Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: S.M.S. Scharnhorst 1/100
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
De S.M.S Scharnhorst.

photo 472822

photo 472823
Uit de tijd dat er met andere ogen naar uitstoot en vervuiling werd gekeken.


Zoals gezegd in mijn verslag van de S.M.S. Emden, zal mijn volgende project de Scharnhorst gaan worden, niet te verwarren met de uitvoering in WW2
Mijn keuze is met name gevallen voor de Scharnhorst daar deze ook met de Emden gestationeerd was in Tsingtao, China en beide deel uitmaakten van het zgn Oost Azie squadron. en waar naar het uitbreken van WW1 de Scharnhorst haar lot is tegemoet gevaren in de slag bij de Falkland eilanden en de Emden bij de Kokos eilanden.
Beide schepen hebben in mijn ogen twee zeer interessante loopbanen.

Stukje hieronder geleend van wikipedia

SMS Scharnhorst ("His Majesty's Ship Scharnhorst")[a] was an armored cruiser of the Imperial German Navy, built at the Blohm & Voss shipyard in Hamburg, Germany. She was the lead ship of her class, which included SMS Gneisenau. Scharnhorst and her sister were enlarged versions of the preceding Roon class; they were equipped with a greater number of main guns and were capable of a higher top speed. The ship was named after the Prussian military reformer General Gerhard von Scharnhorst and commissioned into service on 24 October 1907.

Scharnhorst served briefly with the High Seas Fleet in Germany in 1908, though most of this time was spent conducting sea trials. She was assigned to the German East Asia Squadron based in Tsingtao, China, in 1909. After arriving, she replaced the cruiser Fürst Bismarck as the squadron flagship, a position she would hold for the rest of her career. Over the next five years, she went on several tours of various Asian ports to show the flag for Germany. She frequently carried the squadron commanders to meet with Asian heads of state and was present in Japan for the coronation of the Taishō Emperor in 1912.

After the outbreak of World War I in August 1914, Scharnhorst and Gneisenau, accompanied by three light cruisers and several colliers, sailed across the Pacific Ocean, to arriving off the southern coast of South America. On 1 November 1914, Scharnhorst and the rest of the East Asia Squadron encountered and overpowered a British squadron at the Battle of Coronel. The defeat prompted the British Admiralty to dispatch two battlecruisers to hunt down and destroy Spee's squadron, accomplished at the Battle of the Falkland Islands on 8 December 1914.


Het model is een 1/100 uitvoering wat neerkomt op een 144.6 cm de romp is een zgn GFK romp, de rest zal voornamelijk scratch bouw zijn, en de getoonde tekening en nog een aantal ander niet getoonde tekeningen plus een verzameling foto's welke ik reeds over een lange periode van tijd heb verzameld zullen mijn hulp en toeverlaat moeten zijn tijdens dit project.

Dus om het verhaal verder kort te houden hieronder een 2 tal foto's van romp en tekening

photo 472819

photo 472820

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op do 21 maart, 2019 18:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 1:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Ach nog zo’n juweel(tje) in wording.

Ik zit alweer op het puntje van mijn stoel om niets te missen.
Oftwel; kom maar op. :brouw:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 8:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik kom direct naast je zitten, Odorf. Zal ik de popcorn regelen?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 14:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
ok, dan breng ik de biertjes mee

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Volgens mij kunnen wij beter op een loungebank gaan zitten want dit kan wel weer eens een hele tijd gaan duren en dan wil ik wel relaxt zitten Veel succes Boris

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Ik kom bij jullie, zal de kaashapjes meenemen :)

Ik volg! :brouw:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ik pak de Japanse mix erbij..iemand een nootje?

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart, 2019 2:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik ben ben meer van de droge worst, maar dan neem ik die mee. Succes met deze rakker.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart, 2019 9:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Schitterend schip, zal wel weer een erg mooi model worden ook.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Mensen bedankt voor de lovende woorden.

Dus dan maar met de Scharnhorst begonnen, als eerste interne versteviging en schroefassen geplaatst, het uitlijnen en plaatsen was op zich nog wel een klusje.
eveneens de alle dekken geplaatst, zodat ik nu de nodige stevigheid in de romp heb, om te beginnen aan het nodige plamuur en schuurwerk.
Zal vele patrijspoorten moeten sluiten, en andere opnieuw moeten maken, dit om de volgende reden, de romp is gemaakt om er de SMS Gneisenau of SMS Scharnhorst van te maken, beide schepen zijn zusterschepen dus nagenoeg identiek aan elkaar, met uitzondering van de patrijspoorten en een paar andere zaken, aangezien de romp is uitgevoerd als de Gneisenau welke beduidend meer patrijspoorten heeft als de Scharnhorst zal ik de nodige moeten sluiten.
Wat op wel een projectje op zich is, met het nodige boetseer en schuurwerk.

De bijgeleverde resin onderdelen als opbouw en andere delen zal ik weinig tot niet gaan gebruiken, dit omdat de kwaliteit me niet aanstaat en ik het veel mooier vindt het zelf te maken.
de resin afdekplaat zal ik alleen de basis van gebruiken, ivm de vrij unieke hoeken en geschutkazematten, de rest van de verschansing wil ik verwijderen en deze opnieuw gaan bouwen.

onder een aantal foto's voor de impressie.

photo 473054

photo 473053

photo 473055

photo 473052

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement