Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: do 18 okt, 2018 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Als ik soldeerwerk heb kom ik even bij langs.
Erg netjes, dit veel meerwaarde aan je model Ferry.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: do 18 okt, 2018 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Netjes hoor. Ik op de luchtfoto's nog wel een hoop witte streeplijntjes die best wat toevoegen aan het dek. Ook de eerste gele streep, of eigenlijk de achterste, loop op veel foto's door tot over de kont.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: do 18 okt, 2018 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank u wel heren.

@ Bas, wat jij zegt heb ik ook gezien op foto's. Ik wil deze echter bouwen als een vroege versie en dan zie je toch wat minder strepen op het dek. Het moeilijke van referentiefoto's vind ik zelf altijd om te bepalen welke versie je ziet op de foto. Er zijn in de loop van tijd veel aanpassingen geweest en dat maakt het ook lastig. Soms moet je een keuze maken en dat probeer ik dan ook.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: za 20 okt, 2018 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Indrukwekkende bouw Ferry. Gaat heel wat koper in zitten zo te zien. Ik zit er ook aan te denken een keer zo'n carrier van Trumpeter te bouwen. (al moet ik dan waarschijnlijk eerst verhuizen lol) Dit is zeker inspirerend. Lekker verder op deze weg zou ik zeggen. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Wat een verschil met die twee torens. Klasse werk man! :brouw:

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank je wel petr.

Ondertussen ben ik bezig aan het eiland. Aangezien ik toch al verlichting op het hangardek heb was het een kleine moeite om ook verlichting in het eiland te maken. Met het in elkaar zetten van het eiland ben ik dus ramen aan het plaatsen. Volgens mij zijn de ramen vaak wat groenig van kleur en dat probeer ik hier ook te bewerkstelligen. Daarvoor gebruik ik groen transparant plasticplaat.

photo 458232

In de tussenvloeren moet ik dus sparingen maken zodat het licht ook naar boven komt.

photo 458233

photo 458234

En zo gaat het er een beetje uitzien als er licht brandt.

photo 458235

Gisteren zat ik even lekker in het niets voor mij uit staren en plots viel mijn oog op de PE-fret. Hierop zag ik ook ladders zitten. Even de instructies erbij gepakt maar daar wordt niet gerept over de ladders. Aangezien ik al verschillende verdiepingen had gelijmd heb ik helaas niet overal de PE-ladders kunnen plaatsen maar ik plaats er wel zo veel als mogelijk. Ook de leidingen/kabels aan de buitenkant vervang ik door heel erg dun koperdraad. Dit zit niet helemaal superstrak maar ik moet even kijken of ik hier nog wat aan ga doen.

photo 458237

Aangezien het licht door het plastic heenstraalt heb ik de binnenkant voorzien van een zwarte laag verf. Als ik nu het eiland in de primer zet en dan in de kleur zal het licht er niet meer doorheen komen (hoop ik dan)

photo 458238

En zoals altijd is modelbrouwen een kwestie van vallen en opstaan en ik ben hier ook flink gevallen. Aangezien ik openingen moest maken in de vloeren heb ik de proxxon gepakt met een slijpschijf. Dat gaat prima. Alleen moet je dan wel het gat van de bovenkant af maken en niet van de onderkant af. Het bovenste deel is namelijk een stukje kleiner dan het een na bovenste. Vandaar dat je op onderstaande foto een stukje styreen ziet zitten om het gemaakte gat toch maar weer dicht te maken.

photo 458236

De ramen heb ik gelijmd met secondenlijm maar ik weet niet of dit sterk genoeg is voor het maskeren als ik ga spuiten. Daarom heb ik het dak er even afgelaten en de ramen voorzien van micromask. Mocht er nu een raam gaan loslaten bij het verwijderen dan kan ik het opnieuw lijmen. Dus eerst maar even wachten tot dit droog is voor ik wat ga verwijderen.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 20:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi zo, met die groene ramen. Zo al met al gaat het wel een schitterend project worden...................en dan er achter komen dat je geen plek hebt :D

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 8:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mocht het zwart doorschijnen, kan je nog steeds aluminiumfolie aan de binnenzijde kleven. dit is effectiever.

Voor de rest mooi werk zoals we van je gewend zijn. Mocht je die kabel nog herdoen zou ik het een meerwaarde vinden, maar dan gewoon strak spannen met een gewichtje voor het lijmen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2018 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
@Bert, ruimte, daar zeg je zowat :? Gelukkig heb ik nog wel een muur waar deze kan komen.

@Silenoz, Dank je wel. Ik heb de leidingen vervangen zoals je zei en het is iets beter geworden.

Voor de leidingen heb ik nu 0,2mm koper gebruikt ipv 0,15mm. Ook heb ik het eiland een keer in de primer gezet om de onvolmaaktheden op te sporen en op te knappen. Daarna weer verder gegaan. De relingen blijven toch wel een heel teer iets. Ik moet echt goed opletten als ik het eiland pak want voor je het weet is er weer een reling verbogen.

photo 458896

photo 458897

Toen ik toch met de primer in de weer was heb ik meteen maar even de main mast in de primer gespoten.

photo 458898

Ook de AN/SPS-48 radar antenna is in elkaar gezet met het nodige PE

photo 458899

photo 458901

Op het eiland dienen ook nog 13 stuks ECM antennas te komen. Die zijn echter weer niet al te groot maar ik kon ze goed lijmen.

photo 458900

Nu moet ik tussendoor ook steeds aan de vliegtuigen werken want er komen er 25 op het dek. Ik wil dat een beetje afwisselen zodat ik deze klaar heb voordat ik het schip klaar heb maar ik wil ook graag het schip afmaken. Keuzes, keuzes, keuzes

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer

edit (bij de weg, excuses voor de kwaliteit van de eerste foto's. Ik zal de volgende keer eerder opletten of ze wel scherp genoeg zijn)

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2018 14:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat ziet er schitterend uit. Je zou de reling nog verder kunnen ontbramen, ik gebruik daar een klein polijststeentje op de Dremel voor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement