Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 mei, 2019 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
@ Bert, die torpedo's staan wel op de goede plek maar het platform naast de buizen was bij bijde sets aan dezelfde kant geplaatst en dat vond (vind ik nog steeds hoor) ik niet fraai dus heb ik het aangepast.

@ Boris dank voor je reactie.

Hoe is het met de vorderingen? nou met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook.
Het is voor mij vooral irritant maar m'n reuma begint zich nu ook al met m'n handen te bemoeien.
Voor modelbouw betekent dat dat ik alleen maar korte bouwsprintjes (in tijd dan) kan maken.
En dus doe ik dat maar.
In mijn vorige verslag heb ik wel het dek vermeld maar niet laten zien dat maak ik dus eerst maar goed.

photo 475610

Het leek wel aardig maar ik was er nog niet blij mee, dus afplakken en verf erover kiepen en maar zien of het beter wordt.

photo 476238

photo 476240

Dan even de opbouw er op voor het plaatje.

photo 476239

Het lijkt al een beetje op een kruiser.

Hierna heb ik wat kleine frutsels op de plek gezet. Volgens het bouwboekje mag je dit op de laatste pagina doen maar ja nu is alles nog leeg en werkt veel makkelijker. Die frutsels zijn wat ventilatie dingen, waterkering en ankerkettingen.

photo 476241

Het B-dek voorzien van paravanen, motorwinches en haspels nu nog bewapening en een hekwerkje.
Met die bewapening wil ik nog even wachten.
De firma modelmasters/seamaster heeft me laten weten dat een set lopen voor sms Exeter waarschijnlijk in mei al op de markt komt.
Dat zal dan wel in de tweede helft van het jaar worden maar het komt een keer.
Ondertussen zit in nog wel met een klein dilemma.
Trumpeter heeft een dakje/daktent voor de brug meegeleverd.
Op foto's is de brug met en zonder dit dakje te zien, het is dus allebei goed.
Maar ja wat te doen?
Ik zal er zeker geen poll van maken want daar ben ik veel te zelfverzekerd in (zeg maar gerust eigenwijs) maar ik zal het wel laten zien.

photo 476245

photo 476246

nog maar eens uitstellen dus tot ik er uit ben.
Het laatste plaatje dan maar want daar staat het volgende klusje al te wachten op een scherp mes (of een scherpe blik).
photo 476244


tot de volgende groet Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 mei, 2019 5:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Ziet er weer mooi uit, weinig aan toe te voegen of aan te merken, tja kan alleen dan maar een aantal ohh's en ahh's naar je werpen.

Zou persoonlijk het dakje boven de brug achterwege laten, en als ik hem zou maken dan niet van het stukje plastic, vind ik je brug/model ontsieren.

Boris

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 mei, 2019 6:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Een zonnedak is vrij normaal op een open brug, maar inderdaad, zoals Boris al zegt, ik zou zelf van tissue oid iets maken wat er minder statisch uitziet, ik vind wel dat er een zonnedak op moet, want dat breekt juist een beetje het metalige

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 mei, 2019 17:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
En zonder zie je alle toeters en bellen op de brug beter. :wink:

Ik ben benieuwd wat het gaat worden. :mrgreen:

Vervelend om te lezen dat lichamelijk ongemak gaat meespelen. Maar daarom extra dank dat je ook nog de moeite neemt om het hier te delen. En mooie vorderingen kunnen ook met kleine stapjes gaan.

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2019 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
@Boris, Bert en Odorf het (pe ! dat dan weer wel)zonnetentje ga ik definitief weg laten.
Ik ben al vaker tegen gekomen dat de britse admiraliteit een fervent tegenstander was (in die tijd) van dichte bruggen.
Daaronder zouden de officeren maar lui en de uitkijken slaperig worden.
Zo'n open brug is dus zeer brits en ik vind het wel wat hebben.
Om het brug verhaal af te ronden nog een plaatje van de achterzijde en het seindek.
Bij gebrek aan kennis heeft trumpy de seinlampen uitgevoerd als extra kleine zoeklichten ja helemaal fout dus maar bij gebrek aan beter heb ik ze toch maar geplaatst.
Ook is er nog een trap naar het hoofddek ingezet (met een hekje om het trapgat uiteraard) en een vlaggenkast.
zonder die kast vond ik het seindek wel erg leeg.

photo 476929

Hierna ben ik begonnen aan de grote schoorsteen.

photo 476928

Mocht iemand zich afvragen waarom die punt aan de voorzijde zit dan heb ik een simpel stukje uitleg gevonden.
-overslaan als het niet boeit!-
In de eerste ontwerpen voor Exeter stonden drie schoorstenen getekend (net als bij de voorgaande county class kruisers) maar geheel naar de ontwerp trend in die periode is dat terug gebracht naar twee waarbij de voorste dus die bult vormt voor de pijp.
Iets dergelijks zien we ook bij bv de Leander class kruisers-eerst twee pijpen en de laatste in één pijp alles samengebracht. Tijdens hun modernisering moesten ook de QE class slagschepen zich dit verschijnsel laten welgevallen.

Verder met Exeter eerst een plaatje zoals trumpy zich dat voorstelt.

photo 476927

Niet al te moeilijk, een vlot en een ladder.
Waarom een ladder is dan toch de logische vraag tja en dan maar weer zoeken op foto's.
Uiteindelijk heb ik een antwoord gevonden en getracht te realiseren.

photo 476931

photo 476930

Een platform boven het vlot en een platform(pje) helemaal boven.
Aan de andere kant net zo maar dat doe ik dan net effe anders.
De twee vlotten zet ik tegen elkaar aan en komen onder het platform aan bakboord.
Aan stuurbord heb ik de twee gaatjes voor het vlot dichtgesmeerd en alles het bovenste platform gezet.
Die drie platformpjes, de steunen daaronder en de hekjes er op zijn uit wat reststukjes pe gefrut.
Daarna ben ik ook nog met wat messingdraad aan het doen geweest om wat pijpen te imiteren.
Wel raar eigenlijk zo'n grote schoorsteen en dan toch nog pijpen buitenom.
Eigenlijk moeten er ook nog misthoorns op maar het is me nog niet gelukt om ze te maken. Ik heb dat klusje inmiddels getracht uit te besteden aan m'n oudste zoon (modelspoorder in 1/160) en die raakt er inmiddels ook gefrustreerd van (joepie).

photo 476933

Uiteindelijk komen er ook nog randen en grilroosters op maar om een en ander eens in het geheel te zien heb ik ze los op het schip gezet.

photo 476934

photo 476935

photo 476936

dat is hem voor nu.
tot de volgende groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2019 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Tja kan er eigenlijk weinig zinnigs aan toevoegen, alleen maar dat ze er strak en fris bij staat :lol: :brouw:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2019 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Prachtige kruiser heb je gescoord. Je maakt er weer een mooi verslag van. Vanmiddag heb ik in Groningen de HMS Cornwall gekocht.

Veel brouwplezier.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2019 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Hey Andrew leuk weer van je te horen.
Zal ik nog vragen naar graaf zep of heb je dat afgesloten ?

Een county class is zeker ook erg leuk, ik wacht wel op jouw verslag.

Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2019 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

De Graf is nog niet afgesloten, alleen het bouwen liep niet helemaal lekker. Zo af en toe plak ik er weer wat aan, maar nog niet de moeite voor een update.

Groet Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement