Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2020 12:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 jul, 2019 22:09 pm
Berichten: 52
Dank je wel. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 okt, 2020 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 jul, 2019 22:09 pm
Berichten: 52
Oké, het heeft weer even geduurd, maar ik heb het bouwen wel opgepakt....alleen nog even niet een scheepje, maar de verdiende vitrine voor de Tirpitz (en straks ook de Tone), ruimte genoeg).

photo 519512
photo 519511
Voor een leuk prijsje (de helft van wat daar staat) een mooie vitrine op de kop weten te tikken, alleen de oriëntatie was niet naar mijn zin, dus....kantelen die hap. :-)

photo 519510
MDF-plaat op maat laten zagen bij de klus glazen bak rechtop en van de bestaande onderzijde een stuk afgezaagd (hier nog niet gebeurd)

photo 519509
Van één van de glasplaten had de lijm losgelaten dus op een zonnige dag met glas-UV-lijm e.e.a. weer aan elkaar geplakt. Maarrrr....niet zo fraai geworden als ik gehoopt had. Vandaar dus die klodders lijm. Hier overigens een 'dry-fit' van de verlichting.

photo 519506
photo 519508
photo 519507
Nagenoeg klaar.
Om de lelijke lijmklodders te verbergen moest ik een trim plaatsen en eigenlijk was de bedoeling om daar achter een ledstrip te plaatsen. Maar i.v.m. de dikte van het glas en de breedte van leestrips zou de trim 3 cm dik worden, en naar mijn idee zou dat er dan weer niet uit gaan zien.
Dus uiteindelijk besloten om de leds te plaatsen in deze staande strips. Naar mij idee iets dat je ook in een museum terug zou kunnen zien. Ben er zelf dus erg blij mee.

Klaar? Nee nog niet helemaal. Ik ben nog aan het verzinnen hoe ik de schepen op hoogte krijg. Momenteel 2 ideeën: Met behulp van verticaal aluminium profieltjes vanaf de onderzijde of met behulp van horizontale profieltjes vanaf de achterzijde.
Bij beide is het probleem dat ik haaks moet boren......misschien maar eens een bovenfrees huren of lenen.

Marco

*Typo: Leestrip -> Ledstrip


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement