Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2023 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Hallo allemaal,

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest in de modelbouw wereld door meerdere malen verhuizen, ander werk en de chaos van het dagelijks leven.
Ben ik eindelijk in rustiger vaarwater terecht gekomen. :lol:

Tijd om dus ook mijn hobby weer eens op te pakken. Voor mijn afwezigheid was ik begonnen aan de Black Pearl van de beroemde piraat Captain Jack Sparrow.
Het gaat hier om de Revell plastic kit in schaal 1:72.

photo 573659

Voor diegene die het schip niet kennen, hieronder twee mooie referentie foto's waar ik er ondertussen genoeg van heb verzameld.

photo 573664
photo 573658

Afgelopen weekend heb ik het schip uit de verpakking gehaald waar ik de Pearl had ingestopt voor het verhuizen.
Helaas bleken er een 6 tal kanonnen losgeraakt die ik nu eerst moet zien te herstellen. :cry:

Momenteel staat de Pearl er zo bij:

photo 573657
photo 573660
photo 573663

Dit project word voor mij de eerste keer waarin ik ga proberen om een schip te verweren. Het doel is om de referentie foto's te gebruiken om het verweren er zo
realistisch mogelijk eruit te laten zien.

Als eerste ga ik me nu focussen op het herstellen van de kanonnen, het aanbrengen van de laatste dingen op de romp zodat deze verweerd kan worden.
Ohja, en ook heel belangrijk een fatsoenlijke standaard maken voor het schip. Het standaard dat meegeleverd werd in de doos ben ik helaas kwijtgeraakt tijdens het verhuizen.

Tot de volgende update!

Groet Rik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2023 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Je kunt eventueel ook bij de verdwenen kanonnen de luiken dichtmaken. Op de referentie zie je ook niet alle kanonnen. Veel plezier, ik blijf je wel volgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 maart, 2023 14:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Hallo allemaal,

Om een voor mijn gevoel zo'n mooi mogelijk model te krijgen had ik toch besloten om de Pearl weer los te maken.
Gelukkig bestaan de zijkanten van de Pearl uit meerdere delen dus besloot ik om een zijkant los te maken.
Heel voorzichtig en na ongeveer 2 uurtjes prutsen had ik de zijkanten los. De losse kanonnen zijn eruit gehaald en zullen op een van de aankomende dagen weer bevestigd worden.
Ik zit nog te twijfelen of ik de kanonnen nog wat ga aanpassen. Nu de Pearl los is zou ik dit nog kunnen doen.

photo 577120

photo 577121

photo 577119

Ondertussen ben ik ook bezig met het maken van een standaard voor de Pearl hier later foto's van. Hier gaat nogal wat tijd inzitten aangezien ik het mezelf weer goed lastig heb gemaakt :lol:

Tot de volgende update. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement