Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
StevenVD schreef:
Vooral het landingsgestel wijkt wat af, maar daar heb ik niets aan veranderd omdat het zo slecht te verlijmen is. Ook al gebruik je modelbouwlijm, dan kan je de wielpoten nog steeds los krijgen met wat beweging.


Dar had ik ook al last van Steven. Ik heb bij de tweede ladingen vliegtuigen het gaatje ietsje uitgeboord met een handboortje en het landingsgestel met secondenlijm gelijmd. Hiervan is er nog niets los gekomen terwijl van de eerste lading dit wel het geval was.

Je airwing ziet er indrukwekkend uit. Helemaal op de spiegel :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 nov, 2018 1:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die spiegel zal ik straks ook maar meenemen naar de ESM. Maar nu ben ik al aan het volgende onderdeel aan het werken, de magazijnhouders voor de quad 40's.

photo 460717

photo 460719

photo 460718

Er zaten aan de binnenkant van de Bofors barbettes meerdere rijen magazijnen, die eigenlijk nog steeds wat overscale voorgesteld worden door L'Arsenal. Ze zijn niet altijd te zien omdat er een zeil over kan hangen zoals bij de laatste foto. Ik bleek er uiteindelijk 9 keer 3 nodig te hebben. Je krijgt er maar 6 keer 3, maar dat zijn wel volledige rondjes. Als die afgesneden worden tot waar de barbettes reiken, geraak je met de reservestukken aan voldoende om 9 stuks te produceren.

photo 460713

photo 460712

Je moet de lipjes wel zo strak mogelijk omplooien zodat de diameter beperkt blijft tot de cirkel zelf. Het is makkelijk om het stuk te vervormen, dus wordt het met de Bug geklemd. Die heeft 1 plek waar je de drie lipjes in volgorde om kan plooien, als je het stuk in deze richting er op legt en met de klok mee draait.

photo 460714

Ik besloot om de halve stukjes voor de onderste laag te gebruiken en de hele voor bovenaan waar de diameter groter is.

photo 460715

photo 460716

Het toevoegen van de stukjes en het aanhouden van gelijke tussenafstanden tussen de drie ringen is niet voor de teergevoeligen. Vaak breekt de onderste ring gedeeltelijk terug af of moet die tien keer terug opgetild worden als hij tegen de bodem gaat kleven. De barbettes van Dragon zijn ook wat afgeschuind, zodat het induwen van een ring tot spanningen leidt, terwijl de vorm een klein beetje ovaal is. Er zitten er nu nog maar 2 volledig op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2018 18:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
ziet er fraai uit zo die barbettes.

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2018 20:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Sh*t, Steven, je brengt me nu aan het twijfelen of ik deze ook niet zal aanschaffen, al zijn mij station 1 en 2 zonder, maar station 3 heeft wel de ammo binnen de ring

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2018 20:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nou jongens, ik heb er ondertussen 4 afgewerkt, maar ik moet er wel bij zeggen dat het zwoegen is om er iets van te maken dat niet te scheef hangt. De diameter komt eigenlijk nergens helemaal overeen met de barbettes. Ik maak ze nu een klein beetje ovaal zodat ze toch naar beneden kunnen zakken. Misschien is de beste aanpak wel om de barbette weg te zagen en een stukje metaal rond de ringetjes te kleven, maar daar is het nu toch te laat voor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2018 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Jeetje wat een werk Steven. En dan moeten er ook nog magazijnen in :shock: . Ik vind het knap.

Ik neem aan dat in jou post met foto's van 27 november de laatste foto wat vertekend?

Het zijn wel mooie toevoegingen allemaal.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2018 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Zeer mooie details hoor, zeker het model tot nu toe meer dan waard !!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2018 2:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de complimenten! Die laatste post bevatte geen foto's, ik had er nog geen tijd voor gehad. Hier volgen de plaatjes van de overige dubbele 40mm-barbettes.

photo 462026

photo 462027

photo 462028

photo 462029

photo 462030

photo 462031

Nu komt er ook nog PE op de grotere barbettes voor de quad Bofors opstellingen. Op foto's van de Independence zijn ze duidelijk van de houders voorzien, niet alleen de ronde stukken maar ook de rechte die er op aansluiten.

photo 462033

photo 462034


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2018 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik bedoelde eigenlijk ook de een na laatste post :oops: . Maar ik zie nu dat het beeld wat vertekende in mijn ogen. Dit ziet er weer goed uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2018 18:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Als ik dit zo lees, bedank ik, denk ik, daarvoor. Ga eens bedenken of ik iets anders in elkar kan fröblen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement