Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 30 maart, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2017 10:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hans
Ik heb een beetje hulp nodig. Kun jij me met een fotootje van dichtbij laten zien waar die korvijnagels moeten komen, die staan op de foto 1 en 2 van afleveringsboek 124 en de foto's 1 en 2 van aflevering 125? Volgens mij heb je die al lang geleden geplaatst. Ik kom er niet uit. De plaatsing van die dingen achter het want zijn zo onduidelijk wat betreft de precieze locatie dat ik er helemaal kierewiet van word!
Ik hoop dat je me kan helpen met die locatie en close up.
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 mei, 2017 20:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers

Hoi, Luuk kon niet eerder reageren mijn beeldscherm had het begeven moest eerst een nieuwe kopen. Heb nu weer een nieuwe met een groot scherm 68 cm 27 inch. Afbeelding

Als je goed kijkt naar foto 2 in nummer 124 zie je waar de vier korvijnagels moeten komen. Je ziet in het midden langs de linkerkant van de foto een decoratie in het hekwerk en aan de onderkant het eerste kanon in de hoek van het middendek. De eerste twee korvijnagels komen boven het kanon dan een paaltje dan weer twee korvijnagels. Vervolgens komen de drie korvijnagels van deel 125 naast de vorige. Op de foto heb ik ze genummerd van 1 t/m 7 dus nummer 1 t/m 4 is deel 124 en 4 t/m 7 is deel 125.

Je ziet dat ik op de foto nog een korvijnagel hebt geplaatst dat heb ik gedaan voor het touw van het fokken zeil SA5. Moest het beginpunt van de schoten aan een oogbout vastmaken maar ook het eindpunt. Vond dat niet logies zo kun je het touw niet aantrekken of laten vieren vandaar een korvijnagel. Hoe denk je daar over als ervaren zeiler is dat een goed idee of niet, laat het eens weten hoe je door over denkt.
photo 410395

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 mei, 2017 23:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Bedankt Hans. Ik had mijn 4 korvijnagels inderdaad verkeerd gezet. Dus even veranderen.
Ja, halende schoten worden altijd op korvijnagels belegd. Die dingen moeten heel snel beschikbaar zijn en dus is het beleggen op een oogbout uit de boze.
Het ziet er naar uit, dat wij tweeën de enige die over zijn.... :( Zonde hoor.
Luuk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 mei, 2017 23:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:52 pm
Berichten: 150
We hebben jullie niet verlaten :lol:

Een aantal zaken waar ik tegenaan liep heb ik inmiddels onder de knie.
Helaas valt het kleine priegel werk op mijn bordje (Erick's handen willen niet meer mee werken door de MS) en ik heb niet veel vrije uurtjes waarbij het licht goed is.
Ik krijg hoofdpijn van werken bij kunst licht maar nu dat de dagen langer zijn en zonniger heb ik ook weer wat meer mogelijkheden.

Als ik wat af heb zal ik wel weer eens foto's maken.
Tot die tijd lezen we mee en en zullen proberen af en toe eens wat van ons te laten horen.

gr
Cisca


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 0:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 maart, 2015 18:31 pm
Berichten: 18
Nee hoor jullie zijn niet de twee eninige overgeblevenen. Alleen heb ik wat pech gehad (lees ongemakken) staar operatie, daarna longontsteking. Alles nu weer goed. Ik ben blijven hangen bij deel 116 Ik volg al jullie adviezen. En behoud daaruit wat mij nodig lijkt. Het is een goed forum, jullie bij elkaar. We gaan nu eerst twee maanden op vakantie. Zoek de warmte op. Daarna een eindspurt brouwen, de laatste loodjes. Wel wil ik nog een vitrine maken met b.v. Gedraaide poten. Waarvan eventueel nog bericht. Aan allen vele groeten en tot later, Carel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hiep hiep hoera. We zijn nog met meerdere. Fijn hoor. Maakt het leven wat gezelliger.
Hoi Hans. Ik zet hierbij een fotootje van de nu geplaatste korvijnagels, inclusief de extra nagel voor de fokkenschoot. Bedankt voor de suggestie. Nogmaals bedankt voor je post met de foto. Alles was nu duidelijk. Die suggestie van de fokkenschoot nagel was een vondst!

Cisca: wat fijn dat jullie er ook nog zijn. Ik kan me best voorstellen dat Erick problemen met z'n handen krijgt. En dat jij het gepriegel ook lastig vindt! Ik gebruik een wit vel papier wat ik achter de wanttouwen zet. Dan kan ik alles veel beter zien. En ik doe het priegelwerk overdag (weeflijnen), met een open raam naar buiten. Dat geeft meer licht. 's-Avonds is dat werk nauwelijks meer te doen.

Jaren geleden liet ik ook twee staar operaties. Fluitje van een cent. En eindelijk, na zowat 30 jaar een bril te dragen, nu weer zonder en nog steeds. Alleen nog een voor het leeswerk. Toen hadden ze nog net niet multifocaal lenzen. Jammer. Nu wel. Ik kijk nu weer brilloos de wereld in als een jonge vent van 20! Heerlijk hoor. 10 Minuten per oog, één dag met wat zand in mijn ogen (leek het), daarna geweldig.

Hier dan het fotootje, zoals beloofd!
Groetjes,
Luuk

photo 410419


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Hoi,Luuk zie dat de korvijnagels er mooi op zitten kon me voorstellen dat je er gek van werd. Vond het wel een beetje vreemd bij het grootzeil SA1 moeten we volgens de beschrijving de schoot vast maken aan een oogbout en het halend eind aan een korvijnagel bij het hekkenbord. Vandaar een korvijnagel voor het fokkenzeil SA5, gelukkig zijn we nog niet alleen.

Cisca, ben blij weer eens wat van jullie te horen ben benieuw naar jullie vorderingen.

Carel, blij dat je weer van de partij bent en dat het weer goed met je gaat ben ook benieuwd naar je vorderingen, prettige vakantie. Afbeelding

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2017 14:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 mei, 2015 11:37 am
Berichten: 22
hoi
ik ben nu met de draden bezig voor de zeilen enz
maar ik vind alles niet zo duidelijk uit gelegd
het zal nog een hele tour worden

gr sjaak


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2017 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding

Hoi sjaak55,

Vind de uitleg van de bedrading voor de zeilen ook een beetje verwarrend. Maar Sjaak kijk eens op mijn website deel 121 t/m130 daar heb ik het per zeil uitgelegd.
Ben nu klaar met deel 128, ga het van de week op de website.

Als je op de foto met je rechtermuisknop klik kun je de foto vergroten in een nieuw tabblad. Dan is het wat duidelijker om de foto’s te bekijken.
Veel succes met de touwen.

Een update van de Almere werf.

photo 412139

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jun, 2017 17:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 jan, 2016 14:05 pm
Berichten: 18
photo 412977
photo 412978
Goeden middag hardliners even bericht van de IJsselwerf nog wat kleine dingen en ik ben klaar.
De vlaggen er op is geen gezicht dus die laat ik er af, kijken wat ik er mee kan.
Zoals jullie zien staat hij al op een prominente plaats in de kamer, als we visite hebben is mijn echtgenoot er trotser op dan ik.
Jullie naderen het einde van de bouw ook al, veel succes.
Groeten van Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement