Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 02 maart, 2018 9:24 am
Berichten: 16
misschien best toch even te wachten met de wanten te plaatsen.
want anders heb je niet genoeg ruimte om sommige touwen vast te plaatsen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2020 18:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 dec, 2020 18:41 pm
Berichten: 10
Prachtig om hier precies de kit te zien welke ik ook ooit hoop te kunnen bouwen!
Ben me er van bewust dat eerst enige kleinere eenvoudigere kits als oefening zeker geen overbodige luxe zullen zijn; dit ziet er wel uit als een zeer ervaren bouwer/bouwwerk!

Heeft u misschien voor een starter wat tips om in elk geval iets in de juiste richting te komen van zulk mooi gekleurd houtwerk?

Voorlopig heb ik een aantal potjes Revell Aqua verf, een bus primer en mat zwart welke ik als basis meende te gaan gebruiken. Ik heb tevens hier onder ‘referenties ter zee’ een topic geopend hiervoor ook, ik wil uw topic niet vervuilen! In elk geval echt super om deze build te kunnen volgen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2021 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 jan, 2021 13:59 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwegein
Het is haast niet te geloven dat het plastic is. Superknap.

Groet,
Roald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2021 16:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Bedankt voor de complimenten Brouwers!! :brouw: , erg leuk om te lezen. een tijd geleden dat ik aan dit schip gewerkt heb maar wordt vervolgd.

m.b.t. tips..,, tja veel experimenteren zou ik zeggen, zijn meer wegen die naar Rome.. etc..
In het begin van dit Topic heb ik redelijk beknopt beschreven hoe ik het e.e.a met betrekking tot de kleuren en effecten zo heb gekregen. Ik moet zeggen het is ook weer geen exacte wetenschap, gewoon wat proberen en als het niet is wat je wilt gewoon een volgend laagje, wash, neveltje verf, drybrush etc.. tot het gewenste effect is bereikt.
Ik denk een goede tip om zo'n soort model enigszins realistisch te krijgen is niet denken in een enkele kleur voor het hele model maar diverse tinten en nuances door elkaar heen gebruiken. je zou misschien denken "Black" pearl dus ik spuit hem zwart en klaar, maar dan word het veel te vlak en speelgoedachtig. kijk om je heen hoe oud hout er in het echt uitziet, (schutting in de tuin die jaren in weer en wind staat bijv.) en probeer dat te vertalen naar diverse (verf) technieken. maar nogmaals gewoon veel klooien en proberen.

Bedankt en groeten,

Hein


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2021 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 jan, 2021 12:49 pm
Berichten: 37
Dat is indrukwekkend! weet je zeker dat er geen hout fineer over het plastic is gelegd? :wink:
Voor iemand die wat aan het klooien is doe je het goed.

_________________
Groet,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 feb, 2022 12:50 pm
Berichten: 1
Dit is erg mooi werk wat ik hier zie, ik ben met het zelfde model bezig en ik kan nog veel leren zie ik.
Heb wel een vraag waar ik mee worstel: staat de stuurrad altijd zo? Staat dan de stuurman met de rug naar de boeg? Of met twee mensen, aan iedere kant een?
Zoals gezegd, erg mooi jou werk!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 feb, 2022 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Dank je! Ik moet zeggen heb lang niet meer aan het model gewerkt, wordt weer eens tijd (heb veel projecten parallel lopen. :roll: .).
Ben benieuwd naar jouw Black pearl, succes in ieder geval.

Wat betreft de stuurman, ik ben zeker geen kenner op dit gebied maar lijkt me logisch dat hij aan één kant van het wiel staat, iig niet met zn rug naar de boeg.

Groeten,

Hein


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2022 17:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 apr, 2015 9:26 am
Berichten: 149
Op dit soort schepen staan de mensen niet achter het stuurrad zoals op moderne boten, maar naast het rad. Bij stevig weer zelfs één aan elke kant. De stuurman staan daarom niet met zijn rug naar de boeg.
De Black Pearl is volgens het verhaal n brand gestoken en gezonken, om vervolgens door Davy Jones van de zeebodem gehaald te zijn voor Jack Sparrow, in ruil voor zijn ziel. Het schip ziet er dus zo uit omdat het in brand heeft gestaan en enige tijd onder water heeft doorgebracht. Ik vind de kleuren wel goed gekozen, misschien toch iets meer (kool)zwart en lichtgrijze as, maar dat is smaak gebonden. Ik heb zelf deze kit ook klaar liggen als volgende project, ik ga er licht in bouwen, zoals ik tot nu toe altijd doe in mijn schepen, maar ben nog onderzoek aan het doet op welke punten er lichtbronnen zijn op dit (fictieve) schip.

_________________
In aanbouw: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=45611#p892032


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement