Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2021 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Ik wilde een kleine update plaatsen maar ik kon geen foto's meer uploaden.
Dat is dankzij Admin BBT opgelost, ik werk nu vanuit Chrome en foto's uploaden gaat weer als vanouds


Laatst bijgewerkt door Jakob op do 09 dec, 2021 21:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2021 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Het modelbouwen gaat even niet naar wens, althans, de tijd om te bouwen houdt weer niet over.
En áls ik dan bouw dan kies ik de weg van de minste weerstand en freubel ik vrolijk verder met de Schnellboot.
Oh nee, ik bedoel, dan richt ik mij op de Schnellboot om mij de nodige technieken eigen te maken. 8)

Op de S-100 zijn nu wat delen op de boeg en stuurhut aanngebracht, deze krijgen nog een kleurtje en het nodige roest/verwering waar nodig.
photo 548493
photo 548494

Ook zal er wat lichte averij moeten worden nabewerkt, hier en daar zijn toch wat naadjes e.d. te zien.
Ook moet er een touw op het voordek worden aangebracht. Volgens Revell een touw vanaf de stuurhut en een tweede opgerold op het voordek.
photo 547704
Dit eerste touw had ik al aangebracht maar vond zo'n losliggend touw niet logisch. Ik heb het touw weer verwijderd en maak er één doorlopend touw van.
Het leek mij ook handiger dit buitenboord voor te bereiden.
photo 548492

En toen was het tijd mij een vaardigheid eigen te maken die ik niet beheers, het hout een realistisch en gebruikt effect geven. Ik bedacht mij dat ik ooit een verfset had gekocht om realistische treinsporen te verven.
photo 548495
Hier ben ik mee aan het drybrushen geslagen, met wat zwart, bruin en voorzichtig een beetje wit.
En, nou ja, ik ben nog niet overtuigd. Of te critisch, als dat al mogelijk is als modelbouwer...
photo 548496

Hier en daar wat te zwaar aangezet. Dus nog even testen voordat ik het dek van de Viribus onder handen neem.[/quote]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2021 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ach, of het te zwaar is aangezet kan ik niet goed zien. Het lijkt mij allemaal wel mee te vallen. Je kunt eens gaan zoeken op afbeeldingen van het origineel, dan kun je misschien een goed idee krijgen hoe en waar die vies worden en dat kun je dan proberen na te maken.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2021 19:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
fvdm schreef:
Ach, of het te zwaar is aangezet kan ik niet goed zien. Het lijkt mij allemaal wel mee te vallen. Je kunt eens gaan zoeken op afbeeldingen van het origineel, dan kun je misschien een goed idee krijgen hoe en waar die vies worden en dat kun je dan proberen na te maken.


Goeie. Dat heb ik dus gedaan. En eigenlijk kon ik niet zo veel vinden, wel een 3-D model in kleur.
En inderdaad, dan zit ik er eigenlijk helemaal niet zo ver naast. De kleuren kloppen, ik moet het alleen wat minder "vlekkerig" maken.
Nog wat oefenen met drybrushen dus.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 dec, 2021 18:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Het aan de S-100 werken is leuk, maar dit topic draaid natuurlijk om de Viribus.
Allereerst moet het voordek een donkergrijze kleur krijgen, het gedeelte waar het met de hand schilderen mis ging en ik de airbrush ter hand moest nemen. Het afplakken was even een klusje. Ook enkele grote pe delen moesten dezelfde kleur krijgen:

photo 549110
photo 549108

Deze vier delen komen aan de zijkant van de Viribus over nagenoeg de hele lengte van het schip. Op deze plateau's komen de torpedo netten te liggen.
Die worden niet meegeleverd, ik ben nog aan het denken hoe ik opgerolde torpedo netten kan maken.
Een uitdaging leek mij hoe ik het schip schadevrij kan afbouwen. Op de romp zitten veel delen die het vasthouden van de romp lastig gaan maken.
Ik twijfel nu om de romp op een blokje hout te maken voor goed houvast zonder de details op de romp te beschadigen of te vervormen, of deze alvast in het water te plaatsen. Het zal het blokje hout worden, een begin maken met het water moet nu sowieso.

Voor het vervaardigen van water ga ik weer de tip's gebruiken zoals hier op het forum aangehaald:

http://www.shipmodels.info/mws_forum/vi ... 4&t=157503

Deze methode heb ik ook bij het vorige project gebruikt.
Te beginnen met het op maat maken van de grondplaat en het aftekenen van de contouren van het schip:

photo 549111
photo 549114

Ik heb mij ooit eens een autostofzuigertje gekocht, die komt nu wel van pas. Het snijden in het piepschuim geeft wel wat rotzooi.

photo 549113

En dan even passen natuurlijk:

photo 549115

Het was weer een lekkere middag, en nog een hele avond te gaan. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2021 8:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hij past in ieder geval goed :)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jan, 2022 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Vorderingen!
Het opnieuw schilderen van het dek was toch een tijdrovend klusje, en dat voor de tweede keer.
Tijd dus om stappen te maken. Het secondaire geschut aan de zijkant was al montage gereed dus tijd om die te plaatsen.

photo 550132
photo 550133

Het dek is dan eindelijk zo ver dat deze geplaatst kan worden.

photo 550136

En dan tóch blijkt het dek niet optimaal te passen: kiertje hier en randje daar. Uiteindelijk zal dit niet meer opvallen maar voor nu stoort het mij wel.
Maar, de bouw heeft genoeg gestagneerd, accepteren en doorbouwen. :P

En ach, als ik het totaal overzie dan is er nog wel degelijk hoop :wink:

photo 550137


markie schreef:
Hij past in ieder geval goed :)


Ja, te goed. Het geheel moet wat meer speling hebben. Daar word aan gewerkt maar momenteel is het wat lastig om aan materiaal te komen.
Bedankt voor je scherpe blik. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2022 8:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Boekelo is wat ver uit de buurt, anders had ik wel een plaat EPS voor je gehad.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2022 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
markie schreef:
Boekelo is wat ver uit de buurt, anders had ik wel een plaat EPS voor je gehad.


Kwestie van karakter natuurlijk. Ik heb net even gekeken maar we zijn practisch buren, Drente ligt tegen Twente aan, dus... :mrgreen:
Maar, dank je wel voor je aanbod maar het is niet nodig. Ik heb hier en daar nog wel wat materiaal liggen, word iets meer passen en meten. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2022 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hahaha, scheelt elkaar bijna niets wilde je zeggen ;)
Ik heb piepschuim genoeg liggen, heb ik over van de verbouwing van het huis.
Overal waar geen gewone isolatie in paste, duwde ik een stuk piepschuim tussen.
Isoleren doet het tenslotte ook, alleen wat minder.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement