Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 13:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 jan, 2022 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
markie schreef:
Ik heb piepschuim genoeg liggen


Piepschuim is het probleem niet, daar heb ik ook genoeg van liggen.
't Is het materiaal voor de bodem en zijkant, maar dat gaat nét lukken. Denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jan, 2022 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ah wat gebruik je daarvoor dan?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2022 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
markie schreef:
Ah wat gebruik je daarvoor dan?


Het piepschuim word op een triplex modem bevestigd, daar omheen vuren laten, daartussende doorzichtige stofkap.

Vandaag toch maar besloten eerst de nodige dek details aan te brengen en pas in een latere fase de delen aan de romp.
De delen op het dek zijn nogal klein en alle delen moeten worden nabewerkt vanwege de gietrandjes e.d. Een gedeelte moet ook worden aangepast voor de PE delen. En dan ben je zo enkele uren verder. Het lijkt weinig maar het schuren en nabewerken van de plastic delen, en het afbramen van de PE delen neemt wel de nodige tijd in beslag.
photo 550349
photo 550351
photo 550352
Niet echt een grote update, wel weer lekker bezig geweest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2022 17:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Het is qua updates niet te zien maar er word hier wel degelijk vrolijk doorgefreubeld. Wel allemaal heel kleine deeltjes die veel tijd in beslag nemen.
Ik had al aangegeven dat er tussen Trumpeter en mij een soort haat/liefde verhouding ontstaan is. Liefde omdat ik vind dat Trumpeter fraaie modellen aanbiedt, in ieder geval wat betreft schepen, van een ruim acceptabel niveau. En haat omdat vrijwel alle delen, hoe klein ook, moeten worden nabewerkt.
Nou ja, of dat nou typisch Trumpeter is, tijdrovend is het wel. Ach, niet echt een probleem maar na een avondje "ploeteren" lijkt de opbrengst zo weinig.
En als ik dan toch aan het klagen ben, ook het airbrushen gaat niet geheel naar wens. Het probleem zit 'm in de airbrush zelf. Vooral het borgmoertje van de naald gaat tijdens het spuiten regelmatig los waardoor de naald (bijna) niet naar achter gaat als ik de airbrush bedien. En de naald zit meestal over bijna de hele lengte onder de verf na het spuiten, kom ik ook even niet uit... :?

Zo, dat is er uit, uithuilen en weer door. Uiteraard is niet alles kommer en kwel, of eigenlijk, helemaal niet. :wink:
Wel ben ik de afgelopen dagen met veel kleinspul bezig geweest, zowel de Trumpeter delen alsook de Eduard PE delen. En hoewel ik hier toch heel tevreden zit te zijn, zijn de foto's toch vrij genadeloos.
Allereerst wat delen die voor aan de romp en dek komen, ik neem aan dat dit geleidewielen voor de uitzetters van de torpedonetten zijn:
photo 550796
photo 550799

Ook de delen op het middendek zijn gereed en geplaatst:
photo 550807
Ondertussen heb ik mij met het boeggedeelte bezig gehouden, even een beginnetje maken met opbouwen. Trumpeter leverd ook ankerkettingen bij dit model maar die vind ik te grof en ik beschik niet over het goedje om de ketting te zwarten. Ik gebruik dus een ketting uit mijn voorraad(je):
photo 550804
Voor montage heb ik nog gaten gemaakt in het gedeelte waar de ketting de romp in gaat:
photo 550805
En natuurlijk de ketting zelf:
photo 550806
Een derde ketting moet ook nog een plek krijgen maar ben er nog niet uit hoe Trumpeter dat bedoeld heeft.
Ook het achterdek word iets voller:
photo 550808
En het plateau voor de torpedonetten is aan een zijde geplaatst:
photo 550810
De ankers zijn samengesteld en de pe trapjes wachten op montage:photo 550811
Het piepschuim t.b.v. de waterpartij is aangepast zodat de romp er wat ruimer in past en er liggen nog tien stuks geschut op de pe modificatie te wachten:
photo 550809
Dus, veel kleinspul maar zo stiekumweg vordert het gestaag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2022 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Maar wat voor airbrush heb je het precies over?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2022 11:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
markie schreef:
Maar wat voor airbrush heb je het precies over?


De Masterclass van Revell. Een gebruikte, ooit met iemand geruild. Op zich een keurig ding maar heeft volgens mij wat mancootjes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2022 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Dan bedoel je zeker dat schroefje aan de achterzijde? De masterclass van mij ligt al jaren ongebruikt in de kast ivm de aanschaf van een infinity. Maar op zich zijn het fijne spuitjes. Nieuw onderdeeltje bestellen geen optie?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
markie schreef:
Dan bedoel je zeker dat schroefje aan de achterzijde? De masterclass van mij ligt al jaren ongebruikt in de kast ivm de aanschaf van een infinity. Maar op zich zijn het fijne spuitjes. Nieuw onderdeeltje bestellen geen optie?


Jawel, dat schroefje, nou ja, eigenlijk moertje. Nieuwe onderdelen bestellen was geen optie, tot nu toe ging ik er van uit dat ik zelf iets verkeerd deed.

Maar de bouw gaat lekker verder, de afgelopen dagen stonden vooral in het teken van de PE delen. Op het dek behoren tien kanonnen te worden geplaatst, daar moesten de nodige delen van worden aangepast/ aangebracht.

photo 551191
photo 551192
photo 551195
photo 551196
photo 551202

Ook de torpedonet uitzetters hebben een PE deeltje nodig, deze rusten dan later weer tegen de romp.
photo 551197
photo 551201
Ondertussen ben ik uren met dat kleine PE spul bezig, en dan vind ik het wel fijn om mij even met iets "simpels" bezig te houden en maak ik een beginnetje met de brug.
photo 551200

De delen die daar voor nodig zijn, zijn niet veel groter dan de PE delen van het geschut en dan blijkt toch dat Trumpeter fraai spul leverd; de delen zijn zeer klein maar toch behoorlijk gedetaileerd, nabewerken is ook nagenoeg niet nodig;
photo 551204

Intussen heb ik wel gemerkt dat de Veribus niet geheel correct is uitgevoerd. Zou ik mij hier in het verleden helemaal in vast gebeten hebben, nu kies ik voor bouwplezier. Ik heb dus de derde ankerketting op het voordek aangebracht, ik ga er maar van uit dat dit een reserve anker is. :wink:
photo 551203

Volgende uitdaging, het schilderen van deze delen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
En het schilderen van de kanonnen is afgerond. Eigenlijk zouden deze helemaal zwart moeten worden maar dat leek mij wat kaal.
Ook de details zouden dan teloor gaan. Ik heb dus wat accenten aangebracht; handwieltjes messing, schouderstuk leerkeurig en de rest met zwart tinten, gunmatel, beetje met elkaar mengen. En dan kunnen de kanonnen worden geplaatst:
photo 552121
photo 552123
photo 552122

Nu nog de linkerzijde voorzien van de torpedonet uitzetters, en dan gaan we richting waterpartij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 feb, 2022 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Een heel gefriemel met die kleine onderdelen, mooie vorderingen!!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ptèr en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement