Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 7:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2021 16:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 jan, 2021 0:00 am
Berichten: 7
Marie schreef:
Dico schreef:
Hallo, ik vroeg me af of hier nog iemand actief is. Ik ben onlangs begonnen met dit project


Hoi Dico,

Momenteel ben ik bezig met de masten en ra's van deze project. Dus als je nog wat vragen hebt, roep mij maar.

Gr. Marie


Hoi Marie, fijn dat ik bij je terecht kan met vragen. Ik ben een enorme Kuifje fan en spaar beeldjes. Toen de uitgave van hacheltte uitkwam vond ik het te duur en besloten mij niet te abonneren. Zoveel jaar later spijt gekregen en afg jaar een model via marktplaats op de kop getikt. In September begonnen en ben nu bijna klaar met tweede beplanking. Wordt best strak al zeg ik het zelf.
Ik wil graag wat info hebben over het schilderen van de romp en zal als ik daar aan toe ben je een bericht sturen.
Gr Dico


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 16:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 okt, 2020 10:24 am
Berichten: 18
Ik ben in oktober gestart met de Eenhoorn. Ik ben nu bezig met nummer 73. Ik heb ervoor gekozen om de romp niet te verven maar te beitsen.

Pascal


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 aug, 2021 18:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 jan, 2021 0:00 am
Berichten: 7
Ha het was even stil maar ik heb niet stil gezeten. Ik ben inmiddels bij deel 80 en 81 aangekomen. Ik zie alleen dat ik twee dezelfde zij balkons heb, maar ik had een linker en een rechter moeten hebben. Hoe zit dit bij jullie? En kunnen jullie mij aan een zij balkon helpen?
Gr Dico


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2022 11:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jan, 2014 20:19 pm
Berichten: 5
Het is hier alweer een tijdje stil zie ik. Ik hoop dat iemand dit nog leest :-)

Ik ben nog steeds aan het bouwen aan de Eenhoorn, lekker op mijn gemak. Nu kom ik erachter dat ik een setje klampen die geleverd zijn bij nummers 99 en 100 mis. Misschien ben ik ze kwijt geraakt (kan ik me eigenlijk niet voorstellen) of waren ze er niet bij geleverd. Hoe dan ook, ik kom nu tekort. Heeft iemand die onderdelen misschien nog voor me? Je zou me er heel blij mee maken!

Voor anderen die wat later zijn begonnen met bouwen heb ik nog aardig wat materiaal van de eerste delen over (grofweg tot nummer 50) omdat ik die dubbel had.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 feb, 2022 8:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3751
Woonplaats: nieuw vennep
Robin, kun je die klampen niet scratchen uit een stukje hout/messing? Ik denk dat je dan sneller een paar klampen hebt dan dat je hier op een antwoord wacht want ik heb het idee dat dit niet echt meer leeft :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2022 16:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jan, 2014 20:19 pm
Berichten: 5
Ja ik vermoed dat het op zoiets moet gaan uitdraaien... :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2022 23:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 jan, 2021 0:00 am
Berichten: 7
RobinV schreef:
Ja ik vermoed dat het op zoiets moet gaan uitdraaien... :)

Hi Robin, ik ben nu bij deel 91. Wat bedoel je met klampen? Wellicht heb ik ze dubbel.
Gr Dico


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2022 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jan, 2014 20:19 pm
Berichten: 5
Hoi Dico, dankjewel voor je aanbod, maar ik heb het inmiddels opgelost. De plaatselijke modelbouwwinkel bleek ze in alle soorten en maten op voorraad te hebben.

De klampen worden op het dek geplaatst naast de mast, en daar worden de touwen weer aan vast gemaakt. Bij nummer 101 moet je ze plaatsen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2022 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 jan, 2021 0:00 am
Berichten: 7
Ha, ik ben nu bij deel 99 en ik mis de messingpplaat #1224 die in deel 98 is geleverd. Heeft er iemand deze dubbel? Of de bijbehorende oogjes over?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jun, 2022 16:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jul, 2014 13:29 pm
Berichten: 14
Beste Dico en andere brouwers. Na jaren geen ruimt te hebben gehad ben ik weer verder gegaan waar ik lang geleden gestopt ben. Hij wordt prachtig. Helaas heb ik nu hetzelfde probleem als Dico. Bij afleveringen 80 en 81 is dezelfde zijgalerij geleverd. Als ik het goed zie is bij 81 nogmaals de zijgalerij van 80 geleverd. Ik vond op eBay nog een aflevering 81 en heb die gekocht. Net ontvangen en helaas, ook hier hetzelfde verkeerde onderdeel. Er lijkt hier sprake te zijn van een structureel probleem. Volgens BW7 artikel 17, lid 2 hebben we recht op een deugdelijk product zonder dat daar in dit geval een garantietermijn aan verbonden is. Maar hoe kom ik er nu aan? Betapress geeft niet thuis. Ik heb ze al gezegd dat ze moeten leveren. Heb ook de Standaard Uitgeverij aangeschreven. Dico, ben jij er ooit nog aangekomen? Heeft iemand anders deze ervaring ook?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement