Moin Leute,
Bedankt voor jullie reacties en de discussie over hoe de DKM Graff Zeppelin zijn Stuka´s en BF-109´s lanceerde. Het houten dek is zeer zeker een meerwaarde en de prijs meer dan waard. De eindfoto´s zullen nog wel even moeten wachten want er komt nog een hele berg klein spul op
Bert, het is maar goed dat het geen What if project is, want anders zouden er HE-111 en Ju-88 op komen
Wim, wat betreft het lanceren van de vliegtuigen van de Graf Zeppelin was het de bedoeling dat ze vanaf katapults gelanceerd werden zoals Steven en Bert terecht aangeven. Eigenlijk net zoals de Arado´s via een catapult werden afgeschoten. Onderstaande plaatsjes geven wat meer duidelijkheid hoop ik.
De U vormige goten zijn dan ook inderdaad de catapults van de Graf Zeppelin. Op de werf is gisteren en vandaag ook nog gebouwd. Zo is op de voorkant van het vliegdek de vliegtuigherkenning aangebracht.
En is er een start gemaakt met de aankleding van het vliegdek. Van de voorste 2 liften lopen er een soort rails naar de catapults. Ik kan me zo voorstellen dat de airwing van de Graf Zeppelin in de hangar reeds op karretjes werd gezet en via de rails naar de catapults werden gereden. Dat is in ieder geval mijn theorie.
Rondom zijn nu de zwaluwnesten voor de flak en schijnwerpers aangebracht en zullen de komende dagen worden voorzien van railing en trappetjes.
En natuurlijk moest er al een stukje geschut gemonteerd worden. In dit geval de 10,5 cm waarvan er 3 voor de brug komen en 3 achter de brug.
Ze zien er mooi gedetailleerd uit, dus hier hoeft niks extra aan gedaan worden.
Voor zover weer mijn bijdrage.
Ciao Andrew
_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM
viewtopic.php?t=29594 RM ROMA 1:350
viewtopic.php?f=4&t=33599HMS Queen Elizabeth:
viewtopic.php?f=4&t=36469Trumpy Striker 1:35
viewtopic.php?f=2&t=37029