Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2007 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Midshipman schreef:
Bedankt allemaal voor de informatie,
.... dan moet ik nog gereedschap hebben. Loont het de moete om een setje te kopen of kan je beter alles los kopen.

David


He david, ik zou echt geen setjes gaan kopen maar ineens investeren in degelijk gereedschap. Beter in het begin maar wat minder ( in aantal) maar van betere kwaliteit. Dan heb je ineens iets voor het leven of de komende 30 jaar. Ik werk nu ook nog met bepaald handgereedschap dat ik nog van in de tijd dat ik naar de vakschool ging ( meer dan 40 jaar geleden)

Wil je iets meer weten over gereedschap
en dan speciaal over het minimum

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2007 20:27 pm 
Midshipman schreef:
Bedankt allemaal voor de informatie,

ik heb zelf ondertussen ook de bouwbeschrijving van de modl shipways bluenose gedownload en een bouwverslag van ongeveer 80 blz van de blue nose van Artesania Latina (die er niet meer te krijgen is ?? :? , ik kan hem in ieder geval niet vinden.)

Ik ga de kit van Amati kopen en dan moet ik nog gereedschap hebben. Loont het de moete om een setje te kopen of kan je beter alles los kopen.

David


Bluenose van Artesania Latina is hier en daar nog wel verkrijgbaar bijvoorbeeld hier

http://www.dodatabase.nl/asp/toemen/shop.asp?Categorie1=Statische%20modelbouw&Categorie2=Houtbouw&Categorie3=Schepen


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2007 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ernie411 schreef:
Om heel eerlijk te wezen zit ik eigenlijk te wachten op dat boekwerkje wat jij wilt gaan publiceren in samenwerking met Beagle over de juiste manier van bekleden van de romp. :D

Zoals ik al eens eerder opmerkte: bij de schepen die ik op dit moment aan het bouwen ben (Bluenose 2, Lila Dan en Cutty Sark) verdwijnt de huid toch achter een laag grondverf en lak. Echter Norske Løve en Wasa worden gebeitst/gelakt en dan zijn de gangen dus zichtbaar. En beide schepen zijn echt een uitdaging waarbij ik moet opmerken dat Norske Løve veel gelijkenis vertoond met jouw SJN.


Wel nog even geduld, ik heb foto's nodig om in dat document te zetten tijdens het beplanken van de SJN. Met deze foto's als leidraad wordt de tekst natuurlijk een stuk helderder. Ten slotte zeggen plaatjes meer dan 1000 woorden. :roll:

Ik kan foto's gebruiken van anderen, echter dat mag niet zomaar zonder toestemming. Daarom gebruik ik mijn eigen foto's wat ook nog eens gaat aantonen dat wanneer ik het kan, iedereen het kan! :lol:

Beagle....nog even geduld voordat je de 2e versie te zien krijgt waar jij je licht even over kunt laten schijnen! :wink:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2007 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 24 apr, 2007 23:35 pm
Berichten: 4
Woonplaats: münchen
He Ernie ik kan alleen modellen van amati bij je link vinden en niet van AL. Doet er trouwens niet toe, ik ben even met het gereedschapslijstje van Beagle (bedankt daarvoor) bezig om te kijken wat ik zoal nodig heb.
Ik denk wel dat ik een elektrisch boormaschientje koop, is het hadig om daar een standaard bij te kopen?

Omdat het nog ff duurt voordat ik mijn amati bluenose binnen heb he ik mooi even tijd om de instructies van Model shiways even te lezen :wink: , kan ik alvast een beetje kijken hoe een en ander gebouwd wordt.

David


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 mei, 2007 16:14 pm 
Maar weer eens een kleine update.

Let op: bouw cq schilderkunsten liggen even plat en dat is ook wel te zien.
De scheiding tussen zwart en wit moet nog scherper worden gesteld en de waterlijn moet nog worden gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu eerst weer eens bezig gegaan met mevr. C. Sark en haar bevallige lijnenspel.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2007 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 jan, 2007 14:26 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Surhuisterveen
Ook ik ben nog alive :lol:

Ik heb al wat vorderingen gemaakt en ben nu met een grote uitdaging bezig. Het touw werk. Hier enige foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan heb ik nog een vraag over de tekening misschien kan Ernie mij hier bij helpen. Waar staan de nummers 13 en 14 voor en waar is lijn 17?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2007 21:50 pm 
Ha Keije,

Het begint er wat op te lijken met je Bluenose 2. De bouw ligt bij mij momenteel even plat bij alle schepen. Even helemaal geen zin om wat te doen. Daarnaast moet ik bepaalde onderdelen hebben en nu blijkt dat ik dat alleen van Artesania kan krijgen. Op zich geen probleem maar hier in Friesland is dat niet te krijgen. Dus maar eens via Krikke Groningen bestellen.

Je vraag naar lijn 17. Die vind je aan weerszijden van je boegspriet en die heb je er al op zitten.

Afbeelding
en
Afbeelding

Lijn 13 en 14 is een ander verhaal. Dat zijn namelijk geen lijnen maar de mastdelen van de fokkemast. 13 is de ondermast en 14 is de steng. Zie foto

Afbeelding

Dan nog even over het staand want van je fokkemast. Op je foto is het staand want met een lus om steng 14 gedaan. Dat moet dus eigenlijk om 13, de ondermast.
Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2007 7:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Mij komen die wtte dwarstouwen van het klimwant nogal dik over. Ik hebtoendertijd van dat vissersgaren gekocht dat toonde veel dunner en m.i. ook veel realististiser, maar voor de rest begint het inderdaad wat te worden
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2007 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 jan, 2007 14:26 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Surhuisterveen
BertUs,

Ik ben het met je eens, ik zal er bij het volgende model rekening meehouden. Ik heb nu de standaard meegeleverde garen gebruikt. Het zwarte garen is overigens niet standaard. Wat het visdraad betreft zie je dit wel zitten dan?

Zo langzamerhand wordt het inderdaad al een heel schip. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me erg heb verkeken op het werk, wat in tuigage gaat zitten. Maar ik ga rustig door.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2007 21:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja hoor, je ziet het prima.
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement