouwd. Dat ledje wordt gevoed door 2 batterijen die in een plastic pack met aan/uit schakelaar liggen. Dat pack moet natuurlijk uit zicht in de romp weggewerkt worden. Maar wel zodanig dat het geheel er uitgehaald kan worden om eventueel de batterijen te vervangen. Ik heb dat opgelost door in het achterste dek een luikje te fabriceren, waardoor het hele pack rechtop weggestopt kan worden in de romp. Luikje er weer op en je ziet er nagenoeg niets meer van. Ter verduidelijking heb ik er een paar plaatjes van geschoten.

photo 426726


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
viking schreef:
Ik krijg stellig het idee dat dit forum is uitgestorven.


Dit deel misschien, de rest is springlevend hoor ;)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 0:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 04 apr, 2013 21:23 pm
Berichten: 144
Haha, je hebt gelijk. Ik bedoel uiteraard het "Sovereign" onderdeel van dit forum.
groet,
Haijo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 1:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ja hoor. Ik ben er ook nog. Ook een bouwpauze ingelast. De duizenden knoopjes zijn nu achter de rug. Nu de ra's en zeilen nog en het touwwerk. Een half jaartje?
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 2:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 04 apr, 2013 21:23 pm
Berichten: 144
nou Luuk, dan lijkt het er sterk op dat we nog met zijn tweeën zijn. Ik blijf gewoon door gaan met het melden van mijn vorderingen, en ik hoop in ieder geval van jou nog eens wat te zien en te horen. Maar ik begrijp je wel hoor, zo nu en dan een pauze inlassen en je even bezighouden met iets anders maakt dat je je daarna weer met vernieuwde energie op onze Sovereign stort. Zo is het mij ook vergaan.
En bedankt voor je antwoord, het is goed om te weten dat het nog zin heeft om hier nog iets op dit onderdeel van het forum te plaatsen.
Groet,
Haijo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 17:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo brouwers
jawel nog n overlever op dit forum, malletvinger eindelijk genezen....winter komt eraan...dus schelvis gaat weer brouwen :lol:
iemand black sails gezien???? tipte deze serie al enige tijd geleden....wat n mooie schepen....kijk en vergelijk met wat je zelf brouwd
mooie dag+groet
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 17:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 maart, 2015 18:31 pm
Berichten: 18
Hallo mede overgebleven brouwers
Ook ik ben weer begonnen na een stop. ik war ca. half mei gestopt en twee maanden op vakantie geweest.
en ben nu weer drie weken bezig. het gaat weer lekker, en heb inmiddels alle delen binnen. ben begonnen met alles van metaal d.w.z. alle ornamenten en het anker en bemanning af te maken en zo veel als mogelijk te monteren.
rest alleen nog wat houtwerk, zoals kogelbakken en houten ringetjes voor roet en anker
En als laatste het wand afmaken en optuigen. wat eigenlijk nog het meeste werk is.Maar ik heb er weer zin in.
Eventuele Foto's volgen later. we houden elkaar op de hoogte. Groet Carel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Haijo.
Zo zie je maar weer: zo denk je dat er niemand meer is, barst het opeens met brouwers!
Oh ja, Ik heb mijn email adres veranderd voor diegenen die het weten (Cisca). De naam voor het apenstaartje blijft hetzelfde, daarachter wordt het ziggo.nl i.p.v. palnet.nl.
Groetjes Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 04 apr, 2013 21:23 pm
Berichten: 144
Nou, allemaal een hartelijk welcome back zal ik dan maar zeggen. De winter komt er aan, dus we zullen ons wel weer gaan vermaken met de SoS. En hopelijk weer met heel veel mooie verhalen en dito foto's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 15:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Er zullen wel meer brouwers klaar zijn met het brouwen net zoals ik maar blijf het forum wel volgen. Maar het is de laatste tijd wel wat rustig daar, leuk om weer eens wat van de andere brouwers te horen.

Haijo en Luuk nog bedankt voor de complementen de Sovereign heeft een mooi plekje gekregen in de logeerkamer. Haijo vroeg me al af waar de lichtschakelaar zat maar dat is mooi opgelost op het achterdek.

Tip: Houw wel rekening dat op die plek nog klompen en oogbouten komen voor de zeilen. Het is beter om de klep wat naar achteren te verplaatsen bijvoorbeeld op de plek waar mijn lichtschakelaar zit (onder de kist) dus dicht bij de vlagenmast. Daar heb je ook geen last van de touwen om de klep te openen.

Voor de rest ziet het schip er weer mooi uit, vooral doorgaan met het posten.

Schelvis, goed dat je vinger weer genezen is veel succes met het brouwen. kijk uit naar je foto's
Iedereen die met de brouw nog bezig is veel succes .

photo 428044

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement