Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2016 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
walesha schreef:

Mocht je soms nog wat inspiratie kunnen gebruiken....



Zo zie je maar, alles dat je denkt te hebben bedacht, is al eens bedacht.. mooie inspiratie Walasha, thanks!

Heb nog even snel gezocht naar de Oude Bob Letterman (in 2012 was hij al dik in de 70) gezocht met het verzoek om meer foto's, maar ik denk dat hij naar de eeuwige styreenvelden is vertrokken...

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2016 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Bob letterman leeft nog steeds hoor, hij wordt dit jaar in mei 75. Hij is wel op pensioen maar is nog steeds één van de drijvende krachten achter VLS (nu in handen van MMD/Squadron) en eigenaar van het befaamde modelbouwmuseum in de VS.
Het bedrijf "VLS" staat trouwens voor "Verlinden, Letterman en Stock" dat destijds, toen F. Verlinden nog in Lier (B) was gevestigd de exclusieve verdeler van VP was in de VS en Canada.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
De afgelopen weken heb ik meer materiaal verzameld via Marktplaats voor de kades rondom de haven.

Inmiddels heb ik 6 hoge/lange gebouwen die allemaal een 'Britse Industriele Uitstraling" hebben, of kunnen krijgen dmv aanpassingen.

Het onderstaande pand werd als "authentiek brits stoomgemaal" aangeprezen op Marktplaats en aangekoht.
Afbeelding
Ik had beter naar de foto moeten kijken, want er onbrak van alles aan, maar het meest storend was het feit dat de bovenverdieping rechts gewoon een onderverdieping bleek te zijn die er bovenop geplakt was. Ik heb de zaak daarom uit elkaar gehaald en aangepast. (zie onder)
Afbeelding
Deuren op de 1e etage zijn ramen geworden en nieuw metselwerk ingevoegd, ontbrekende trappen zijn gemaakt. Een laag pleisterwerk is gemaakt uit zwart watervast schuurpapier en ook de nokgevels zijn scratch; die waren er helemaal niet.. Naden op buitenhoeken blijven een problem na slopen en weer in elkaar zetten, en het plastic laat zich niet lekker lijmen. Ik zal de naden met in lijm opgeloste kleurplastic proberen weg te werken en de zaak dan verder afwerken..

Hieronder nog een aangekocht pand; het is blijkbaar het oude Matchboxspeelgoed kantoor; want er zat een moderne kantoor façade met glas en staal en reclame borden voor, die ik er afgehaald heb.. Ik heb t al geweatherd, maar bij nader inzien zal het meer "Brits Industrieel" lijken als ik het ook in donkerrode baksteen verf denk ik..

Afbeelding

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Laatst bijgewerkt door Skybert op ma 22 feb, 2016 19:30 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
Inmiddels ook werk gemaakt van hijskranen op de kade. Ik had daarvoor de gangbare H0 kraan bij voor ogen, en ook aangekocht via Marktplaats, maar die is niet erg groot en valt in het niet bij het 2m lange en 30cm brede MAC schip.
Afbeelding
Ik heb daarom ook twee geraamten aangekocht van de oude electrische Marklin kraan die je werkend veel op modelspoorbanen aantreft, en ben begonnen met het aanpassen zodat er mooi detail in komt. Zo is het portaal onderstel volledig zelfbouw om het geheel te verhogen, en is gemaakt naar voorbeeld van de kleine kranen.
Styreen plaat, vierkant en rondmateriaal, plus lekker dun Becel botervlootjes plastic voor de boog, past in een cholesterolverlagend dieet :-)

Afbeelding

Zo zal ik ook de kraandrijvercabines zelf maken, die zijn van plaatijzer op het origineel, en veel te grof.

De kranen zullen statisch zijn maar ik zal wel verlichting in de kraanarm en de cabine aanbrengen, ik ben daarom nog op zoek naar interieurfotos van kraandrijvercabines uit de Jaren 30-50. Als iemand iets voor me heeft?

Afbeelding

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 14:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
Na verhuizing is er weer een beetje tijd gekomen om aan dit project verder te bouwen. Aangezien de ruimte in huis er nog niet is voor uitstallen van het hele diorama, werk ik aan losse delen die later in het grote diorama geplaatst kunnen worden.
Momenteel is dat een sectie waar een opstelplaats voor watervliegtuigen komt, en de bouw van een bewapende viskotter.
Ik sla de bouw foto's even over, en toon hier de afgeronde stukken.

De kade is tijdelijk voor wat fotowerk, in het diorama maak ik daar een botenhelling voor waar de vliegtuigen in-en uit het water gelierd kunnen worden.

Afbeelding



Afbeelding

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2018 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Mooi werk! Vooral de verwering van de kotter is goed gelukt.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2018 9:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Mocht je nog wat nodig hebben ik heb nog enkele zaken misschien voor je. Tegen vergoeding van de verzendkosten

Ik hoor je wel

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2018 9:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Hier ook nog even ter inspiratie... in 1/350

http://www.shipmodels.info/mws_forum/vi ... 9&t=165113

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
Silenoz schreef:
Hier ook nog even ter inspiratie... in 1/350

http://www.shipmodels.info/mws_forum/vi ... 9&t=165113

indrukwekkend!

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 11:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Bert,

Hierbij enkele opnames wat ik je kan aanbieden. Ik heb je al een pm gestuurd. Heb meerdere opnames van wat ik hier aanbied tegen vergoeding van verzendkosten. Het is dus een kraan, een tweetal goederen loodsen en een watertoren. Let op alles is in schaal HO en dat is geloof ik 1/87?

photo 441080

photo 441079

photo 441078

Ik hoor je wel

groet

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement