Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 14:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Vanochtend toch nog maar wat gedaan.
Ik baal een beetje veel, want van het resultaat wat ik in gedachten had is de werkelijkheid wel een beetje verder weg.
Ik heb wat beginnersfouten gemaakt met spuiten (de dikke laag grijs ) en daar kom ik mijzef nu op tegen. Het valt op de foto's niet zo op, maar wel als je het ding in het echt bekijkt, ook zitten er toch nog wel slordigheidjes in die ik toch eens af moe leren (2 keer kijken dan plakken)
Maar ja, weggooien vind ik ook zo weer wat he :lol:
Ik zat eens te kijken wat ik allemaal gedaan had om toto dit resultaat te komen en das toch best veel eigenlijk.

Dek voor 2/3 leeg moeten ruimen,
Nieuw gemaakt
- platform, brug, bordessen, sloep, davids, diverse kisten, aanpassing middendekhuis,
aanpassing achter verschansing, bordessen voor richtkijkers 40 mm, mast, ankerketting

Vervangen of nog te vervangen
- 3 inch kanon
- K-guns
- 40 mm

Nou ja, op zich heel leuk en tevens een uitdaging.

Ik heb alleen een pokkeruzie met de roeren, die zijn er vanochtend voor de 8ste keer afgedonderd, ik laat het maar zo :mrgreen:

Nog te doen, de bewapening, de antenne en tuidraden, de railing en wat klein spul, en de achtermast

Vanochtend wel de motorsloep met de nieuwe davids geplaatst, ook zoiets, ik heb die krengen wel 4 keer opnieuw gemaakt en eigenlijk zijn ze nog niet goed, maar ik laat het zo, ook de schoorsteen, een vervangend K-gunrack geplaatst, de brug verlijmd, uitsteeksels voor de antennedraden gemaakt, (die kleine zilveren pikkies die ui de bovenkant open brug steken, en de bordesondersteuningen bij de brug, ik moet er nog 1 rechtzetten zag ik op de foto

Ach, elke keer leer je weer dingen bij en zeker in deze discipline en schaal, het volgende model moet toch zeker beter worden, al wordt die groter, wel dezelfde schaal, maar ander type nederlands schip

Maar goed, even de foto's van vandaag

Heb de fret met PE delen van de week in de primer gezet, is toch handiger en de kleur wijkt maar iets af van het model, niet te zien dus.

photo 471592

De sloep, schoorsteen en rack in 1 foto
photo 471594


en een overzichtje

photo 471593

photo 471595

photo 471596

Kortom, tot zover geef ik mijzelf een zesje voor de afwerking

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Yes !! dat is karakter !!

Begint mooi te worden, tja van de verf een beetje jammer, maar ach dat mag de pret niet drukken , vind het nog steeds een mooi en interessant model worden .

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Een zesje is in ieder geval nog voldoende. Je weet wat er niet goed gegaan is dus de volgende keer beter. Ook ik vind het een leuk model waar met veel enthousiasme aan wordt gewerkt. Nog even doorbijten.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 16:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Thanks guys, tja, das waarom ik toch weer even wat gedaan heb, ik vind het zelf ook een mooi model en zonde om het dan niet af te maken
Nou ja, binnenkort de rigging en gelijk de Bitter dan ook meenemen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Lekker doorplakken Bert. Ik denk - gezien je aantal berichten - dat je er door de jaren heen wel vaker klaar mee ben geweest.
Hoort een beetje bij de hobby.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Citaat:
ik vind het zelf ook een mooi model en zonde om het dan niet af te maken

That's the spirit !

:brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2019 8:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Even wat gespeeld met het rigging draad van Infini, mooi spul eigenlijk

Ik heb 2 soorten nl de 0,12 en de 0.09 mm maar ik heb eerst de 0.12 gebruikt, dit is wit omdat dit wat mooier overkomt, althans dat vind ik.

Het was even klooien met de sec lijm en het friemelige rubberachtige draadje, maar je krijgt het echt wl mooi strak, zal eigenlijk hiervoor de dunne lijm moeten gebruiken, maar wat er nog in het potje zat was wel heel erg dik geworden.

Op de foto komt het alleen veel dikker over dan in het echt raar genoeg, waarschijnlijk omdat het wit tegen een zwarte achtergrond is en de camera daar even meer moeite mee heeft.
Er zit echt wel een hoop draad op zo'n scheepje, het barst van de antenne draden, ik heb wel zo her en der een wat dichterlijke vrijheid genomen, op 1/200 zou ik het wel goed doen met de diverse blokken enzo, maar voor nu, okee.
Het is niet mijn beste model, maar ik weet waar de leerpunten zitten (das bijna het hele model dus :mrgreen: ) maar eenmaal samen met de Bitter in een mooi display bakkie moet het toch goed komen, ik wil drie modellen bij elkaar zetten, nl de Wolf, de Bitter ( beide Fregatten), samen met een B-jager, weet alleen nog niet welke, wel van de Frieslandklasse.

De kruiser de Zeven Provincien is net effe te duur, dus daar moet ik nog effe over nadenken.

Okee, de foto's even

photo 471849

photo 471850

photo 471851

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2019 13:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Mooi spul die rigging. Zit er veel "rek" in? Ik behelp mij tot nu toe met visdraad maar als je dat netjes strak wilt krijgen heb je weer grote kans dat je een mast krom trekt....

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2019 14:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ja, over de rek hoef je je geen zorgen te maken, het is net rubber draad en het verlijmd zeer snel

Je heb het ook van Uschi, maar ik kwam dit tegen op de EMS, maar ik denk dat het gelijkwaardige kwaliteit is

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2019 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Die tuigage is inderdaad mooi. vraag me alleen af, verliest het niet zijn flexibiliteit/rek-kracht ?
Gebruik zelf gewoon lijn/touw, om het mooi op spanning te krijgen hang ik gewichtjes, welke ik in verschillende gewichten heb aan het eindpunt om zo een mooi natuurlijke spanning te kunnen krijgen zonder iets krom te trekken.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement