Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Er zijn ook van die hele fijne zaagjes te koop die je in zo'n rood handvat moet klemmen. Ben ik echt een fan van. En verder kun je niet zonder schuursticks(Brouwersshop) als je met PS werkt (m.i.).

Succes met je model, ziet er goed uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 06 apr, 2007 7:25 am
Berichten: 210
Woonplaats: Fijnaart
Tim

Goed bezig man, klein dingetje, als oud marineman zag ik dat je deuren open heb staan, als deze al openstaan, staan
ze helemaal open dus tegen het dekhuis op de haak, maar meestal staan zijn ze dicht, zoals ze nu staan kan het bij zeegang je vingers kosten.
Het is maar een klein ding, maar het viel mij op.verder duim op :D

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2015 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
Aah okeej Peter, dan maken we ze gewoon allemaal dicht als dit realistischer is.
@kees: ik begrijp niet precies wat je bedoelt, wat bedoel je precies met die fijne zaagjes in een rood handvat???

Ik wens iedereen verder nog een vrolijk kerstfeest!!

Tim

_________________
Never run when you can walk,
Never walk when you can stand,
Never stand when you can sit,
Never sit when you can lay down,
Never lay down when you can sleep

AMEN -- The Pacific


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
Het is ondertussen alweer 3 jaar geleden dat ik actief was op dit forum. Helaas zat ik in een brouwdip qua schepen.
Verder is er in de persoonlijke sferen het een en ander veranderd. De laatste tijd begint het dan eindelijk weer goed te kriebelen om
wat aan deze francaise te plakken.

Bij deze dan eindelijk een kleine update.
De vorige keer was ik begonnen met het ombouwen van de bofors van de kit samen met die van de PE set van flyhawk naar een meer representatieve bofor.
Uiteindelijk kwam ik toch tot de conclusie dat de lopen van de kit veel te dik en te breed waren voor tussen het PE.
Heb dus besloten om een resin setje van alliance modelworks aan te schaffen.

photo 452803
photo 452805


En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan.
Het ziet er direct goed uit qua verhoudingen plus het feit dat details nog meer zijn verbeterd.
Heb ondertussen er eentje van in elkaar geplakt. Deze heb ik vooral gebruikt om een meest handige manier te vinden om de rest zo
makkelijk mogelijk te kunnen verwerken. Aangezien de eerste met her en der wat gevloek in elkaar is gezet :evil: .

photo 452809

Heb ook al een klein foutje ontdekt doordat de beschrijving vrij onduidelijk aangeeft waar het precies moet zitten.

photo 452812

Als je dit vergelijkt met onderstaande afbeelding van een twin bofor met schild, is goed te zien waar het vizier aan de lopen vast zit.

photo 452802

Ik weet alleen niet of ik dit nog kan aanpassen zonder alles te slopen, dus denk dat ik het bij deze laat zitten. En bij de rest correct plaats.

De in-progress plaatjes wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.

photo 452806
photo 452807
photo 452809
photo 452807
photo 452808


Dan is goed te zien dat die van de kit grandioos ernaast zitten, vooral de lopen zijn overmaats, wat het dus niet passend maakte in combinatie met de PE van flyhawk.
photo 452810

Dat was het weer voor vandaag. Moet nog 3 bofors afmaken voor op het achterdek, en dan ga ik dit deel eerst afmaken om wat afwisseling te hebben van het pe met verven en lijmen. :o
Verder zal ik de volgende keer een egale ondergrond gebruiken voor de foto's, valt me nu pas echt op. :brouw:

Tim


Laatst bijgewerkt door timmie_brouwer op wo 29 aug, 2018 15:45 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Welkom terug...

Mooi en fijn werk,

evt een tip, er bestaat een electronicatangetje (soort platte bektang, maar zonder tanden, veel handiger in gebruik dan de meeste hold en folds...) die heel handig is om PE te plooien. Nu zie ik een valse plooi op het dunste stuk van het splinterscherm (opening voor vizier). I know, mierenneuken enz... maar... ook de buitenkanten van de lopen eens schrapen met een mesje, zodat die lijn daar weg is.

Voor de rest mooi en strak gemonteerd zonder lijmresten...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 10:59 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bewondering heb voor de mensen die met bijna geen pauzes aan een schip kunnen werken. ik ben nog steeds met de Tone bezig, en ja, ik probeer af en toe wel wat te doen, maar dat gepriegel met kleine onderdeeltjes en PE ben ik op een gegeven moment toch wel een beetje zat.
Vervolgens houd ik me bezig met andere projecten (voornamelijk vliegspul) en ja, dan ben je zomaar een jaar verder... :roll:

Als ik kijk naar wat ik nog heb liggen aan schepen ga ik met dit tempo een extra leven nodig hebben denk ik...

Het blijft een apart gezicht, al het primaire geschut op het voordek. Al moet ik zeggen dat in deze opstelling ik de logica er wel van kan inzien, zo kan alles recht vooruit vuren. Bij mijn Tone is dat wel anders... :roll:

Veel succes nog met deze dame! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2018 0:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Gelukkig heb je voor de beste kwaliteit gekozen, want die PE loopjes waren geen verbetering. Ook hier geen vordering aan de Princeton te merken. Hoeveel van deze Bofors (1 Bofors, trappen zelfs de mods wel eens in...) moet je plaatsen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement