@ bert takken ach een beetje herhaling kan geen kwaad (bij mij zeggen ze t is de leeftijd)
ik waardeer t wel dat je het een leuk scheepje vind.
Dat is een van de redenen om het gepruts op een forum als dit te laten zien want thuis wordt het toch een beetje
beschouwd als de afwijking van pa en hier wil men wel kijken
@ opgrapple, dankje maar het weinig toveren en veel zweten en nee ze gaat niet naar murmansk (vind ik)
Malcolm pendelt wat mij betreft tussen Newfy en Derry met wat korvetten en trawlers en een paar handen vol
oude vrachtschepen. Dat klinkt stoer maar het zal een hondenbaan zijn geweest.
@ fvdm, dankje. Ik vermaak me prima met deze dame.
@ snafu , ja die ketting kan geen discussie zijn en verder ja met dit weer een biertje op zijn tijd (als de 5 er maar in de klok is toch?)
lukt best.
Laat ik meteen maar van de gelegenheid gebruik maken om nog wat vorderingen te bespreken.Uiteraard komt er ook een plaatje bij.
De werkzaamheden op het middenschip vorderen prima en dus is het tijd om wat verder naar achteren te gaan.
De zoeklichttoren zit al in mekaar, ladders er op en een service luik er in. Dat klinkt aardig misschien maar je ziet er niks van maar tja om dat ding helemaal kaal te laten
vond ik ook niks.
Nog twee ladders en dan het zoeklicht.
Dat ding is eerst maar een uitgeboord en gefreesd. Toch handig die tandarts tools.
Daarna een laagje glim zwart er in en dan de spiegel.
Ja ik weet dat die spiegel eigenlijk uit een flink aantal kleinere spiegels was opgebouwd maar in 1/350 zie je dat niet terug en ik heb geen flauw idee hoe je dat
voor mekaar moet krijgen.
Na de spiegel nog een lens er op en klaar. De lens moet nog even wachten want moeders heeft de gaatjestang uitgeleend en ze heeft geen enkel
idee aan wie. Tja gevalletje naar dan want een lens van kristal kleer bevalt me niet.
Dan mag het soldeerijzer weer opgestookt worden want er komt nog een mast aan.
Nou mast een mastje.
Het ding was heel aardig getekend op het bouwpapiertje met de volgende aanwijzing :0,6x47/0,4x15/0,4x8
Nou simpel toch ?
Op zo'n bouwpapiertje wel maar in het echie-
dus ik heb maar even een schetsje gemaakt en wat stukjes draad afgeknipt.
De stukjes 0,6x47 en 0,4x15 even met wat witte lijm aan elkaar gekleefd en op het schip gezet en ik was niet blij.
Het was allemaal wel erg iel, misschien wel historisch correct maar nee, niet dus.
De 0,6x47 is vervangen door 0,8x47/0,6x8/0,4x15
Nou een boel cijfertjes en dus nu een plaatje want dan kunnen jullie het ook weer volgen.
Daar na komt er nog een mast-jazeker!- met een antenne ding er bovenop en een ladder er tegen aan, dat was simpel en dat mag ook wel eens.
Alle masten in de boot genomen en ziet !!! mijn allereerste driemaster (deze grap begrepen ze thuis ook niet).
Na enig schoonmaken en ontvetten gaan ze naar de spuiterij en als ik daar toch mee bezig ga zijn er nog wel wat zaken waar verf op mag.
Dat verzameling dieptebommen, werpers, rekken en takels want die moet ik nog met gulle hand over
het achterschip verdelen.
En ondanks het prachtig mooi mei-weer kon ik het niet laten om alvast wat te plakken.
Het gaat gewoon lekker en het resultaat bevalt mijzelf zeker ook.
Schrik niet te hard van sommige details bedenk gewoon dat zelfs de carley vlotten maar 8mm zijn
en dat zijn dan de grote delen.
Er zit nog wel wat werk plakken aan te komen maar voor nu vind ik een koele witte wijn een beter idee
proost en tot de volgende
groet wim