Bedankt, Ronald, ik heb er vandaag nog een paar shots van genomen. Deze bouw is beëindigd met een fotoreeks waarvoor ik even de brandende middagzon geriskeerd heb. Maar de avond ervoor zijn er natuurlijk nog een paar belangrijke bezigheden gebeurd.
Om het naambordje op het kader vast te zetten, moest het er in verankerd worden. Bij de Princeton was dit met metalen schroeven gebeurd omdat het bordje daar vrij zwaar uitgevoerd was in brons van een halve centimeter dik, maar ik was niet helemaal gelukkig met het uitzicht van die schroeven onderaan het bordje. Nu we met een plastic exemplaar zaten, kon er een structuur in styreen gebouwd worden om het aan vast te lijmen, die de vorm van het profiel moest volgen. Daarbij zouden vijf verankeringen volstaan om het vast te zetten. Dit vergde wel het uiterste van de Dremel, waarbij ik elke diameter nodig had om voor te boren.
Dit kon mee in de goudverf en daardoor lijkt het ook weer een bronzen bordje.
De randen van de plastic bodem kwamen niet zo mooi uit als bij de dunnere wand van het Princeton-diorama. Daarom zijn er aan de vier zijden L-profielen tegen geplakt, waarna dit bijgeplamuurd werd en dan wit gespoten.
Deze plaatjes komen uit een boek om RC-schepen te bouwen en ze tonen de ophanging van een sloep in een davits. Er zitten twee kettingen vast aan de kiel en deze worden aan de haken en aan elkaar bevestigd met een ontgrendeling. Er is ook een touw voor het betreden van de sloep en dan zijn er gewoonlijk banden om het rollen tegen te gaan (dat laatste vond ik wat te opzichtig bij de foto's in Gakken). Ik had dit nog niet gereproduceerd bij de twee sloepen in de midscheeps.
Een fijne PE-ketting van Add-On is hier al vastgezet en daar komt de Ammo draad van 0.03 aan.
Dit is niet ver van de congregatie uit de vorige post. Daarvan bleken verschillende figuren te instabiel zodat er nog meer lijm aan te pas kwam.
Hier is de enige bruikbare vlaggendecal ook al met een touwtje in de mast bevestigd. De zelfklevers zijn te zwaar en de andere decal is te rechthoekig.
Aan de boeggolf is ook wat bijgewerkt met een beetje waterpasta. De deining is met glanzende witte verf beter geaccentueerd. Alles wat nog in de matte lak moest, is ook gisteren nog eens gespoten.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook met de airbrush wat aan de gang te gaan op de deining naast het schip. Dit geeft een mooi vervagend effect.
Nu de matte lak gespoten was, konden de ruiten van de brug gemaakt worden uit houtlijm.
Na een halfuurtje werd dit doorschijnend. Dat betekende dat het schip klaar was om de volgende dag naar de eindfotosessie te gaan. Daarmee besluit ik voorlopig deze eindpost, al volgt er nog een korte eindbespreking.