Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2020 14:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 jun, 2012 15:04 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Veenendaal
Inmiddels ben ik weer een paar stapjes verder, aan een zijde heb ik de meeste geschutpoorten aangebracht. De verschansing wordt opgebouwd en ik heb een eerste rij verjongde huidlatten aangebracht in de donkere kleur hout. Ik ga eerst een mal maken zodat ik meerdere huidlatten tegelijk ook dezelfde manier kan gaan verjongen.

Had ik de huidlatten ook over de lengte moeten verlijmen? Tussen 2 geschutspoorten in valt er regelmatig een stukje van de beplanking weg, dat lijm ik er dan natuurlijk weer in
photo 516950

photo 516951

photo 516949

photo 516953

photo 516952

photo 516994


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2020 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Het lijkt mij zeker raadzaam om ook in de lengterichting te lijmen. Dit komt de stevigheid zeker ten goede en voorkomt deze losse stukken :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 sep, 2020 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Papitor schreef:
Had ik de huidlatten ook over de lengte moeten verlijmen? Tussen 2 geschutspoorten in valt er regelmatig een stukje van de beplanking weg, dat lijm ik er dan natuurlijk weer in


Ja, altijd doen. Beetje houtlijm op de zijkanten smeren en daarna strak tegen de romp / spanten aanzetten en tegen de naastliggende huidplank.
Na de lijmklus als alle latten zijn gelijmd, zal je zien dat tijdens het schuren of schrapen van de romp dat de plankjes onderling niet bewegen en het beter als een oppervlakte te schuren, schaven of schrapen is. :)

Mooie vorderingen, mooi schip. Prima fabrikant met doorgaans goede handleiding! :brouw:

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement