Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2016 11:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Omdat het heerlijk weer is hier heb ik van het weekeinde een kitje mee naar de tuintafel gehaald. De kits met PE etc waag ik hier niet aan gezien de grote kans dat in het gras de onderdelen niet teruggevonden worden. Ik had dit kitje nog liggen als perfect "slachtoffer"

Het is een 1/400 kit van Ogonek, waarschijnlijk de oude mallen van Heller. De Aurora ligt momenteel als museumschip in Sint Petersburg en is in 1903 in de vaart genomen. Heel veel actie heeft ze niet gezien hoewel ze in de RussoJapanse oorlog, WWI en WWII wel dienst deed. Ze is vooral bekend om het feit dat ze het eerste schot lostte tijdens de oktoberrevolutie in 1917.

photo 371787

Veel onderdelen heeft de kit niet maar wat geleverd wordt is nog van redelijke kwaliteit. Meer dan dat je van de gebruikshandleiding kunt zeggen.

photo 371788

Rompdelen, de poorten worden uiteraard uitgeboord.

photo 371791

Het dek met opgegoten dekhuizen.

photo 371790

En na het eerste beetje werk even kijken hoe ze bij de Russische vloot past.

photo 371789

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2016 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Hey Martijn,

Leuke verzameling met Russische schepen heb je daar zeg!
Deze Aurora past daar ook erg mooi bij. is altijd een leuk schip om te zien.
Niet helemaal mijn smaak maar toch erg leuk. (Ik ben meer van de grote slagschepen Bismarck & Nagato bijvoorbeeld :D)
Hoe bevalt deze schaal met bouwen eigenlijk? Ik bouw zelf altijd 1:350 of tanks enzo op 1:35 maar 1:400 ook wel een leuke schaal om te bouwen?

Nog veel plezier met de bouw! Ga deze zeker volgen ben benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes Rik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2016 21:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
@Rik,

Ik bouw zelf alles op 1/350 of 1/400. Het verschil tussen die twee schalen is niet al te groot en je kunt zelfs bijvoorbeeld de wat kleinere/fijnere railing van 1/350 gebruiken op de 1/400 modellen zonder dat het op valt. Binnenkort ga ik denk ik toch ook eens een uitstap maken naar 1/700 maar of dat zal bevallen is nog maar de vraag :)

Ik begon met de wens alles in 1/350 te gaan bouwen maar er is zo veel leuks te krijgen in de 1/400 schaal dat ik die er bij doe.

De schepen achter deze Aurora zijn de Potemkin en de ronde Novgorod in 1/400 en de Varyag in 1/350. Zo bij elkaar zie je amper dat er verschil in schaal is.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 mei, 2016 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Hey Martijn,

Hmm binnenkort toch maar is gaan kijken naar leuke schepen in 1:400 als ik dit zo hoor dan haha

Vooral het hele achterste ship vind ik er erg goed uitzien. (Ik weet niet welke dit precies is? ''gokje op de Potemkin'')

1:700 lijkt mij echt klein om mee te bouwen. Ben altijd bang dat heel veel mooie details van zo'n groot slagschip (bijvoorbeeld de Nagato) verdwijnen in 1:700. Ik heb zelf de HMS Hood en KMS Bismarck gebouwd in 1:350 maar als je ziet wat daar dan voor een details op zitten, echt schitterend gewoon. Heb de IJN Yamato en IJN Nagato ook nog hier liggen in 1:350 deze moeten nog een keer gemaakt worden. Helaas weinig tijd om te bouwen.

Greetz Rik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 mei, 2016 9:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Hi Martijn ,

Ja, dat wordt weer een plaatje, wat zijn het toch mooie schepen ,die oude modellen.
Kom zelf niet meer aan bouwen of "afbouwen" toe ,dan weer de tuin zomer klaar maken ,of werkzaam heden aan het huis ,werk ,en tussen de bedrijven door het sociale leven op een leuk niveau houden , het is als een beetje jongleren om de ballen hoog te houden ,prioriteiten stellen.
Maar zoals je weet moet je in Nederland als het mooi weer is meteen in de hoogste versnelling want een paar dagen later kan het zo maar weer slecht zijn wat het bouwen weer ten goede komt, dus we pakken het wel weer een x op. :wink:

Ed :brouw:

ow ja ,bijna vergeten ...dit wordt "hopelijk"waarschijnlijk een waterlijnschip?

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2016 9:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Na nog wat verfwerk begint het toch een aardig modelletje te worden. Een groot nadeel van deze kit is dat er totaal géén deuren of patrijspoorten zijn voorzien. Dus dat betekend veel op internet gaan zoeken de komende tijd om ze op de juiste plaatst te gaan maken. Gelukkig ligt ze als museumschip in Sint Petersburg, dus foto's van goede kwaliteit zijn wel te vinden.

photo 371943

photo 371945

photo 371944

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei, 2016 21:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Toch best vreemd eigenlijk van die deuren en patrijspoortjes.
Dat heb ik bij mijn vliegdekker ook al. En dat is best een aardige schaal om dit soort zaken toch aan te brengen.
Moderne schepen hebben hier vaak wel meer detail in. Net alsof dit in de vroegere jaren minder telde. Ook ik ben nog steeds op zoek naar waar bepaalde gaten, inlaat en uitlaten moeten komen. Dit kan best lastig zijn. Maar dat maakt het modelbouwen juist wel erg leuk. :brouw:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 10:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Zo, dat is een tijd geleden dat ik wat geplaatst heb! Na lange tijd niets gebouwd te hebben is de Aurora uit de kast getrokken om de hobby weer mee op te pakken. De bedoeling is om alle projecten af te gaan ronden zonder aan de verleiding toe te geven een nieuwe doos open te trekken.

Omdat er geen PE kit voor de Aurora is heb ik me beperkt tot het toevoegen van wat standaard deuren, railingen en trappen. Maar dat geeft al een groot verschil met de kale kit. Verder heb ik de sloepen voorzien van een dekzijl want de binnenzijde daar was vrijwel niets van te maken.

photo 466248

photo 466247

photo 466249

De passing van vrijwel alle onderdelen is erg slecht. Ik bouw wel vaker oude modellen of modellen van kleine minder bekende merken, maar deze is echt de slechtste tot nog toe. Maar, we komen er wel. Nog wat rigging erop, de motorsloepen wat aanpassen en ze is al bijna klaar.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 11:30 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Welkom terug Martijn.

Mooi model, jammer van de kwaliteit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 11:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 jul, 2017 14:32 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Naast het huis van de buren
De pasvorm van deze kit is inderdaad hopeloos,maar onderstaande doos is helemaal niet te doen:

photo 466250


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement