Hallo allemaal,
Na een lange tijd afwezig te zijn geweest in de modelbouw wereld door meerdere malen verhuizen, ander werk en de chaos van het dagelijks leven.
Ben ik eindelijk in rustiger vaarwater terecht gekomen.
Tijd om dus ook mijn hobby weer eens op te pakken. Voor mijn afwezigheid was ik begonnen aan de Black Pearl van de beroemde piraat Captain Jack Sparrow.
Het gaat hier om de Revell plastic kit in schaal 1:72.
Voor diegene die het schip niet kennen, hieronder twee mooie referentie foto's waar ik er ondertussen genoeg van heb verzameld.

Afgelopen weekend heb ik het schip uit de verpakking gehaald waar ik de Pearl had ingestopt voor het verhuizen.
Helaas bleken er een 6 tal kanonnen losgeraakt die ik nu eerst moet zien te herstellen.
Momenteel staat de Pearl er zo bij:

Dit project word voor mij de eerste keer waarin ik ga proberen om een schip te verweren. Het doel is om de referentie foto's te gebruiken om het verweren er zo
realistisch mogelijk eruit te laten zien.
Als eerste ga ik me nu focussen op het herstellen van de kanonnen, het aanbrengen van de laatste dingen op de romp zodat deze verweerd kan worden.
Ohja, en ook heel belangrijk een fatsoenlijke standaard maken voor het schip. Het standaard dat meegeleverd werd in de doos ben ik helaas kwijtgeraakt tijdens het verhuizen.
Tot de volgende update!
Groet Rik.