Het frustrerende, maar tegelijk ook leuke, van statische plastic modellen varend maken is dat je voor onverwachte dingen komt te staan.
Het motortje was binnen, dus kon ik aan de inbouw beginnen.
De doorsnede van de motor was 22,1 mm.
Er moesten motorsteunen gemaakt worden.
De gatenzagen die ik heb waren van de maten 20 mm (te klein) en de volgende 25 mm (te groot).
Dus heb ik de te grote genomen.
De ruimte die over bleef heb ik opgevuld door er een dun laagje Poly Max kit van Bison op te leggen en dit uit te laten harden.
Deze kit hecht super goed, ook aan kleine smalle oppervlakten en blijft elastisch.
Bijkomend voordeel is dat ik gelijk een geluidsdempertje had.
De rups kit houdt de trillingen tegen zodat de romp niet als de beroemde klankkast kan fungeren.
Het uitgezaagde resultaat.
Tot zover de theorie.
Alles werkte ook zoals boven omschreven.
De steuntjes pasten precies, het motortje draaide heerlijk stil, echter het geheel werd er zo hoog door dat het dek er niet meer op kon.
Dus hoe dan uiteindelijk opgelost?
Gewoon, met een klein dotje Poly Max het motortje op het vlak van de romp geplakt.
Nu maar hopen dat het er nooit meer uit hoeft...
Maar wie dan leeft...
De oplettende lezer ziet dat de motor niet exact in lijn staat met het schroefasje.
Maar deze foto is genomen tijdens de dry-fit.
Nu staat het motortje wel mooi in lijn.
Met een dotje kit eronder, dus dat blijft ook zo.