Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2017 23:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Cisca; mogelijk draai je de draden te strak aan of het koperdraad is te dun. Afbeelding Maar waarom doe je koperdraad om de juffer blokken :?: :?: :?: Als er in de beschrijving staat dat je dat moet doen met bruin 0,5 garen. Dat gaat toch makkelijker dan al dat koperdraad. Afbeelding Afbeelding

photo 399099

Ben eindelijk klaar met deel 117 was weer een lange sessie, knopen, knopen, en knopen………. Afbeelding Heb gisteren weer deel 124, 125, 126 en 127 gekregen, loop nu al 8 delen achter door al dat touwwerk. Afbeelding
Tip: Heb ook spreiworsten aangebracht in de drie masten, wordt niet beschreven maar vond het makkelijk om de touwen vast te kunnen maken voor de volgende puttingwant (tweede foto).

photo 399102 photo 399101

photo 399100 photo 399103
Ga met volle moet verder met deel 118, weer touwwerk komt geen eind aan.Afbeelding

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 0:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:52 pm
Berichten: 150
Hallo allemaal.

Hans, wij zijn nog lang niet zo ver :lol:
Ik had het over die ronde blokken die je met een ketting aan de zijkant van het schip monteert.
Jou schip ziet er wel fantastisch uit hoor, zeer onder de indruk.

Hierbij ook even een foto van onze gestage voortgang met hier en daar een kleine aanpassing van onszelf. (Zoals een drakenkoppie onder het voorste kraaiennest)

Gr.
Cisca

photo 399549


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
samenbouwen schreef:
We zijn er ook nog steeds niet uit of we de volledige tuigage en zijlen gaan doen omdat het beetje dat al gedaan is met veel frustratie gepaard ging.
O, nog even een vraagje.


Jullie hebben al redelijk wat inventiviteit aan de dag gelegd en het zou jammer zijn mochten jullie hierop stranden...

samenbouwen schreef:
Hoe hebben jullie dat gedaan met die ronde jufferblokken?
Iedere keer als ik het koperdraad vast probeer te draaien breekt het :?


Kan je het eens illustreren met een paar foto's? Wat breekt er juist? Het jufferblok of de koperdraad?

Afbeelding

als ik het zo zie, wordt er een streng koper gewoon rondgeplooid en met een tangetje de twee uiteinden geplooid, samengedrukt en gesoldeerd? Of proberen jullie die uiteinden in elkaar te strengelen?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Cisca
Al een paar keer geprobeerd met mijn smartphone, maar dat lukte niet. Ik heb net een 5 dagen sessie achter de rug met een stevige griep. Maar ik was niet alleen! Perrie, mijn echtgenote hield me trouw gezelschap, ook al 5 dagen met griep. Allemaal erg vervelend, vooral in deze onzekere tijden.
Heb je mijn adres nog? Dan graag één kanonnetje. Dan ben ik weer helemaal compleet. Groetjes,
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 1:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:52 pm
Berichten: 150
Silenoz, ik probeer het in elkaar te draaien zoals in de beschrijving staat maar het koper draad breekt onder mijn vingers :?
Als ik tijd heb zal ik er even een foto van maken.


Ik heb je adres nog Luuk, geen probleem. Kanonnetje komt morgen of zaterdag jou kant op :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Cisca. Dat wordt geapprecieerd!
Ik heb ook geprobeerd om een PB-tje te sturen naar Schelvis, maar ik denk dat dat ook mislukt is. Sorry daarvoor, maar toch bedankt!
Groetjes,
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 1:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:52 pm
Berichten: 150
Envelop is onderweg Luuk :brouw:
(en dit keer geen "bloemstuk", een blije Luuk is meer dan genoeg :lol: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 13:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding Brouwers,

Dank je Cisca, vindt het ook al aardig op een zeilschip lijken.

Sorry, kon de laatste dagen niet reageren was drie dagen aan het kamperen bij het stadhuis. Voor een stukje grond (450 m2) op landgoed Nobelhorst Almere voor mijn dochter. Zij vond haar grond wat ze nu heeft te groot (955 m2). Afgelopen zaterdag mochten we om 10:00 voor de grond tekenen die ze graag wilden hebben.

Nu weer terug naar het brouwen, heb je verkeerd begrepen wat betreft de juffer blokken Afbeelding. Vraagje heb je het koperdraad behandel met een bruineermiddel :?: Het zuur maakt het koperdraad wat zwak, het hoeft maar drie slagen te hebben om een stukje van drie mm te krijgen. Dan een van de twee uitstekken de stukken afknippen en het laatste stukje rond buigen met een boortje van een 1 mm. Probeer het maar met heel licht aan te draaien, dat moet lukken.
Lukt het je niet dan wil ik ze wel voor je maken laat het me weten!
photo 399963

Tip: Als je de ketting ook behandel hebt moet je dat ook heel voorzichtig monteren, niet te strak het breek zo. Boor waar het spijkertje komt voor met een boortje, dan kan je het spijkertje er zo indrukken. Als de touwen worden gemonteerd komen de kettingen vanzelf een beetje strak te staan.

Deel 118 nu ook gereed.
Tip: Voor alle brouwers die nog gaten moeten boren in de marsen of de marsen nog op de masten moeten plaatsen. De marsen 106, 78 en 97 zijn al gecorrigeerd door DeAgostini op het boor schema voor de marsen. Maar er staat er nog een verkeerd getekend dat is namelijk mars C4 het gat van de mars moet niet
horizontaal maar verticaal zijn net als de andere marsen. Ik heb de mars geplaatst zoals het op de tekening staat Afbeelding, nu blijkt in deel 118 dat de touwen niet door het ezelshoofd kunnen. Vond het makkelijker om gaten vanaf de bovenkant te boren voor de touwen zie (foto 2) dan de hele mars los te halen en te veranderen.
Afbeelding Dus let op met de mars C4.

photo 399961 photo 399960
photo 399962

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 17:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo brouwers
een teken van brouwleven van de schelviswerf...
wat ziet het er erg mooi uit dames en heren...kan ik wat van leren...!!!!!!!! :brouw:
nog een beetje in de marge aan t pielen, kom gestaag verder...
beetje aan de bovenkant en de boeg gewerkt..
vraagje: er zaten 9 klampen in het zakje we moesten ze allemaal kleuren en dan er 8 monteren, waar komt de negende???
de foto s:
photo 401128

nog een beetje afwerken heb een decoratie luikje gemaakt
photo 401127
een deur op het boven dek, kunnen ze tenminste weg...op alle dekken heb ik een mogelijkheid gemaakt om weg te komen (trap omhoog
of trap naar beneden luikje, deurtje...)

photo 401126
de boeg bewerkt.....
luuk pb ontvangen, maar je bent al voorzien???
brouwse+groet
mooie avond
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Sorry Schelvis. Ja, Cisca heeft me geholpen. Toch bedankt. Die overgebleven kikker komt boven op de boegspriet, net boven de eerste woeling.
Wens me geluk. Ik ga zondag a.s. het ziekenhuis in en wordt op maandag ochtend geopereerd. Als ik door die operatie levend heen kom (en dat is een kans van iets meer dan 50-60%), dan verblijf ik daar minimaal 8 - 10 dagen.
Groetjes, allemaal. Ik hou je op de hoogte als ik terug kom.
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement