Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 4:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2023 23:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zijn wat vorderingen in dit topic, dat achterop geraakt was door de plotse opkomst van de ABSD. Er is een lijntje bijgespoten op de hull, zoals ik op de foto's van LST 52 zag, en ik heb een combinatie van de bijgeleverde decals gebruikt om het LST-nummer toe te voegen. Door het toepassen van wat Daco Sol en de kwaliteit van deze decals is de gelijkenis goed.

photo 581802

photo 581800

photo 581801

De Higgins boats waren al een hele tijd geleden gespoten, die foto hadden jullie nog te goed.

photo 581797

De licht gespoten LCT heeft een camo gekregen zoals je op sommige exemplaren op de stranden ziet, zelfs al is dat op een ander type met een enkele opbouw. Daarvoor was nog wat extra afplaktape nodig, die in afgeronde vormen geknipt moest worden.

photo 581798

photo 581799

photo 581796


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jun, 2023 20:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Enkele vorderingen hier: de LST is afgesloten. Ik heb in het stuk tussen de lift en de ramp de DUKW maar geplaatst, omdat die minder gedetailleerd is dan de resin voertuigjes. De luchtafweerkanonnen hebben nu loopjes in gunmetal. Het viel me wel op dat de loopjes van deze kanonnen een pak dikker zijn dan die van het ABSD project, die van Master Models zijn. Ik ga ze toch maar gebruiken, we zijn al zo ver. Ik heb wel twee gun tubs vooraan moeten vervangen door de tubs die ik eerder verwijderd had, omdat ze niet voorzien waren op de single Bofors opstellingen. Om het voorste dek dicht te kunnen lijmen, heb ik nog een stuk weg moeten zagen uit de tussenwand aan de laaddeur. De Carley floats zijn ook opgesteld zoals op de referentiefoto.

photo 582465

photo 582467

De LCT's kregen ook hun twee Oerlikons en de vlotten met PE bodem.

photo 582466

photo 582468

Maar het leukste werkje was het aanbrengen van de PE relingen op de LCT's. Dit paste allemaal heel mooi.

photo 582471

photo 582469

photo 582470

Ook de relingen voor de LST zijn al in de grijze primer, maar ik denk dat het mooier is als ik ze ook Pale Grey schilder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 14:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Prachtig Steven, maar 1 opmerking, op foto vier zit een vingerafdruk bijna zo groot als het hele schip ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jul, 2023 0:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zit nergens een afdruk in de lak, het is waarschijnlijk van het vasthouden van droge matte verf. Komt wel goed. Hier volgen nu de foto's van de reling van de LST. Die had ik op de sprue Pale Grey geschilderd, na een laag mat grijs. Ik vergat wel de andere kant ook Pale Grey te schilderen, daardoor zijn de gespiegelde stukjes reling niet even grijs aan beide kanten. Waar het kon, heb ik de lichte kleur grijs aan de buitenkant gezet. Omdat ik de vlotten anders heb geplaatst dan voorzien in het model, heb ik een paar stukken reling moeten aanpassen. Je krijgt er gelukkig een stuk te veel, want ze voorzien in alle opties van weggelaten davits.

photo 582678

photo 582677

photo 582675

photo 582676

Ik heb ook de ladders in de boegdeuren toegevoegd. Wat nog steeds ontbreekt is de zwarte boot topping op de romp. Op de achtergrond zie je een aanvalstransportschip uit het ABSD-project. Daar heb ik een paar Carley-vlottenhouders op toegepast.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jul, 2023 0:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De boot toppings zijn gedaan op de schepen, de LST heeft wat roetsporen gekregen en het dek is wat vuiler geworden.

photo 582879

photo 582881

photo 582880

Er zijn wel wat relingen losgekomen, dat wordt dus repareren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2023 22:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De LCT's hebben terug hun reling en er zitten nu reddingsboeien en een laag hull red op.

photo 584346

photo 584347

Eentje, de donkerkleurige, heeft de driedubbele schroefinstallatie uit de PE-set gekregen.

photo 584342

Op de LST zijn de LCVP's in hun Welin davits gehangen. Daarna zijn de PE kettingen tussen de bootjes en de davits nog bevestigd. Omdat de afstand tussen de twee armen net moet passen in twee paspinnen in de bootjes, moesten die twee pinnen bij een geval verkleind worden.

photo 584344

photo 584343

photo 584345

Ik heb nu besloten om de Trumpeter vitrine met plexiglas te gebruiken als permanent omhulsel voor dit dio. Dan zijn er geen hinderlijke naden rond het glas en er is nog plek om uit de LST de voertuigen op het strand te doen rijden. Ik ga dus het grondstukje doen passen in die vitrine. Nu ik de afmetingen weet, kan ik een poging doen om het strand van Normandië te gaan maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2023 8:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Wordt een aardige showcase die je niet zomaar ff meeneemt dus

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2023 1:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
In deze update komt de aanmaak van het diorama aan bod. De Trumpeter showcase werd als basis gebruikt om een stuk styropor uit te snijden. Om wat verval op het strand te krijgen, is aan een zijde van de onderkant een reepje toegevoegd.

photo 584807

Vandaag was het eindelijk geschikt weer om plaaster te gieten in de tuin. Een laagje werd over de plaat gesmeerd. Waar het water moest komen, heb ik een glasplaat gelegd en dan werd die opwaarts getrokken zodat er een golfpatroon ontstond. Ik ontdekte dat er een richting aan dat patroon gegeven kan worden als je de plaat zijdelings lostrekt.

photo 584809

photo 584808

photo 584810

De schepen zijn er zo ingedrukt dat je bij de eerste LCT de schroeven kan blijven zien. Ik wilde wel eerst een test doen om te verzekeren dat er onder het plexiglas plaats genoeg was voor de mast van de LST.

photo 584811

photo 584812

Geen probleem dus. Het eerste wat ik daarna gedaan heb, was de zijkanten van het blokje beter afwerken, dus heb ik mijn blauw pigment eens uitgetest. Ik had dit ook voor bovenaan kunnen gebruiken, maar ik wilde kijken of mijn AK waterproduct licht kon doorlaten. Dit kan een mooi effect geven, dat ik voorlopig alleen bij de Princeton heb kunnen bereiken.

photo 584813

We beginnen met voor het strand Beach Sand te gebruiken. Dit geeft een heel gladde afwerking, wat op deze schaal wel gewenst is.

photo 584814

Als we de pot met Atlantic Ocean water openen, dan ziet dit er wel heel pastelblauw uit. Maar uit ervaring weet ik dat dit na een nachtje drogen veel donkerder wordt.

photo 584815

We beginnen dus op te smeren met het paletmes, ik probeer de vorm van de golven te volgen.

photo 584816

Voor het breken van de golven heb ik dit kleine potje gekocht, het is hetzelfde spul maar dan wit. Je kan het mengen met andere kleuren.

photo 584817

Ik heb een strook van het zand overgeschilderd met zand waar ik 10 procent Vallejo Dark Earth onder gemengd had, zodat je nat zand krijgt. Ik heb ook het water gemengd met het zand voor de overgang van de golven. Er loopt een geul onder het schip door, de LST's steunden soms maar gedeeltelijk op het zand. Voor de LCT's is het opletten dat de hull niet geverfd raakt met blauw, ik heb die zoveel mogelijk terug afgewassen met een penseel, want je kan al deze acrylic producten gewoon met water verdunnen.

photo 584818

photo 584819

Ik nam na een uur deze foto en de verkleuring is al begonnen.

photo 584820


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2023 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Kijk, dat wordt al wat! Mooi! :D

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2023 0:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Ronald. De blauwe kleur werd niet echt donker en ik vond dat ik er zelf wat groen moest bijdoen. Daarom heb ik er Vallejo Field Grey bijgedaan, de typische Duitse uniformkleur.

photo 585607

Ik heb nog de zijkanten wat rechter gemaakt maar aan de onderkant kwam het niet helemaal uit, dus moest er een overgang in zwart papier geknutseld worden. Het water heb ik op die plek Pacific Watergel afgeboord, het zand gewoon Beach sand.

photo 585606

Van de LST is nu ook de valbrug geplaatst, maar daar moeten dus nog kettingen aan.

photo 585608

De papieren stroken worden met houtlijm hier op gekleefd en op hun plek gehouden tijdens het drogen door potjes Vallejo.

photo 585610

De volgende foto's tonen de vorderingen aan de crew. De Black Cat figuren hebben een helm, de North Star mannetjes een witte muts. De meeste North Star waren beschadigd omdat ze zo fijn zijn. Die van Black Cat zijn een stuk steviger en tonen toch mooie details.

photo 585611

photo 585609

photo 585612

photo 585614

photo 585615

photo 585613


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement